• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : اين وحدت را قدر بدانيم
  • نظرات : 2 خصوصي ، 16 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + عضو كمپ امضا محفوظ! 

    استاد عزيزم ضمن عرض سلام

    بايد عرض كنم براي بنده كه از نزديك در ميان تظاهر كنندگان روز چهارشنبه تهران حضور داشتم كاملا روشن است كه بخش قابل توجهي از جمعيت با سازماندهي قبلي از شهرهاي اطراف تهران شامل كرج،شهريار،قلعه حسن خان،رباط كريم و حتي اسلامشهر بوسيله اتوبوسهايي كه از بهبودي تا خود ميدان آزادي صف كشيده بودند و خودرو هاي نمره دولتي و نظامي هم گاه در ميانشان خودنمايي ميكرد آورده شده بودند.بخش اعظمي از جمعيت را زنان تشكيل مي دادند كه نسبت به مردان اكثريت محسوسي داشتند.پايگاه هاي بسيج با تابلو شركت كرده بودند.برادر عزيزم شما هرگز چنين حضور حماسي! را آنهم با دو روز تبليغات شديد رسانه ميلي! و مساوي دانستن ميدان انقلاب با ميدان كربلا! و هدايت مردم و توزيع سازماندهي شده شعار هاي تند و فحش-شعر ها و مطالب ديگر كه شايد حضورا خدمتتان عرض كنم با تجمعات واقعا خودجوش مردمي چون 25 خرداد قياس نكنيد. تنها چيزي كه من در اين تجمع نديدم وحدت بود.

    + نظام مقدس 

    بزن باران بهاران فصلِ خون است

    خيابان سرخ و صحرا لاله گون است

    بزن باران که بي چشمان ِ خورشيد

    جهان در تيه ِ ظلمت واژگون است

    بزن باران نسيم از رفتن افتاد

    بزن باران دل از دل بستن افتاد

    بزن باران به رويشخانهء خاک

    گـُل از رنگ و گياه از رُستن افتاد

    بزن باران که ديوان در کمين اند

    پليدان در لباس ِ زُهد و دين اند

    به دشتستان ِ خون و رنج ِ خوبان

    عَلمداران ِ وحشت خوشه چين اند

    بزن باران ستمکاران به کارند

    نهان در ظلمت ، اما بي شمارند

    بزن باران ، خدارا صبر بشکن

    که ديوان حاکم ِ مُلک و ديارند

    بزن باران فريب آئينه دار است

    زمان يکسر به کام ِ نابکار است

    به نام ِ آسمان و خدعهء دين

    بر ايرانشهر ، شيطان شهريار است.

    سکوت ِ ابر را گاه ِ شکست است

    بزن باران که شيخ ِ شهر مست است

    ز خون ِ عاشقان پيمانهء سرخ

    به دست ِ زاهدان ِ شب پرست است

    بزن باران وگريان کن هوا را

    سکون بر آسمان بشکن ، خدارا

    هزاران نغمه در چنگ ِ زمان ريز

    ببار آن نغمه هاي آشنا را

    بزن باران جهان را مويه سرکن

    به صحرا بار و دريا را خبر کن

    بزن باران و گــَرد از باغ برگير

    بزن باران و دوران دگر کن

    بزن باران به نام ِ هرچه خوبي ست

    بيفشان دست ، وقتِ پايکوبي ست

    مزارع تشنه ، جوباران پُر از سنگ

    بزن باران که گاه ِ لايروبي ست

    بزن باران و شادي بخش جان را

    بباران شوق و شيرين کن زمان را

    به بام ِ غرقه در خون ِ ديارم

    بپا کن پرچم ِ رنگين کمان را

    بزن باران که بي صبرند ياران

    نمان خاموش ، گريان شو ، بباران

    بزن باران بشوي آلودگي را

    ز دامان ِ بلند ِ روزگاران

    + نظام مقدس 
    ""سانديس خوراش صلوات"""
    حاج اقا با شما بود

    وحدت حول محور سانديس

    جنبش سبز براي همراه کردن بدنه ي بسيج و کليه ي گرسنگان و نخوردها زين پس در تجمعات خود راني پخش ميکند . با اين کار احتمال قريب به يقين بخش قابل توجهي از اعضا بسيج مستضعفين و همينطور فرماندهان بسيج به جنبش سبز خواهند پيوست .

    بد ميگم حاجي ؟
    پاسخ

    خيلي جماعت جالبي هستيد خدا شاهده . نمونه كاملي از (مُذَبْذَبينَ بَيْنَ ذلِكَ لا إِلى‏ هؤُلاءِ وَ لا إِلى‏ هؤُلاء) . ما كه نه سانديسي ديديم و نه چيز ديگري با گلوي خشك هم رفتيم و با گلوي خشك برگشتيم اما هم در راهپيمايي عاشورائيان شركت كرديم و هم حركات موهن به ساحت عاشورا را محكوم مي كنيم و هم حمايتمان را از ولايت فقيه و رهبري انقلاب اعلام مي كنيم و هم از آقايان مي خواهيم كه با محكوم كردن صريح فاجعه روز عاشورا خط خودشان راااز منافقين داخلي جدا كنند .
    + مهدي 
    سانديس خوراش صلوات
    + نظام مقدس 
    حاج اقا درسته که به گفته ي امام جمعه ي مشهد مقدس که منصوب رهبري است بنده گوساله اي بيش نيستم بل که بزغاله هستم و قبلا عنوان کردم خرخره ام به درد جويدن نميخورد .و مدتي نيز به مقام شريف پول خرد نائل شدم اما شما بيا ادب و قلم مير حسين رو با اينها مقايسه کن تا بفهمي جماعت اخوند عمدتا از چه مشرب فکري سيراب هستند . حاجي درسته که من گوساله هستم اما نه شير ميدهم و نه پوست بدرد بخوري دارم و نه بچه ميزايم . ادم خوب است گوساله باشد ولي از يک مشرب فکري اخلاقي متمدن سيراب باشد ادم خوب است بزغاله باشد ولي نسلش به بربرها نرسد . اگه در تيم حريف 11 غضنفر وجود داشته باشد ديگر نيازي نيست ما به خودمان زحمت بدهيم اصولا نسل غضنفرها خود به خود منقرض ميشود

    سلام در خصوص مطالبي كه نوشتيد بايد بگم منم با بعضي شعار هايي كه نسبت به بعضي اشخاص داده مي شد موافق نبودم ولي به اين تندي كه شما هم نوشتيد مخالف نيستم افرادي كه حتي پس از انفاقات عاشورا هيچ بيانيه اي صادر نكرده و از كوچك ترين عكس العملي نسبت به اين اتفاقات موهن ابا كرده وحتي يكيشان پا را هم از اين فراتر گذاشته و كشته شدگان را خدمت امام زمان تسليت گفته و حوادث عاشوراي ما را با زمان ساواك مقايسه كرده اين فرد ديگر جايي ميان ملت ايران ندارد و ديگر كارش از اين حرف ها گذشته .

    آقاي مخبر از نظر من ديگر شما دچار روشنفكري افراطي شده ايد كه مسائلي را كه به اين روشني است با از ميان رفتن وحدت مردم مقايسه مي كنيد اين افراد ديگر جايي ميان مردم ندارند كه با شعار هاي مردم به وحدت كشور صدمه اي وارد شود اگر قبول نداريد كمي به روزنامه هاي اين روز ها نگاه كنيد اعلام برائت گروه هاي مختلف را ببينيد گروه هايي كه تا ديروز سنگ موسوي را به سينه مي زدند و امروز اعلام برائت مي كنند . و در آخر من هم با شنيدن آن كلمه از زبان آيت الله علم الهدي به شدت متعجب شدم و اعتقاد دارم مومنان تحت هيچ شرايطي نبايد از دامنه ادب خارج شوند بزرگان ما كه جاي خودش را دارد .

    پاسخ

    دوست من سلام . شما مقايسه كنيد ميان فرمايشات رهبر معظم انقلاب و ميان افرادي كه تفكرات تندشان افراد را تا بيرون مرز ارتداد دنبال مي كند . رهبري معظم انقلاب تأكيد مي كند كه نبايد به خاطر خطاها افراد را منافق يا به خاطر موضعي مخالف ما ضد ولايت فقيه بناميم اما برخي ديگران را كه اصلا ربط مستقيم هم با ماجرا ندارند تا بيرون مرز ارتداد دنبال مي كنند . عرض من اين است كه برابر ايه 42 سوره شوري ( وَ جَزاءُ سَيِّئَةٍ سَيِّئَةٌ مِثْلُها) و انتقام بدى (مردم) به مانند آن بد رواست (نه بيشتر) . من نمي دانم اين كجا روشنفكري افراطي شدن است .
    + ايراني 
    رژيم ملاها فانوس رو به باد است. به زودي شاهد فرار آخوندهايي که به جاي روضه هاي پنج هزاري سر از حکومت درآورده اند خواهيم بود. اين آخرين روزهايي است که مردم مجبور به تحمل نفس سرد شما خواهند بود و براي هميشه بدهي مردم ايران در طول تاريخ سياسي به شما پرداخت شد.
    + نظام مقدس 
    احسنت به موسوي با اين بيانيه اش حاجي فکر کنم اون بندهاي انتهايي رو که قرار داده قرابت زيادي با افکار شما داشته باشه . حالا ديدي که قضاوت اين چند وقتت در مورد موسوي اشتباه بوده ! البته نه جنبش سبز با اين خواسته ها به نتيجه ي دلخواهش ميرسه و نه حاکميت تن به اين خواسته ها ميده پس نتيجش معلومه اچمز کردن حاکميت و حرکت جنبش سبز در همين مسير کنونيش
    + نظام مقدس 
    ايت الله جوادي املي هم که گفتند سوت و کف و کشته شدن انسانها هر دو باعث هتک حرمت عاشورا شد و من هم که ديروز گفتم هتک حرمت واقعي کشته شدن انسانها است . شما اي اقاي ازاده 1 شما چرا به تاسي از استادتون کشتارهاي روز عاشورا را محکوم نميکنيد ؟
    پاسخ

    گفتم كه صبر كن هزار ماشاء الله خيلي عجولي .
    + نظام مقدس 
    حاجي تو پست قبلي وبلاگت به من گفتي عجله نکن . منظورت چي بود ؟ منظورت اين بود که راهپيمايي حکومتي ديروز ميتونه مثلا 5 ميليون نفر رو به خيابونها بياره ؟ ديدي باز هم اشتباه کردي . ديدي بازهم من بردم و نمره ي درس جامعه شناسيت صفر شد . جمعيت ديروز به لطف کيک و سانديس و غذا و حضور دانش اموزان و همچنين دستورات زورکي ادارات به کارمندانشان براي شرکت در راهپيمايي خود جوش که البته مدارک همگي در سايت بالاترين موجود است در تهران فقط موفق به پر کردن ميدان انقلاب شد و انها از رفتن به ميدان ازادي اجتناب کردند چون ميدان ازادي پر نميشد و به گواه تکنولوژي هاي پيشرفته ي تخمين جمعيت توسط گوگل ارث در ميدان انقلاب و خيابانهاي اطرف بيشتر از 30000 نفر جا نميگيرند . ياد روز بعد از انتخابات افتادم که به فراخوان مهندس موسوي از ميدان امام حسين تا ميدان ازادي لبريز از جمعيت بود . همچنين جاي تصوير برداري هليکوپتري ديروز نيز خالي بود جمعيت رو من در تهران دسته بالا صد هزار تا ميگيرم و در شهر هاي ديگر هم دسته بالا پانصد هزار تا و در کل کشور نهايتا با ارفاق فراوان بيشتر ششصد هزار جمعيت نيامده بود . اي بابا اينها همه ي عقبه ي ايدئولوژيک خودشون رو قرباني کردند و اسمون - ريسمون رو به هم بافتند و يقه ي خودشون رو جلو دوربين جر دادند همش همين ؟؟؟؟
    پاسخ

    عجله نكن .
    + احمد 
    انصافا كه در حوزه يه چيزهايي را به غير ضرب ضربو يادتان داده اند.
    هرجا كم مي آوريد به صحراي كربلا ميزنيد و از جانتان مايه ميگذاريد. و سپس با زيركي يك پست ناقابل و بي محتوا ميگذاريد تا كامنتها و سوالات بيچاره را محو نماييد.
    تقصير شما نيست. اين سيستم حوزه و آخونديسم است كه فقط عادت كرده بالاي منبر رفته و بالاتر از مغز عوام پاي منبر بر شانه هاي جهلشان متكلم وحده باشد.
    اما حاج اقا: تمدن شفاهي بشر قرنهاست كه تمام شده و از تمدن مكتوب هم گذشته است.
    با اينكارتان افراد حقيقت جويي چون من را كه به دنبال كشف حقيقت از راه گفتگو با مخالفان خود هستم را نويد ميدهيد كه اينبار آدرس را درست ميروم.
    قُلْ هَاتُواْ بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ
    بازهم ميگويم تقصير شما نيست شما هم شاگرد اساتيدي هستيد كه مخالفين خود را بزغاله و گوساله ميخوانند. حالا هزار رحمت به شما.
    شما اولين آخوندي نيستيد كه در ميانه راه محاجه و استدلال كه با آنان داشتم كم آورده و نشان ميدهد روضه خواني بيش نيست.
    اما در مورد اينكه گفته ايد همه حرفهاتان را اينجا نميزنيد تا امثال من سوء استفاده نكنم. فكر كنم مصداق اين آيه شويد.
    يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ
    مخصوصا قسمت تَكْتُمُونَ الْحَقَّ اش.
    همچنان منتظر پاسخهاي منطقي تان هستم.

    پاسخ

    قال علي (ع) : يا بني لا تقل ما لا تعلم بل لا تقل كل ما تعلم . اگر اهل فهم باشي همين برايت كافي است .
    + نظام مقدس 
    مرگ بر موسوي ميگويي در حاليکه دوربين ها رو به تو است براي پخش مستقيم از کانال سراسري . من مرگ بر ديکتاتور ميگويم در حاليکه باتوم ها رو به من است . تو را با اتوبوس مي آورند و براي من خيابان ها را ميبندند . تو را مردم مينامند و من را فتنه گر و پول خرد. تو امنيت شغليت تامين شده و من نگران امنيت جانيم هستم . در ميان شما پرچم و پوستر پخش ميشود و در ميان ما اشک آور و گاز فلفل . اين است فرق من و تو
    + نظام مقدس 
    يک مغلطه ي فکر يکه بعضي ها در مورد اين راهپيمايي ها دارند اين است که فکر ميکنند جواب راهپيمايي مخالفان را با راهپيمايي موافقان ميشود داد ولي اين کاملا اشتباه است . چون ماهيت راهپيمايي مخالفان و موافقان با هم فرق دارد . ماهيت راهپيمايي مخالفان عمدتا از نوع ساختار شکن و راديکال و تهديد کننده است و با کسي سر شوخي ندارد و کار کردش امتياز گيري و افزايش قدرت چانه زني اپوزسيون است و راهپيمايي مخالفان مولود و نشانه ي نارسايي و مشکلات بنيادي و ريشه اي در يک ساختار است . در حالي که راهپيمايي موافقان عمدتا جنبه ي تبليغي داشه و به تنهايي کارکرد چنداني در کمرنگ کردن تبعات منفي مشکلات ندارد . اساسا هويت و عملکرد اين دو با هم متفاوت است
    + نظام مقدس 
    اون کسي که خودش رو زده به خواب شما هستيد . من به بزرگي راهپيمايي امروز اعتراف کردم ولي شما به عظمت کارهايي که ما انجام ميدهيم اعتراف نميکنيد و ما را در دسته ي پول خرد ها جا ميدهيد . علي رغم خوب بودن راهپيمايي امروز معتقدم هيچ نقشي در مهار و يا کمرنگ کردن جنبش سبز نميتونه ايفا کنه و چنين کارهايي عمدتا جنبه ي تبليغي داره و جنبه ي کارکردي کمي داره و قادر به حل مشکلات ريشه اي اين نظام نيست اگر اين اتفاقات در روز عاشورا نمي افتاد هيچ بهانه اي براي درست کردن راهپيمايي امروز وجود نداشت کما اينکه بعد از اتفاقات چند روز بعد از انتخابات و 18 تير امسال و روز قدس و 13 ابان و 16 اذر نتوانستند چنين کاري را بکنند که اگر ميتوانستند مطمئن باشيد ميکردند و ملت را به خيابان ميکشيدند . ان زماني که جنبش سبز تصميم گرفت روز عاشورا به خيابان بيايد خوب ميدانست رويداد اتفاقاتي مانند امروز کاملا محتمل است وليکن منفعت حرکت روز عاشورا براي جنبش بسيار بيشتر از هزينه هايش بود . حاکميت هنوز از زير قتل ندا اقا سلطان و سهراب اعرابي و پزشک کهريزک و خود وقايع کهريزک نتوانسته کمر راست کند که روز عاشورا چند نفر ديگر کشته شد و فيلم له کردن وکشتن مردم توسط ماشين نيروي انتظامي در همه ي دنيا مخابره شد و امروز هم دو نفر در دانشگاه ازاد مشهد توسط لباس شخصي ها و به فرمان ...... کشته شدند و حتي روسيه رو به وحشت انداخت و وادار به صدور بيانيه کرد . نظام در هزينه کردن وجهه ي ايدئولوژيکش خيلي ناشي عمل ميکنه . توقع حاکميت از منفعت پاره کردن عکس امام خيلي بيشتر از اينها بود که در روز عاشورا عملا پروژه ي پاره کردن عکس امام و دستاوردهاي ناچيزش دود شد و رفت هوا ....... مطمئنا 22 بهمن بدون حادثه نخواهد بود و جنبش بار ديگر به نظام نشان خواهد داد که سر باز ايستادن ندارد و 22 بهمن دستاوردهاي پروژه ي هتک حرمت عاشورا هم يقينا دود خواهد شد و به اسمان خواهد رفت .

    من يک چيزي رو تجربه کردم . هر وقت در کامنتهاي يکي از نوشته هايتان حرفهاي خوب و برنده و محکمي زده ميشود شما سريعا يک مطلب ديگر اضافه ميکنيد که کامنتهاي قبلي از ديد خارج بشوند . حالا شايد من اشتباه ميکنم کاري نداريم .


    نه حاجي اشتباه ميکني اين شما هستي که خودت رو به خواب زدي و همه ي سوالت رو بدون جواب گذاشتي اخوند علم الهدي هم که امروز گفت کساني که ولايت فقيه رو قبول ندارند بزغاله هستند . البته ايشان عضو مجلس خبرگان هستند . باشه من و همفکرانم بزغاله هستيم اما بزغاله بودن خيلي بهتر از ...... بودن است
    + نظام مقدس 
    يک نکته ي ديگه اينکه تجمعات در شهر هاي ديگه خيلي پر رنگ نبود و اين براي نظامي که تمام عقبه ي ايدئولوژيکش رو خرج کرده زياد مناسب نيست . تا اينجا امام خميني و امام حسين رو خرج کرديد و مطمئنا جنبش رو نتوانستيد مهار کنيد فقط مونده خدا رو خرج کنيد اون رو هم زودتر انجام بدهيد . اگر گمان کنيد با اين تجمعات جنبش سبز از حرکت باز ميايستد اشتباه ميکنيد . همانطور که 7 ماه است همين خيال خام رو داشتيد . 22 بهمن ميبينمتون
    پاسخ

    برات دعا مي كنم خدا انشاء الله پرده توهمت را پاره كنه . حيفم مياد از تو .
       1   2      >