• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : نقدي بر سخنراني 21 تير آقاي دكتر كديور (قسمت اول )
  • نظرات : 0 خصوصي ، 11 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    به نام خدا

    سلام . اميدوارم حالتان خوب باشد .

    مطالب قبلي تان بسيار تان دهنده بودند. اميد به اينكه به زودي اين فتنه بزرگ پايان پذيرد.

    موفق باشيد .

    يا علي و التماس دعا

    پاسخ

    به نام خدا و باسلام و تشكر از حضورتان . به ايمد روزي كه مردم در خصوص اين فتنه هوشيار باشند تا بتوانند راه آن را براي هميشه ببندند. موفق و سربلند باشيد .
    + يه نفر 

    سلام سيد

    خسته نباشيد

    سيد من مرجع تقليدم آيت الله بهجت بود الان که ايشون فوت کردند همون بايد باشد يا کسي ديگر باشد اگر کسي ديگر باشد کدوم يک از علما اعلم تر هست؟

    سيد براي توبه واقعي چه چيز لازم تر هست سيد به خدا راهنماييم كنيد من نميدونم اول از كدوم اعمالم شروع كنم سيد لااقل اگه وقت ندارين هفته اي يه مورد به من ياد بدين

    سيد خدا پشت و پناهتون

    پاسخ

    سلام . از لطفتون ممنونم .در خصوص مرجع تقليد ، پس از آيت الله بهجت لزوما بايد به يك مرجع زنده مراجعه كنيد و اگر مي خواهيد و ايشان هم اجازه بدهند مي توانيد طبق فتواي مرجع زنده تان بر تقليد از آيت الله بهجت باقي بمانيد .در خصوص اعلم بايد خودتان از راه هايي كه در رساله عمليه آمده تحقيق كنيد تا اعلم را تشخيص بدهيد اگر با استفاده از آن راه ها اعلم را تشخيص داديد كه بايد از ايشان تقليد كنيد و اگر نه بهتر است به آنكه در تقوي مشهور تر از ديگران است مراجعه كنيد و اگر اين را هم تشخيص نداديد از هر كدام از مراجع فعلي تقليد كنيد كافي است . در خصوص توبه هم همينقدر بگويم كه نگذاريد شيطان راه توبه را با وسوسه در توبه حقيقي به رويتان بندد . كافي است از عمق دلتان پشيمان بشويد و تصميم جدي بگيريد كه گناهان گذشته را تكرار نكنيد و از آنها به پيشگاه خداوند مهربان عذر خواهي كنيد و اگر در گناهانتان حق الناس وجود دارد صاحبان آن حقوق را راضي كنيد تا انشاء الله توبه تان مقبول و حقيقي باشد .موفق باشيد .
    + طه 

    لينك زير برايم جالب بود . دوست دارم بدانم نظرات شما در مورد خطبه هاي امروز تهران چه بود سيد؟

    لطف كنيد شما هم تحليلي در اين مورد داشته باشيد

    ممنون

    منهم ترديد دارم

    http://chaei.blogfa.com/post-134.aspx

    پاسخ

    سلام . لينك را مطالعه كردم . به نظرم اين برادر بزرگوار به خلط مبحث مبتلا هستند . مسئله ترديدي كه برخي درباره آقاي هاشمي و خانوداه ايشان برانگيخته اند با هر توضيحي از سوي ايشان منتفي نخواهد شد چرا كه هر توضيحي ايشان بدهد رفقا به عنوان توجيه غير مقبول تلقي كرده و حرف ديگري خواهند زند . اين ترددهاي ساخته شده را بايد قوه قضائيه پاسخ بگويد ، اگر چه من فكر مي كنم اگر قوه قضائيه هم در اين باره نتيجه خلاف انتظار آقايان را بگيرد اين دوستان قوه قضائيه را هم مقهور خانوده هاشمي دانسته و از پذيرش نظر آن رخ برمي تابند . مضاف بر اين كه به باور من آقاي هاشمي با دفاع نكردهن از خود با استفاده از تريبون نماز جمعه ضمن نشان دادن تقواي بالاي فردي و سياسي خود شأن نماز جمعه را نيز محفوظ داشتند . معتقدم آقاي هاشمي چون هميشه عاقلانه سخن گفتند و فرمايشاتشان در مجموع آرام كننده ، اتحاد آفرين (ميان مردم ) و به نفع نظام بود .
    + يه نفر 

    سلام

    خدا قوت سيد ممنون اگه انسان بخواد توبه واقعي كنه بايد چه كار كنه ؟آدرس كتاب هم بدي طوري نيست اگه وقت نداري؟

    يه اسم زيبا هم واسه وب مي خوام از قرآن بگو اگه ميتوني

    سيد هفته اي يه حديث از اون حديث قشنگها اگه وقت داري برام بگو يه دونه فقط

    سيد اگه مزاحم ميشم ببخشيد

    خدا حافظ

    + پارسا 

    پيشنهاد ميدم به لينكهايتان اضافه كنيد

    http://goftamgoft.com/

    مويد و منصور باشيد

    + آرزومند نصروظفر براي قلم حقتان 
    + يه نفر 

    سلام

    اميدوارم كه خستيتان نكرده باشم

    من امسال تازه كنكور دادم رشته رياضي امسال به خاطر اتفاقاتي كه برا م افتاد به اسلام قران و اهل بيت حساس تر شدم تا بتونم دين و ايمانم را در اين بهبوها كه نميدونم چيه حفظ كنم مي خوام تا از خودم ميپرسم چرا اسلا آوردم يا يكي ديگه ازم پرسيد لا اقل جوابش را بتونم بدم نگم چون پدرو مادرم مسلمون بودند من هم مسلمون شدم از همه بالاتر خدا نميگه من بهت عقل دادم اختيار هم دادم كر كور كجا داري ميري امسال هم مثل اينكه دانشگاه قبول نميشم خدا را شكر هم درسمو ميخونم هم اي كتابها را تهيه ميكنم ميخونم تا لا اقل وارد دانشگاه شدم دانشگاه روي من تاثير نزاره بتونم با اين نفس و جهل و هزار دام بجنگم هم اسلام را بشناسم و بميرم ما كه سر تا پامون گناه هست بسمه ديگه حالا شروع كنم توبه كنم نميدونم تا كجا برم خدا كمكم كنه آقا سيد فقط گاهي وقتا كمكم كنيد به خدا يه دوست با سواد تو عمرم نداشتم كه درباره دين قرآن برام صحبت كنه حتي روحاني مسجدمون هم دل چسب نيست خيلي دوست دارم برم سر كلاس تفسير قران اما نميتونم حالا سيد گاهي وقتا كمكم كن

    خدا نگهدار

    پاسخ

    با سلام . اگر اين اسمش خستگيه من ترجيح مي دهم هميشه خسته باشم . خوشحالم كه اينگونه فكر مي كنيد و خوشحال ترم كه مصمم هستيد تا تولد دوباره داشته باشيد . اجازه بدهيد تا آمادگي خودم رو براي بودن در خدمت تصميم مباركتون اعلام كنم و خدا را به خاطر اين منت عظيمي كه بر اين بنده كوچكش گذاشته شاكر باشم . اين ولادت فرخنده رو به شما صميمانه تبريك عرض مي كنم .
    + يه نفر 

    سلام خسته نباشيد

    چند تا كتاب براي شناخت اسلام براي اين ها كه تازه مسلمون ميشن

    بهم معرفي كنيين البته مسلمون هستم اما چه مسلموني ببخشيد در سه بخش اين كتاب ها را بهم معرفي كننين1اسلام شناسي2-قران3-عترت(اهل بيت)

    بازم بهتون سر مي زنم اگه معرفي كنيد ممنون ميشم

    خدا نگهدار

    پاسخ

    با عرض سلام اگر سطح علمي خواننده كتاب ها را مي دانستم شايد بهتر مي توانستم خدمتگذار باشم . درباره اسلام شناسي كتابي روان و در عين حال مستند و جامع به نام ( اسلام شناسي ) نوشته شهيد مظلوم آيت الله دكتر بهشتي ، شهيد حجت الاسلام دكتر باهنر و حجت الاسلام غفوري را خدمتتان معرفي مي كنم . در زمينه قرآن غالبا كتابها زبان تخصصي دارد اما جلد اول از تفسير موضوعي حضرت استاد آيت الله علامه جوادي آملي (دام ظله ) به نام (قرآن در قرآن ) ممكن است پاسخ گوي نيازتان باشد . در موضع عترت هم موضوعات چنان متفرق است كه الان كتاب خاصي را نمي توانم معرفي كنم . كاش مي دانستم درباره چه موضوعي مي خواهيد مطالعه كنيد تا بيشتر كمكتان مي كردم . در حد معرفي اگر به ترجمه كتاب ارشاد شيخ مفيد (قدس سره ) مراجعه كنيد كتاب قابل اعتماد و ارزشمندي است . موفق باشيد و بدانيد راهي كه عزم پيمودنش را داريد راه مباركي است كه انشاء الله ياري خداي سبحان را به همراه خواهد داشت .
    + محسن 

    سلام

    من واقعا هر روز كه ميگذره ارادتم به شما بيشتر ميشه

    واقعا اگه همه ي حوزويان و نهادهاي متولي دين مثل شما با آرا و نظرات مخالف برخورد ميكردند هم اهل علم و فكر و نظر سود ميبردن و هم عموم جامعه.

    من البته طرفدار تفكرات آقاي كديور نيستم ولي نوع برخوردي كه سيستم رسمي ما - چه به لحاظ فكري و چه به لحاظ عملي - با ايشون و امثال ايشون مثل دكتر سروش و ديگران انجام داده و ميده فقط و فقط باعث مطرح شدن بيشتر آرا و نظريات اينها در جامعه ميشه و نتيجه اينكه هيچ برخورد فكري و منطقي با اينها نميشه و جامعه هم هيچ سودي نميبره .

    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم . محسن عزيزم سلام . كاري كه من مي كنم شق القمر نيست كمترين وظيفه يك مسلمان است بگذريم كه وظيفه يك طلبه بيشتر از اين است و من متأسفانه شرمنده از قصور و تقصير . از آموزه هاي قرآن و عترت طاهره و منش بزرگان و علماء شيعه و سيره نوراني علامه طباطبائي ، شهيد بهشتي ، شهيد مطهري و استاد علامه ام آيت الله جوادي آملي آموخته ام كه فكر را دشنام پاسخ ندهم و حق را اگر از زبان دشمن هم بيرون مي آيد حق بدانم و باطل را اگر از زبان دوست هم بيرون مي آيد باطل . اين كه در اين مسير چقدر توفيق داشته ام امر ديگريست اما مي خواهم تا خويش را بر اين آموزه تربيت كنم . دعايم كنيد تا به ياري خدا در تربيت نفس خويش موفق باشم كه ان النفس لأمارة بالسوء . يا حق

    با سلام
    يك مطلب جديد

    قابل توجه علماي قم(و چقدر زود دير مي شود!)

    پاسخ

    با سلام . به نظر من ما يك ايراد اساسي داريم و آن اين كه در رفتار و اعمال هيچكس جز خودمان احتمالي از صحت و در باورها و رفتار خودمان احتمالي از خطا هم نمي دهيم .
    + طهورا 

    اگر منظور از جناب آقاي كديور همان حجت الاسلام قلابي " محسن کديور " منافق است که اصلا ضرورتي ندارد در مورد حرف ها و گزافه گويي هايش فکر کرد چه برسد به نظر !

    مگر اين نفس ناطقه عزيز ما خداي نخواسته سطل آشغال است که هر سخن ناصواب و کژي را در آن وارد کنيم ؟

    بد نيست به لينك زير هم سري بزنيد.

    http://rajanews.com/detail.asp?id=32611

    پاسخ

    بدون اين كه خداي نكرده بخواهم مقايسه كنم عرض مي كنم خدا در قرآن كريم گاهي سخنان مشركين را هم نقل كرده و نقد مي كند مگر نستجير بالله قرآن سطل آشغال بوده كه خدا سخن مشركان و ملحدان را هم در آن نقل كرده ؟ دوست من منطقم در اينجا با شما مخالف است . من از قرآن آموخته ام كه ( وبشر عبادي الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه ) . ضمنا اگر چه با ايشان مخالفم اما نمي توانم به راحتي ايشان را منافق بنامم . درباره كساني كه يقيناً منافق صرف نيستند فكر مي كنم بايد با تقواي بيشتري حرف زد . البته هر جور كه دلتان مي خواهد عمل كنيد . من بر خلاف مسيري كه عرض كردم عمل نمي كنم .