آخه کسي اين نوشته هاي بي سرو ته تو را هم ميخونه؟!!!!! يا بلوفن همشون که ميگن مي خونن؟ ما که نمي خونيم در حرافي دست ملاها رو از پشت بستي و در هر زمينه اي هم استاد هستي کار وکاسبي درست حسابي که نداري و حتما از راه کمک مالي دولت فخيمه انگلستان روزگار سر ميکنيد
بسم الله الرحمن الرحيم
دوست بزرگوارم سلامعرض كردم كه توسل به ائمه يا اولياء خدا به معني واسطه بودن آنها بين انسان و خدا نيست . كساني كه مورد نظر شما هستند هم با توسل به اولياء و بندگان صالح خدا آنها را وسيله تقرب خودشان به خدا قرار مي دهند و خدا هم لطف خودش را شامل حال آنها مي كنه .
به طور كلي به ياد داشته باشيد كه هيچ كس بدون اذن خدا هيچ كاري نمي تواند بكند حتي پيامبر و اهل بيت (ع) تا چه رسد به اولياء و بندگان صالح خدا .
در پناه مهربان عالم سربلند باشيد .
يا حق
سلام.وبلاگ جالبي دارين.مي تونم بپرسم چرا خب اين پبام هاي توهين آميزتون رو عمومي مي كنين؟
اگه مي شه من هم مثل بعضي از دوستان يه سوال بپرسم.
ما يه معلمي داشتيم كه مي گفت ما آدم هاي عادي مستقيما نمي تونيم به خدا يا حتي ائمه متوسل بشيم چون تحمل اون همه نور اونها رو نداريم.به همين دليل بايد آدم هايي مثل نخودكي يا شهدا رو واسطه كنيم.واقعا اينجوريه؟
اميدوارم سوالمو جواب بدين.
دوست بزرگوارم سلاممقدمتان را گرامي ميدارم .
توهين ها تا جائي كه متوجه به شخص من باشه و برخي حريم هاي خاصّ رو نشكنه برايم قابل تحمله . از طرف ديگه اين بنده خدائي كه وقت گذاشته توهين كرده لابد مي خواسته هم خودم و هم ديگران توهينش رو بخونن ، حالا چه اتفاقي مي افته اگه اجازه بدم اونم به مقصودش برسه .
اگر منظور از رابطه با خدا عرض نياز و دعا و امثال اينا باشه قطعا نياز به هيچ واسطه اي نداره همانطور كه خدا و پيامبر به ما آموختند كه نماز بخوانيم و در نماز هم مستقيم خدا رو مخاطب قرار بديم . وقتي در چنين رابطه اي هيچ واسطه اي وجود نداره در دعا كردن هم به طريق اولي نياز به واسطه نداريم .
اما توسل به عترت طاهره (ع) يا اولياء صالح در دعاها به معني واسطه بودن آنها نيست بلكه به معني توسل و وسيله تقرب بودن اونهاست به خدا چرا كه مقربين به خداي بزرگ وسائل ارزشمندي هستند كه انسان با بهره مندي از اونها مي تونه به خداي بزرگ نزديك تر بشه و فاصله رسيدن فضل خداي سبحان به خودش را كم كنه .
و صد البته شكي نيست كه وقتي خداي بزرگ بخواهد فيضش را به كسي اعطا كنه از مجراي انسان كامل هر زمان يعني امام معصوم (ع) - كه در زمان ما حضرت مهدي (ع) هستند - و به دست او افاضه مي كنه .
آدمي که انقدر خودشيفته است که براي خودش وبلاگ درست مي کنه و از خودش عکس مي گيره جاش تو قعر جهنم است.حالا هر کي مي خواد باشه.از طرف فرزانه دختري جدي با عفت و تقواي سازش ناپذير که براي اولين بارآمد در وبلاگ شيطاني شما.
كاش مي دانستي
كه نبايد حس كرد
و نبايد دل بست
در فضايي كه پر از همهمه ي آدم هاست...
ببخشيد يعني چي
اين دختر اسيدي با ادب!!!! چي گفته!!!! مگه ميشه بنده خدا بودوهيچ بني بشري روهم ادم حساب نکرد
بعدشم خدا ما چه راي بديم چه نديم خداييش را مي كند
وا به حق چيزاي نشنيده
سلام
قبلا در صهباي انديشه از شما سوالي پرسيده بودم ولي هنوز جواب نداديد:
مي خواستم بگم يک مادر هرچقدر هم بچه اش گنهکار باشه راضي نمي شه بچه اش را در اتش انهم اتشي که ميليونها برابر از اين اتش گرمتر است بندازد پس چرا خدا اين کار را مي کند البته منظورم به جز کفار است لطفا به کساني که جزء کفار نيستند وخدا راقبول دارند اشاره کنيد چون من فکر ميکنم شما بيشتر مهربان بودن خدا را با کفار بررسي کرديد پس تکليف کساني که خدا را قبول دارند ولي گنهکار هستند وبه جهنم مي روند چي جواب اين سوال برايم مهم است چون به همين دليل است که الان مدتي است ( از ماه رمضان تا الان )که موقع نماز خواندن وقتي مي گويم بسم ا...رحمان رحيم دچار احساس بدي ميشوم انگار قلبم بهم مي گويد که دارم دروغ مي گويم فقط روي اين قسمت که مي رسم دچار اين حس ميشوم ولي قسمت قل هو ا..احد يا قسمتهاي ديگر نماز را با اطمينان قلبي مي گويم.
حليمه شهيدي
خسته نباشيد . اين مقاله يكي از بهترين و مفيدترين مقاله هايي بود كه من خونده ام . دستتون درد نكنه .
فقط يه چيزي ...
مگه اولش ذات همه ي آدمها پاك و خدايي نيست ، پس چي ميشه كه بعضي ها اونطوري توي گناه غرق ميشن و فراموش ميكنن كه كي بودن و كي بايد باشن ؟
اگه فرض كنيم كه هدايت آدمهاي مومن ، به خاطر لطف بيش از اندازه ي خدا به اونهاس ، مي تونيم نتيجه بگيريم كه آدمهاي گناهكار از لطف خدا محروم شدن ؟ منظورم اينه كه مگه همه ي آدمها اولش از نظر پاكي روحشون مثل هم نيستن ؟ چي ميشه كه خدا به بعضي ها بيشتر از بقيه لطف ميكنه و هدايتشون ميكنه ، ولي بعضي ها نه ؟
ببخشيد كه وقتتونو گرفتم .
هزار بار ممنونم .
ياعلي .
خواهر خوب و بزرگوارم سلام
مقدمتان را چون هميشه گرامي ميدارم .
سؤالتان اينقدر خوب و ارزشمنده كه حيفم مياد با يكي دو خط جوابش رو بدم و ازش بگذرم . اجمالا بدونيد كه آفتاب به يكسان و بر همه مي تابد بدون اين كه براي او فرقي كند كه به كعبه مي تابد يا به سنگ ريزه اي افتاده پاي درختي در صحرايي سوزان .
لطف خدا و هدايت الهي از بيرون و درون ( عقل و وحي ) بر همه عرضه مي شود بدون اين كه براي خداي صاحب هدايت تفاوتي ميان بندگانش باشد . همانطور كه تفاوت ميزان بهره مندي اشياء در برابر آفتاب وابسته به وسعت ، موقعيت و مكان آنهاست تفاوت ميان بندگان خدا در بهره مندي از هدايت او وابسته به ميزان وسعت وجودي آنها و قابليتي است كه در خود ايجاد مي كنند . قابليتي كه در بدو خلقت با فطرتي الهي به همگان عطا شده و اين ما هستيم كه آن را با باورها و اعمالمان گسترش داده و يا ازبين مي بريم .
در نتيجه هدايت خدا از آن آناني است كه خويش را در پرتو نور هدايت بخش عقل و وحي قرار دهند همانطور كه هر موجودي كه خود را بيشتر در برابر نور خورشيد قرار دهد از نور او بيشتر بهره خواهد برد .
اگر زنده بودم به فضل و اميد خدا روزي مقاله مستقلي درباره موضوع خوبي كه مطرح كردي خواهم نوشت .
من فقط بنده خدا هستم و بس هيچ حرف و هيچ نماينده اي رو هم قبول ندارم هيچ بني بشري روهم ادم حساب نمي کنم فقط بنده خدا هستم وبس وفقط به او راي ميدهم فقط ضمنا کسي هم براي تو دعا نخواهد کردبيخود انقدر التماس نکن نفرينت نكنن خيليه دعا پيشکش ضمنا کسي هم به دعاي تو نياز نداره دختر اسيدي
سلام حاج اقا
من مبينا نويسنده وبلاگ اواي دلتنگي هستم
بعد از يك سال برگشتم و اون وبلاگ رو خذف كردم و يه وبلاگ جديد ساختم اميد وارم منو به خاطر بياريد
خوشحال مي شم به كلبه من سر بزنيد
راستي مطلب مفيدي بود
حاج اقا خيلي تنهام
خواهر بزرگوارم سلام
ورود دوباره شما را به عرصه وبلاگ نويسي تبريك مي گويم. انشاء الله خدمت مي رسم .
ضمنا كسي كه او را داشته باشه هرگز تنها نمي ماند ، شما هم تنها نيستي ! كافيه باور كنيد .
به نام خدا
سلام.اميدوارم به لطف خدا امروز بهتر باشيد.
مثل هميشه قلمتون پربار و نافذ بود.من با خوندن آنچه که نوشتيد آرامش قلبي پيدا کردم انگار که مهر تاييدي روي اعتقاداتم خوده باشه.ولي طبق معمول سوال دارم که باز هم براي شما زحمت درست مي کنه.
آقاي مخبر پاک شدن بعضي نفس ها در جهنم و سپس ورود به بهشت فقط با شفاعت صورت مي گيرد يا قانوني الهي است براي خطاكاران؟
و بعد مگر شفاعت در عرصه ي قيامت صورت نمي گيرد؟پس چطور خطا كاران اول به جهنم مي روند و بعد مورد شفاعت قرار مي گيرند؟
و بعدتر يعني از لحظه ي مرگ تا قيامت ائمه ي هدي(ع) به ياري كسي از شيعيانشان نمي روند؟پس آنچه كه مي گويند امام رضا(ع) در سه جا به ديدار زوارش مي رود و يكي از آن سه جا را شب اول قبر مي دانند سنديت ندارد؟(البته روايتي كه شنيدم درست خاطرم نيست)
مثل هميشه سپاسگزارم.
التماس دعا
در پناه حق.
خواهر بزرگوارم سلاماز اظهار لطفتون ممنونم .
1- برخورداري از شفاعت شافعين كه در حقيقت ظهور سنخيت ايجاد شده در دنيا بين مراتب والاي انسان كامل با مراتب پائين تر امت موحد است خود قانوني الهي است . شفاعت مراتبي دارد كه در پائين ترين مرتبه از آن اهل ايمان هفتاد نفر از نزديكانشان را شفاعت خواهند كرد و بالاترين مراتب شفاعت از آنِ وجود نازنين حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص) و عترت طاهره (ع) اوست . همانطور كه از نبي مكرم اسلام نقل گرديده است كه فرمود : همه انبياء هم به شفاعت من محتاج اند حتي ابراهيم . و اين مسئله دشوار نما با توجه به اصل تشكيك در حقيقت وجود براي اهلش آسان مي شود .
2- جهنم اهل توحيد ، بنا به اصح اقوال جهنم برزخي است نه جهنم قيامت كبري كه محل خلود است .
3-وصف هر چيزي به حسب همان مرتبه است . تفضل ائمه هدي (ع) در برزخ به معني شفاعت در قيامت نيست تا گفته شود كه تا قيامت نشود به ظهور نمي پيوندد . بلكه همانگونه كه هدايت اهل هدايت در دنيا بر اساس اراده الهي به واسطه فيض ذوات معصومين (ع) به آنها مي رسد، در هر مرتبه اي اين تفضل به نوعي ظهور مي كند كه ظهور اتم آن شفاعت در عرصات قيامت كبراست .
رزقنا الله و ايْاكم في الدنيا و البرزخ و الآخرة
دوست من سلامبرام خيلي جالب و البته تعجب آور بود كه به جاي نوشته ام تصوير تازه اي كه روي وبم گذاشتم به نظرتون اومده !!!!
به هر حال از تبريك شما ممنونم . انشاء الله نوبت شما
سلام!
مطلب جالبي بود!
اعتقاد قلبي من هم، همين چيزي بود که شما نوشته بوديد! خوشحالم کرديد...
چيزهاي ديگه اي هم تو ذهنم هست که نمي تونم مطرحش کنم!!
شايد يه روزي به اون ها هم اشاره اي فرموديد.
سپاس
برادر بزرگوارم سلاممقدمتان را گرامي ميدارم .
اميدوارم به فضل خدا بتوانم به موضوعات ديگري نيز كه در بيانات نوراني عترت طاهره (سلام الله عليهم ) به چشم مي خورد بپردازم .
استاد محترم جناب حاج آقا مخبر
سلام عرض مي کنم.اسعد الله ايامکم.
خواستم به بهانه تبريک عيد سلامي عرض کرده باشم.
انشاءالله در كمال سلامت و بيش از پيش موفق باشيد.
استاد بزرگوارو برادر ارجمندم جناب آقاي مقامي سلاممقدم گرامي شما را ارج مي نهم و متقابلا عيد سعيد قربان را به حضرتعالي و خانواده محترمتان تبيك و تهنيت عرض مي كنم .
برايتان ايامي شاد و سرشار از رحمت الهي ، مسئلت مي كنم .