با سلام به دوست و برادر عزيزم
مي دانم كه شكسته نفسي مي كنيد و گر نه، نه دانايي شما و نه نوشته من آن طور نيست كه فرموديد.
البته فكر مي كنم چون اين پست ادامه بحث قبل بود موضوع اش كاملا مشخص بود با اين وجود به روي چشم سعي مي كنم از اين به بعد به فرموده شما جامه عمل بپوشانم .
و صد البته در فهم محتواي مطلب چندان هم به بيراهه نرفته ايد . آنچه در پي آن بودم توضيح لايه اي عميق تر از معرفت حيات بخشي بود كه در روايت شريف به آن اشاره شده است .
و نكته ديگر درخصوص فرمايش وجود مبارك نبي اكرم ؛ بله همانطور كه فرموديد حضرت اين بيان را در ميان اعراب ساده آن روزگار بيان فرموده اند و شما بهتر از من ميدانيد كه بنا بر همتايي قرآن و عترت هر كلام ازآن وجود مبارك مانند كلمات قرآن سطوح و بطون متفاوتي دارد كه هر كس فراخور حال خويش معنايي از بطني درخورد آگاهي اش در مي يابد .
به بيان امير المؤمنين (ع) قرآن اقيانوسي است كه عمق آن انتها ندارد و من هم مي انديشم كلمات معصومين بر اساس حديث ثقلين همين حكم را دارند. روشن است كه بالاخره هر كس حتا اگر شنا كردن هم بلد نباشد چون به اقيانوس پا نهند بدنش تر خواهد شد اما بسي فرق است ميان آناني كه شنا كردن نمي دانند و آنان كه كمي مي دانند و آنان كه قواصان عمق اين اقيانوسند.
و اما من ، نه شنا كردن مي دانم و نه اقيانوس را مي شناسم. تنها و تنها ناقل انديشه بلند كساني هستم كه دانش آموخته گان ماهر ترين غواصان اقيانوش توحيدند .
اين پر گويي و پيچيده گويي نيز اي بسا كه شاهد اين فقر و ناچيزي شديد برادرتان باشد .
عفو كنيد و به ديده اغماض بنگريد كه شما را به اين خلق و خوي ميشناسم .
در پناه يگانه عالم باشيد .