• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : از حقيقت تا واقعيت !
  • نظرات : 4 خصوصي ، 35 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3      >
     
    + دانشجو 
    از اينكه با سعه ي صدر و بدون جنبداري خيلي زياد اسخ داديد
    + نظام مقدس 
    خيلي خوشحال ميشم نظرتون رو در مورد ترک نماينده ي لبنان در سازمان ملل هنگام سخنراني احمدي نزاد بدونم
    پاسخ

    لبنان كشوري است كه از گروه ها و طوايف مختلفي تشكيل شده و دولت نيز مجموعه اي از اين سليقه ها ، گروه ها ، مذاهب و گرايشهاست . نماينده رسمي كشور لبنان ، نماينده دولت است و نه لزوما نماينده تمامي مردم تا فكر كنيد ترك كردن سالن توسط ايشان يعني پشت كردن مردم لبنان به ايران .اگر چه خالي بودن معني دار اكثريت صندلي ها و ترك كردن برخي از آنها را در جريان سخنراني آقاي دكتر احمدي نژاد نيز نبايد مورد بي توجهي قرار داد مضاف بر اين كه سليقه يك فرد يا يك گروه را هم نبايد معيار تماميت اسلام و تفكر انقلابي دانست .
    + نظام مقدس 
    سوره نساء آيه 3 با زناني که پاک و دلخواهتان هستند نکاح کنيد..با يکي يا دوتا يا سه تا يا4تا..و اگر ميترسيد عدالت نکنيد به يک زن يا به زناني که در جنگ متصرف شده ايد اکتفاء کنيد-- سوره نسا آيه 24:و نکاح با زنان شوهردار برشما حرام شد مگر آن زنان شوهرداري که در جنگها به غنيمت گرفته ايد// آيه من:با عشق ازدواج کنيد و فقط يک همسر بگيريد و مبادا در جنگها..زنان طرف شکسخورده را تصاحب کنيد
    پاسخ

    جالب بود . شما هم از خودت آيه بنويس ، اما بدون خيلي ها در طول مدت 1430 سال قبل از خودشون آيه نوشتند و امروز نه از خودشون اثري هست و نه از آياتشون اما آيات خدا هميشه باقي و جاودان است .
    + دانشجو 

    آره كاملا غير از اين بود.كاش مي دونستي كه همون شب اول كه چنين اتفاقي افتاد رهبرم چقدر دلگير و دل شكسته بود.كاش مي دونستي گرچه شما فقط اطراف خودتونو مي بينيد و چشماتونو بستيد.

    به نظر من كه اين دست هاي آقاي موسويه كه اينقدر خوني و كثيفه...

    و خدا مي دونه كه امام و شهدا حلالش مي كنن يا نه!

    پاسخ

    دوست عزيز دانشجوي من . من فكر نمي كنم براي امثال آقاي نظام ، رهبري معظم انقلاب و مهندس موسوي فرقي داشته باشند . آنطور كه من تا كنون از نوشته ها و نظرات ايشان فهميده ام ايشان اساسا با نظام جمهوري اسلامي مشكل دارند و طبيعي است با هركس كه نظام را قبول داشته باشد هم مشكل داشته باشد حالا اين فرد مي خواهد مقام معظم رهبري باشد يا حتي مهندس موسوي كه در بيانيه اخيرشان دوباره خط خودشان را با اين حضرات ساختار شكن جدا كردند . بنا بر اين خيلي در اين باره خودتان را اذيت نكنيد .
    + نظام مقدس 
    اقاي دانشجو ايا غير از اين بود که تجاوز و کشتار در زندانها و بازداشتگاههاي زير نظر رهبري صورت گرفت ؟ ايا غير از اين بود که نيروي انتظامي سپاه و بسيج در خيابانها مردم را به گلوله ميبست ؟ زهبران حزب سبز چه کردند جز واگوه ي واقعيت ها ؟ رهبر عزيزتان هم فعلا از دستانش خون ميچکد
    پاسخ

    جناب نظام . يادتان باشد كه اهانت به هيچ كس (حتي جناب آقاي دكتر احمدي نژاد كه نسبت به ايشان اعتراض جدي داريم) را روا نمي دانيم چه برسد به اين كه دامنه اهانت را به جايگاه رفيع رهبري انقلاب بكشانيد . مي دانيد كه تا كنون با نظرتتان جز با سعه صدر مواجهه نكرده ام اما اگر بخواهيد به كسي بويژه رهبري معظم انقلاب اهانت كنيد نظرتان را حذف مي كنم .
    + دانشجو 
    فكر كردم هنوز به وبلاگتان سر نزده ايد كه جواب مرا نداده ايد،ولي گوبا حتي لحن محترمانه ي من هم نتوانست شرايط ايجاد پاسخ سوالم را فراهم كند!
    پاسخ

    از بابت اين تاخير پوزش مي خواهم . اين چند وقت اگر چه به نت دسترسي پيدا كرده بودم اما فرصتي براي پاسخگويي نداشتم وگر نه هرگز قصد بي جواب گذاشتن سؤالتان در بين نبود . موفق باشيد .

    سلام استاد.

    روز قدس عجب روزي بودا. رنگ و وارنگ. از همه رنگ. سبز ، سرخ ، خاكستري و از همه مهمتر قهوه اي، رنگ مورد علاقه ي صدا و سيما ي ما. خلاصه شهر فرنگي بود واسه خودش.

    آدما رو علاوه بر رنگهاشون جور ديگه هم مي شد دسته بندي كرد،

    بعضيا خيلي چيزها رو ديدن،

    بعضيا خيلي چيزها رو نديدن ،

    بعضيا چشمهاي قشنگشون رو بستند تا خيلي چيزهارو نبينن و سكوت كردن،

    بعضيها چشمهاي قشنگشون رو درشت كردن تا ببينن، ولي نشد.

    بعضيهام چشمهاي تنگشون رو بستن و دهن گشادشون رو باز كردن. پينوكيو آدم شد ...

    خلاصه خيلي خوب بود ، هوا، آلوده بودا ولي خوب بود ، زمين ،چاله چوله داشت ولي خوب بود ،بعضي از مردم يه كم غمگين بودنا ولي در مجموع خوب بود، بعضيام به قول صدا و سيما ي ما متفاوتبودن كه تعدادشون البته به تعداد انگشتهاي دست نمي رسيد ، اونا خوب نبودن، كلا ناراحت بودن، اين هفت هشت نفر هرجا ميرفتن دوربينهاي صدا و سيماي ما از كار مي افتاد،

    حتي تو استاديوم آزادي باعث شدن پخش فوتبال استقلال با 45 دقيقه تاخير و يه كم تغيير رنگ تو قسمت تماشاچي ها و يه كم قطع و وصل صدا همراه بشه. البته ننگ ما ببخشيد صدا و سيماي ما فرداش تو اخبار بيست و سي ماست ماليش كردا ولي يادشون رفت گذارش راديو رو بدون صدا پخش كنن هيچ كي هم نفهميد. به جاش نيسان ميومد با كلي اسپيكر گنده و پنج عدد بسيجي مخ لس. قربتا الي الله اربده مي كشيدنا. اصلا انگار نه انگار كه اين جمعيت متفاوت سرجمع هفت هشت نفر بيشتر نيستن، خلاصه كاري ميكردن كه صداي اينا به گوش كسي نرسه ولي يه شعارشون رو من شنيدم ، به كسي نگيدا دست زياد ميشه، خيلي هم بي ربط بودا ميگفتن : صدا و سيماي ما ننگ ماست ننگ ماست.

    .
    پاسخ

    محمد عزيزم سلام . از گزارشت ممنون . كاري به رنگايي كه گفتي ندارم اما يك چيزي برام خيلي خوب روشنه و

    سلام

    خوشحال ميشوم نظرتتان را در مورد نوشته هايم بدانم.

    يا علي

    سلام
    رسيدن بخير.
    + نظام مقدس 
    شيخي به زني فاحشه گفتا مستي / هر لحظه به دام دگري پا بستي / گفتا شيخا هر آنچه گويي هستم / آيا تو چنان که مي نمايي هستي؟ ( دو بيتي منسوب به خيام )
    پاسخ

    من چنانم كه نمودم ، دگر ايشان دانند .
    + نظام مقدس 
    قبله تو عشق و مستي قتلگاه / اين مشايخ قبله ها شان بر گناه/گويمت از هفت رنگان مو به مو /خرقه پوشان دغل کار دورو/سجده بر پست و رياست ميکنيم/با خدا هم ما سياست ميکنيم/کو نشاني که شما اهل دليد/جملگيتان بر نماز باطليد/ميچکد شک بر سر سجاده ها /واي از روزي که افتد پرده ها/ما خدايان زيادي ساختيم/مال مردم را به خود پرداختيم
    + نظام مقدس 
    اقا سبحان
    اطبا 1400 سال براي درمان يک بيماري درجا نميزنند. علوم تجربي از جنس علم است و با تعريف مدرن از علو سازگاري دارد و به مرور زمان پيشرفت ميکند - بيماريهايي که سالها پيش هزاران نفر را ميکشت الان با يک قرص درمان ميشود . اطبا هيچگاه در درمان بيماريها درجا نميزنند- مشکلات ايدز و سرطان تا کنون راه حل نهايي نداشته اما پيشرفتهاي زيادي در کنترل و پيشگيري از اين بيماريها به عمل انده است - در زمينه ي روئت ماه چه پيشرفتي به عمل امده است؟ - هيچ پيشرفتي ميداني چرا ؟ چون اصلا علوم حوزوي با تعريف مدرن از علم سازگاري ندارند - کتاب علم چيست - فلسفه چيست را حتما بخوانيد يکي از ويژگيهاي علم اين است که مرتبا پيشرفت ميکند و دستاوردهاي پيشين خود را نقض کرده و يا توسعه ميبخشد - حالا کجاي علوم حوزوي چنين ويژگي دارد ؟البته بطور عمومي عرض ميکنم نه بطور مطلق - من خودم دانشجوي کارشناسي ارشد برق هستم کتابي که تا 3 سال پيش تدريس ميشده امروز تدريش نميشه اونوقت تو حوزه ها کتابهاي زمان ملاصدرا و شيخ اشراق و امثالهم هنوز معتبر ترين کتابها هستند - اصلا چيزي بعنوان توليد علم در حوزه وجود ندارد
    پاسخ

    جناب آقاي نظام . تا به حال فكر مي كردم درباره حوزه و علوم حوزوي اطلاعات نداريد و به همين دليل هم برخي از حملاتتان برايم قابل تحمل بود اما با اين نوشته مي بينم كلا درباره فلسفه علم هم هيچ اطلاعاتي نداريد و به همين دليل هم از اين پس اين نوع نوشته هايتان به طور كلي برايم از درجه اعتبار ساقط خواهند بود . علم در اصطلاح مدرن تنها به شناختهايي اطلاق مي شود كه از متد تجربي حاصل شوند بنا بر اين هر نوع شناختي كه مبتني بر متد تجربي نباشد از منظر اين اصطلاح علم شمرده نمي شود و اين ربطي به حوزه و غير حوزه ندارد . اما اين كه آيا چنين تعريفي درست هم هست يا نه ؟ مبحث مهمي است كه شما را متاسفانه فاقد پيش نيازهاي علمي آن مي دانم و در اين باره با شما گفتگو نخواهم داشت همانطور كه اگر قرار باشد در زمينه برق كسي سخن بگويد من صلاحيتش را ندارم چرا كه نسبت من با دانشي كه شما داريد همانند نسبتي است كه شما با علوم فلسفي و حوزوي داريد و آن ناداني است .
    + سبحان 

    جناب نظام مقدس

    نظرات فقهي متفاوت علما بحثي علمي است كه به شما كه ظاهرا تخصصي هم در اين زمينه نداري ارتباطي ندارد.

    مثل اينكه به اقايان اطباء بگوييم هروقت توانستيد مشكل بيماريهايي اعم از ايدز و سرطان و ميگرن را حل كنيد ادعاي طبابت كنيد.

    جهت اطلاع بيشتر به لينك زير مراجعه كنيد

    برخي مباحث فقهي رويت هلال

    http://hamaseheeshgh.persianblog.ir/1388/5/

    + نظام مقدس 
    هر وقت تونستيد مشکل عيد فطر رو حل کنيد بعد بيايد ادعاي مملکت داري و ارائه ي الگو به جهان کنيد -
    پاسخ

    وقتي در مسائل مرتبط با احكام و فقه اسلامي دانش كافي نداريد و حرف مي زنيد به چنين نتيجه اش همين كلماتي مي شود كه نوشته ايد .
       1   2   3      >