• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : نقدي بر سخنراني21 تير آقاي دکتر کديور (قسمت دوم )
  • نظرات : 3 خصوصي ، 13 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + طهورا 

    خطاب رهبر انقلاب

    در دورانهاى مختلف هر جائى كه اين اختلاف سليقه‏ها و اختلاف برداشتها با هواى نفس انسان مخلوط شد، كار خراب ميشود. هواى نفس را بايد خيلى ملاحظه كرد.

    به خودمان در فريب خوردن از هواى نفس سوءظن داشته باشيم. نگاه كنيم ببينيم كجا نفس است و هوى‏هاى نفسانى ماست؛ كجا نه، واقعاً احساس تكليف است؛ و در احساس تكليف هم دقت بكنيم كه قدم از دايره‏ى تكليف آنطرف‏تر نبايد گذاشت؛ زياده‏روى نبايد كرد. آن وقت لطف خدا با ماست. همچنانى كه تا امروز به فضل الهى، به حول و قوه‏ى الهى، لطف الهى با ملت ايران بوده است؛ بعد از اين هم ان‏شاءاللَّه خواهد بود.

    + طهورا 

    خطاب رهبر انقلاب

    "من مى‏بينم تو همين قضاياى سه چهار روز اخير باز بعضى‏ها ميخواهند اختلافها و شكافها را بيشتر كنند.. همه با هم برادرند. به كسى نبايد بيهوده تهمت زد. كسى را نبايد به خاطر يك امر، از همه‏ى آن چيزهائى كه صلاحيت محسوب ميشود، انسان او را نفى بكند. با انصاف بايد بود. با انصاف بايد عمل كرد. با انصاف بايد حرف زد."

    http://iranpolitics.blogfa.com/

    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7501

    + حيران 
    خانم طهورا من هم در نماز جمعه حضور داشتم وهم با دقت نه يك بار كه چندين بار خطابه هاي ايشان را خواندم و دوبار نيز گوش دادم به نظر من هردو خطبه ايشان از جريان صلح حديبيه گرفته تا قضاياي اخير داراي زواياي ظاهر و باطن بود ظاهر آن بيانات براي من و شما قابل درك و باطن آن براي مخاطبان خاص كه خود بر اعمال خود آگاه تر مي باشند هشدار دهنده بودالبته آنچه باعث شد من شخصا چنين نتيجه اي بگيرم علاوه بر خبرهاي مذكور رفتارهاي تامل برانگيز و همراه با عصبيت رييس جمهور و برخورد اهانت آميز ايشان در نامه به رهبر بزرگوار بود چراكه منطقا رييس جمهور براي فردي كه در چنين جايگاهي از او حمايت هاي قاطعي دارد بايد با تمام توان جلب رضايت نموده و از فرامين ايشان پيروي نمايد
    + طهورا 

    خدمت آقا يا خانم حيران

    مشخص است شما دقت كافي به سخنان نماز جمعه رهبر مبذول نداشتيد. رهبر معظم انقلاب در ضمن تذكرات بحقي كه به اقاي احمدي نژاد دادند ، از كساني كه اين اهانت ها - رمال و دروغگو و...- را به رئيس جمهور كردند گله مند بودند.

    حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به مقصر بودن دو طرف مناظره ها افزودند: يك طرف به رئيس جمهور قانوني كشور، صريحترين و خجالت آورترين اهانتها و تهمتها را بيان مي كرد و با پخش كارنامه هاي جعلي براي دولت، رئيس جمهور متكي به آراي مردم را دروغگو، خرافاتي و رمال مي ناميد و اخلاق و قانون و انصاف را زير پا مي گذاشت

    http://www.bornanews.com/Nsite/FullStory/?Id=279246

    + حسين 
    سلام
    ايا تصميم بعضي مراجع قم براي مهاجرت به نجف صحت دارد ؟

    با تشکر
    پاسخ

    سلام . اطلاع ندارم .
    + حيران 
    استاد گرانقدر سلم عليكم نمي دانم قضيه مرتاض هندي را خوانده ايد يا نه اکنون دليل تکيه ي مقام معظم رهبري بر دوصفت رمالي و دروغگويي در نماز جمعه را يافتم بنظرم ايشان با وقوف بر وجود چنين مسايلي در واقع هشدار دادند که رييس جمهور قانوني کشور نبايد داراي اين صفات باشد و در واقع با حمايت قاطع درعين گوشزد آگاهي از اين مسائل ،خواستند حجت را بر اين جماعت تمام نمايند .خدايا به خون شهدا به ميراث گرانقدر امام رحم بفرما و خود گشايشي مقدر بنماي
    + يه نفر 

    سلام

    اميدوارم حالتون خوب باشه سيد اگه بخوام ميتونم يه مرجع تقليد ديگه انتخاب کنم

    خدا نگهدار

    سلام

    عالي بود نه از اينكه بر وفق عقيده بنده بود از اينكه استدلال محكم بود

    + يه نفر 

    سلام

    سيد براي خدا شناسي كدوم كتابهارو بخونم آدرس بدين كتاب هاي قبلي تون هم تو شهرستانمون نبود بايد برم شهراي ديگه اين كتاب را هم بگين تا برم بگيرم

    سيد خدا نگهدار

    پاسخ

    كتاب مشخصي مد نظرم نيست اما سلسه كتابهاي مقدمه اي بر جهان بيني توحيدي شهيد مطهري مي تونه مناسب باشه .
    khob bod be in veblagam sar bezanad jalebe age khasti belinkid
    + يه نفر 

    سلام خسته نباشيد

    1-براي فراگيري علم دين و عمل به آن از كجا بايد شروع كرد از خدا شناسي ،قران و يا ...؟

    2-يك سوال ممكنه بگيد ربطي به سوالهاي قبليم نداره زبان عربي براي فهم قران را از چه منابعي بايد آموخت ؟

    خدا نگهدار سيد

    بيا دوباره پاك كن زجاده ها غبار را به عاشقان نويد ده رسيدن بهار را

    ببين دلم گرفته و بهانه مي كند تورا به من بگو كه مي رسي ، زدل مبر قرار را

    پاسخ

    سلام . بهتره كه از خداشناسي شروع كنيد اما براي عمل از همين الان به آنچه مي دانيد عمل كنيد و منتظر آينده نباشيد .در مورد زبان عربي هم معمول حوزه ها ي علميه در زمان ما كتاب جامع المقدمات بود كه البته الان متون ديگري مي خوانند كه من به درستي از آنها اطلاع ندارم . موفق باشيد .
    + يه نفر 

    سلام

    خسته نباشيد سيد اميدوارم كه مزاحمت ايجاد نكرده باشم

    1-اين حق الناس ايا شامل تهمت غيبت و انچه در ذهنمان درباره آنها گذشته مي شود و اين حق الناس فقط با حلاليت از آنها حاصل مي شود يا راهاي ديگر هم هست؟

    2-سيد براي اينكه بتونم دينم را حفظ كنم تو دنيا در برابر شيطان و از عوامل بيروني مثل مد گرايي و غيره چه انجام دهم؟

    خدا نگهدار.

    پاسخ

    دوست عزيز سلام . حق الناس شامل حقوقي است كه از ديگران ضايع كرده ايد . آنچه در دلتان بوده و در عمل نيامده حق الناس نيست اما استغفار مي خواهد و آنچه حق الناس است اول حلاليت طلبيدن مي خواهد و اگر مقدور نبود انجام كار خير به نيت صاحب حق و به اميد اينكه خداوند كرم فرمايد و دل صاحبان حق را راضي كند . در مورد دوم آنچه حافظ دين است علم است و عمل . سعي كنيد در اين دو مورد خود راتقويت كنيد .
    + طهورا 

    جالب بود . ممنون سيد

    يا علي