• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : ناسزا ممنوع !
  • نظرات : 1 خصوصي ، 6 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + شاگرد 

    سلام

    استاد به ياد آن مصاحبه ي آقاي مصباح يزدي افتادم که به مضمون گفتند که امام علي(ع)به کساني که بيعت خود را شکستند فرمودند اف بر شما!بنابراين دشنام دادن اشکال ندارد.

    متاسفانه چيزهايي که حضرت عالي و بنده به آن معتقد هستيم و آن را جزو اسلام مي دانيم برخي خلاف آن را تئوريزه کرده و به خورد جمع کثيري از شاگردانشان مي دهند(بنده در طرح ولايت حضور داشتم و از نزديک ديدم)خشونت را که مخالف صددرصد اسلام مي دانيم را آقاي مصباح تئوريزه کرده اند.بايد در برابر اين تئوري هاي دين ستيز با دستگاه انديشه و تئوري مقابله کرد.

    پاسخ

    دوست من سلام . حضرت آيت الله مصباح تنها انديشمند جامعه اسلامي نيستند و هيچ كس هم در مورد ايشان يا هر انديشمند ديگري سخن از عصمت نگفته است . با اين وجود اگر فكر مي كنيم برخي تلقي هاي ايشان نارواست بايد كه به جاي رفتارهاي اهانت آميز مستدل و منطقي و با رعايت احترام به نقد افكار و نه اشخاص بپردازيم .

    سلام

    اي حاج آقا ، به قول شاعر :

    مسلمانان مسلماني كجا رفت ؟

    پاسخ

    چه عرض كنم ؟
    + تناتناتنانا 
    راسته ميگن بعضي هاشون هم حرومزاده هستند و علت بسياري از مشکلات کنوني جامعه ي ما اين است که اين حرامزاده ها زمام امور را بدست گرفته اند ؟
    پاسخ

    اين سؤال هم عطف به پاسخ قبلي است مضاف بر اين كه حرامزادگي در هر طايفه اي پيدا شود در خاندان پيامبر يافت نمي شود .
    + تنتاناتنانا 
    سلام اقا سيد

    يه سوال

    راسته ميگن حدود 1400 سال پيش يک عده عرب متجاوز به ايران هجوم اوردند و زنان و دختران رو به عقد و نکاح خودشون دراوردند و بعضا اعمال متجاوزانه انجام دادند و بعدا يک عده شدن اولاد پيغمبر؟
    پاسخ

    سلام . آنچه تاريخ نويسان بي طرف ، منصف و معتبر نوشته اند چيزي غير از آن است كه به شما از كتابهاي برزخي مستشرقين خبر داده اند . به راستي اگر چنين بود كه گفته اند چرا بزرگترين فرهنگ شناسان دنيا عصر شكوفايي فرهنگ و هنر در ايران را بعد از ورود اسلام به ايران دانسته اند ؟ آيا مي شود محصول هجوم و تجاوز ملّتي كه تا آن پايه كه نوشته ايد وحشي اند ، شكوفايي تمدن ملّتي پرسابقه در فرهنگ و تمدن باشد؟ اگر اين شكوفايي محصول پيوند فرهنگ ايراني با تربيت اسلامي نيود چرا پيش از ورود اسلام به ايران خبري از آن نيست؟ كاش سري بزنيد به كتاب هفت رخ فرخ ايران تا بدانيد كه چگونه برخي آدمها به شما دروغ هاي بزرگ گفته اند و شايد شما هم باور كرده ايد .
    + باران 

    قابل توجه مادحين اهل بيت( يا بهتر بگم مادحين دولت!!!)

    بسم الله الرحمن الرحيم

    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    سلام . آقا سيد يه كم كارهام تو هم گير كرده و پيش نميره فقط ميدونم از ضعف اراده و بلند پروازيهامه اگه راه كاري ميدونين برا رفعشون بهم بگيد

    راستي ميخوام اعمالم را درست كنم هر كاري ميكنم پيش نميره از كجا شروع كنم از درس، نماز، قران يا ... اگه ميدونين با يه كم توضيح برام بگين .

    (اگه اين جا جاش نيست تو وبم بگين يا تو ايميلم)

    آقا سيد اين يكي واقعاعالي بود(چون هم تفسر بود هم اخلاق بود هم درد بود هم تذكر)

    خدانگهدار

    پاسخ

    به نام خدا و با سلام. به نظرم به جاي اينكه از خودمون توقع زيادي داشته باشم و بخواهيم كه راه چند ساله را يك شبه طي كنيم بهتره با شناخت توانائي و ناتواني ها مون آهسته ولي پيوسته حركت كنيم . در خصوص اصلاح اعمال هم كار را خيلي سخت نگيريد . همه ما مي دانيم كه چه كاري خوبه و چه كاري بد ، از همان دانسته هامون شروع كنيم ، بد نكنيم و اعمال خوب را هم حتي المقدور ترك نكنيم . بقيه اش كم كم درست مي شه . موفق باشيد .