• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : اغتشاش گران را تنها بگذاريد .
  • نظرات : 1 خصوصي ، 12 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ا.ر 

    سلام آقاي مخبر

    در بين همه اين قيل و قال ها براي بنده سوالي پيش آمده است؛ اول اينکه با قبول اينکه اين کشور صاحبي اصيل دارد و آن حضرت ولي الله اعظم است و عنايت و نظر و توجه ايشان بر کشور غير قابل انکار است، چه طور مي شوند نظر ايشان را با آراي ملت جمع کرد؟ اگر کانديدي قصد سوئي داشته باشد چه قدر عنايت ايشان شامل حال ملت مي شود؟

    و دوم اينکه نظر شما را درباره اين جمله مقام معظم رهبري خواستارم که قريب به اين مذموم بود :دست اعجاز خداوند پشت اين انتخابات بود.

    از توجه تان متشکرم

    پاسخ

    دوست بزرگوار سلام . حضرت ولي عصر (ارواحنا فداه ) نه تنها صاحب ايران كه صاحب همه عالم است و عنايت كريمانه آن حضرت هم همه عالم را فرا گرفته است چرا كه به باور ما ( بيمنه رزق الواء و بوجوده ثبتت الارض و السماء ) ماسوي الله به بركت وجود او روزي مي خورند و آسمان و زمين به بركت وجود ‏آن حضرت مي گردد و هر خيري از هر كجا به هر شخص يا امتّي در عالم مي رسد به بركت وجود آن حضرت و اجازه ايشان كه كلا به اذن الهيست مي باشد . اما يك مسئله را نبايد اشتباه گرفت كه حضرت حجت (ع) هر چه باشد از خدا بزرگتر نيست و خداي بزرگ در قرآن كريم تصريح مي كند كه ( خدا حال هيچ امتي را تغيير نمي دهد مگر آنكه آنان به دست خويش تغيير دهند ) به بيان نوراني حضرت استاد علامه آيت الله جوادي آملي در ديدار با مهندس موسوي ( خدا به هيچ ملت بي عرضه اي پياپي امداد غيبي نمي رساند ) ممكن است در مواردي مانند همين حضور بزرگ و با عظمت در اين انتخابات آن هم با آن همه سمّ پاشي هاي طولاني مدت دشمنان براي دلسرد كردن مردم از هر نوع تأثيري در انتخابات عظم مردم به حضور جزم شود و نفس قدسي حضرت حجت (ع) هم اين عزم را ياري دهد تا به توفيق الهي دست اعجاز خداوندي رشته هاي بافته دشمنان را در عدم حضور مردم در انتخابات به يكباره پنبه كند . اما در مسئله انتخابات ( و نه لزوما همين انتخابات بلكه همه انتخابات ها ) اگر مردم چشم گشودند و با دقت نظر و تأمل دقيق بي آنكه مقلد اين و آن باشند و با نگاه تحقيق و تدقيق فردي را انتخاب كردند قانون الهي بر آنها جاري مي شود و تبعات خير يا شر انتخاباشان دامنشان را خواهد گرفت ، اين اصل اساسي نيز از نظر و توجه آن حضرت فارغ نيست . اما اين كه رأي امام عصر را در برابر و هم عرض رأي ديگران بدانيم و يا خيال كنيم امام عصر مستقيما در مديريت نظام ما دخالت مي كنند خيالاتي است كه اگر بخواهيم به لوازمش ملتزم بشويم ممكن است حتي دينمان را هم از دست بدهيم . يادمان باشد كه امام راحلمان هم كه بارها و بارها از توچهات و فيوضات الهي و خليفه او امام عصر (ع) در زمين سخن راندند هرگز چنين نفرمودند كه مديريت كشور با امام زمان است . نكته آخر اين كه امام از دو شأن و جايگاه برخوردار است يكي شأن امامت و ديگري شأن حقيقي به عنوان يك مسلمان . شأن حقوقي امام كه امامت است حتي بر شخصيت حقيقي امام كه م ح م د بن الحسن است مسلط است بنا بر همين اگر امام معصوم هم بر اساس يك دادخواست به دادگاه خوانده شود مانند ساير مسلمين بايد به اقامه شاهد بپردازد كه اين تساوي حقوق شهروندي مربوط به شخصيت حقيقي ايشان است اما از باب شخصيت حقوقي خود بر همه عالم امرت و رهبري دارند . اگر فرصتي كرديد به كتاب امام مهدي موجود موعود نوشته آيت الله علامه جوادي آملي (دام ظله ) سري بزنيد بلكه مسئله برايتان روشنتر شود . موفق و پيروز باشيد .