سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرای اندیشه

گه گاهی که بلند بلند فکر می کنم در این صفحه منعکس می شود .

این روز ها کوشیدیم تا دوباره به خاطر بیاوریم چرا کربلا به وجود آمد؟ تلاش کردیم تا دوباره پیام حنجره خشکیده و گلوی پاره پاره خلیفه خدا را به خاطر بیاوریم ؛ به خاطر بیاوریم که ندای ( هل من ناصر ) سید الشهداء (ع) ندایی تاریخی نیست که تنها در جغرافیای محصور کربلا و زمانی برابر با هزار اندی سال پیش طنین انداخته و با تیغ یزیدیان خاموش شده باشد . آموختیم ، محرّمی که دلها را بیدار نکند محرّم نیست . محرّمی که در پرتو لباسهای عزا و پرچمهای مشکی اش ، با بیان دردها و داغها ، و زمزمه اشعار و مراثی اش درد مظلومیت بشر در چنگال جهالت و طغیان امویان هر عصر را در قلوب عزادارانش زنده نکند و فریاد احیاگرانه دین مبین و تشیع ناب علوی را به گوش نرساند ، صورتی بی مغز  و لفظی بی معناست. محرّمی که محصولش گریه بی خاصیتی باشد که پشت یزیدیان زمان را به لرزه در نیاورد و قلب مؤمنین به امام عاشورائیان را در کوره‏ی درد و داغ زنده کردن دین خدا و دغدغه رهایی امت محمّد (ص) از رنج جهل و اختلاف و بی تفاوتی نگدازاند ، محرّم حسین (ع) نیست .

مگر پیام کربلا جز ایثار و نثار در جهت احیاء معارف والای علمی و عملی دین و  کوشش بی دریغ در راه اصلاح امت نبوی (ص) است ؟ مگر مبنای حرکت سید شهیدان (ع) جز زنده ساختن امر به معروف و نهی از منکر در گسترده تمام بشر و زنده ساختن سیره شریف و کریم نبوی و علوی ( علیهم السلام ) بود ؟ [1] مگر این فریاد جانسوز علی بن ابیطالب ( ع) نیست که هنوز و پس از قرنها از شهادتش به سرقت بردن جواهرات دختری غیر مسلمان را در گستره دنیای اسلام مصیبتی می داند که سزاوار دقّ کردن قلوب آزاده و مؤمن است  ؟ [2]مگر خداوند وقتی از قلب مهربان پدر امت اسلام خبر می دهد نمی فرماید : آنچه شما را به رنج می افکند برای پیامبر مهربانتان مایه درد و رنجی مضاعف است ؟[3]

کودکان مظلوم غزه

اکنون ما چگونه می توانیم مدعی ارادتمندی به سالار آزادگان و خاندان مطهر پیامبر باشیم و در برابر آنچه بر سر خواهران و برادران بی پناهمان در غزه می رود بی تفاوت بمانیم و یا سکوت کنیم ؟ چگونه شاهد قلب درد آلود پیامبرمان و جگر خون آلود ولیّمان و قلب چاک چاک اماممان باشیم و دم بر نیاوریم ؟ آیا امروز سکوت و بی تفاوتی در برابر فاجعه ای که در غزه به دست اولاد یهودا رخ می دهد نشان سست ایمانی یا بی ایمانی نیست ؟ آیا آنان که می پندارند در برابر این جنایت مسئول نیستند پاسخی برای وجدان انسانی خود دارند ؟ تا چه رسد برای خدا و رسول و عترت او !

برادرم و خواهرم این درست است که مسئولین نظام اسلامیمان از راهکارهای معقول و موجود پیگیر ماجرای غزه اند امّا آیا مسئولیت من و تو چیست ؟ عجب دارم از غافلان خواب آلوده و متعصبی که در این وضعیت اسف بار بر طبل اختلافات مذهبی یا ملّی می کوبند و زبان شیطان را در کام خود می گردانند !

اگر این صفحه وبلاگ ، سنگر من و تو نشود و اگر فریاد جهانی مظلومیت امت محمّد (ص) را که در چنگال حکّامی رفاه طلب و دنیا زده اسیر آمده اند به گوش جهانیان نرساند چه خاصیتی دارد ؟

برادر و خواهر وبلاگ نویسم امروز روز امت محمد(ص) ، روز آزمون آموزه های قرآن و عترت و روز خواهران و برادرانمان در غزه است . روز فریاد کشیدن و نعره بر آوردن تا شاید خواب سنگین سنگین دلی بر آشوبد ، تا شاید دیگران هم بدانند که قلب ما با طپش قلب خواهران و برادران مظلوممان در فسلطین می طپد ! بیائید و اندکی دل نوشته نویسی را رها کنید ، برای امام زمان (عج) از تغزلهای همیشگی ننویسید که او امروز خود داغدار فرزندان خویش در سرمای کشنده و محاصره تنگ غزه است ! بیائید تا از صفحه کلید رایانه مان مسلسلی بسازیم و تمام بغض عاشورائیمان را بر سر امویان زمان و یزیدیان دورانمان فرو ریزیم بلکه فردا در برابر خدا و رسول و عترتش سر شرمساری فرو نیفکنیم و خجلت نکشیم .

و اینک با تو هستم ، خواهر وبرادر مسلمانم ! تویی که در سرمای هوا ، بی آذوقه و تنها ، بی هیچ ابزار گرمایشی و نبود دارو با مرگ دست و پنچه نرم می کنی و دلیرانه پرچم مقاومت در برابر گوساله پرستان امت موسی (ع) را به دوش می کشی ! گر چه حتی نمی توانی نوشته مرا بخوانی اما اهمیتی ندارد می خواهم بدانی من و خواهران و برادرانت در ایران اسلامی با درسی که از قرآن و پیامبر و عترتش آموخته ایم تا رهای کامل تو در کنارت خواهیم ماند . خواهرم ، برادرم من و دیگر خواهر و برادرانت نَفَسمان را به نَفَسهای ضعیف شده تو گره زده ایم و شرافتمان را در نبرد با دشمنان دین مان به دست گرفته ایم و با خدا و رسول و عترت پیامبرش پیمان بسته ایم  که تا شادی دل پدر مهربانمان (ص) دست از حمایت تو برنداریم . به خدا که هر لحظه در انتظار روزی خواهیم بود که به فرمان اماممان انتقام خون قبیله توحید را از سران قبائل کفر و نفاق بگیریم هر چند جان و خانمان را بر سر این آرمان مقدس نثار کنیم .

اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ غَیْبَةَ نَبِیِّنَا عَنَّا وَ شِدَّةَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا وَ وُقُوعَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الْأَعْدَاءِ عَلَیْنَا وَ کَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا فَرِّجْ ذَلِکَ یَا رَبِّ بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ وَ نَصْرٍ مِنْکَ تُعِزُّهُ وَ إِمَامٍ عَدْلٍ تُظْهِرُهُ إِلَهَ الْحَقِّ رَبَّ الْعَالَمِین [4] 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[1] إنما خرجت أطلب الصلاح فی أمة جدی محمد أرید آمر بالمعروف و أنهى عن المنکر أسیر بسیرة جدی و سیرة أبی علی بن أبی طالب .

المناقب لابن شهر آشوب ،ج 4 ، ص 84

[2] لَقَدْ بَلَغَنِی أَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ کَانَ یَدْخُلُ عَلَى الْمَرْأَةِ الْمُسْلِمَةِ وَ الْأُخْرَى الْمُعَاهِدَةِ فَیَنْتَزِعُ حِجْلَهَا وَ قُلُبَهَا وَ قَلَائِدَهَا وَ رُعُثَهَا مَا تَمْتَنِعُ مِنْهُ إِلَّا بِالِاسْتِرْجَاعِ وَ الِاسْتِرْحَامِ ثُمَّ انْصَرَفُوا وَافِرِینَ مَا نَالَ رَجُلًا مِنْهُمْ کَلْمٌ وَ لَا أُرِیقَ لَهُمْ دَمٌ فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا کَانَ بِهِ مَلُوماً بَلْ کَانَ بِهِ عِنْدِی جَدِیر

نهج‏البلاغة ، خطبه 27

[3] ... عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّم ... توبه 128

[4] من‏لایحضره‏الفقیه ،ج1 ،ص487

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دوستان همسنگر و دلاوران عاشورایی :

 داغ غزه  ( وبلاگ تصویر تازه )  *   ذبح غزه ... قربانی اولمرت  ( وبلاگ مقالات سیاسی ، آموزشی ،‏اجتماعی )  *   امروز غزه کربلاست  ( وبلاگ حرفهای خودمانی من ) *  نزن جلاد  ( وبلاگ تا بی نهایت ) به کدامین گناه  ( وبلاگ شهید سید محمد شریفی ) * نوار غزه ، زندانی به وسعت یک سرزمین  ( وبلاگ دفاع مقدس جهانی ) * فلسطین  ( وبلاگ پرواز ) * علمای بزرگوار جهان اسلام !!! ( وبلاگ نسیم یاد معبود در کویرستان جان ) * مدعیان دفاع از حقوق بشر کجایند؟ ( وبلاگ پیاده تا عرش ) * غزه ای شهر شاهد بر جهان مدعی ( وبلاگ جلوه )