• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : دين او يا دين ما؟
  • نظرات : 3 خصوصي ، 12 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    http://beedare2000-1.blogspot.com/

    اين لينکو اگر خواستيد ببينيد به قضيه پست شما هم ربط داره يه جورايي

    به کودکان خرمشهر وبچه هاي فقر خودمون وکمکهايي که به لبنان شد وبه ريش ما خنديدن نگاه كنيد

    اگر برايتو ن مشکلي ايجاد نميکند البته
    پاسخ

    پستي رو كه برام گذاشته بوديد ديدم البته ارتباطش رو با آنچه نوشته بودم متوجه نشدم . ضمن اين كه برايم تعجب آور است كه شما چطور اين قدر سياه به همه چيز نگاه مي كنيد . خرمشهري كه از‏آن دم مي زنيد را من هم به تازگي ديده ام ، زمان جنگ هم ديده بودم . نمي گويم آنطور كه حق خرمشهر است ، خرم شده است اما آنقدر هم كه نشان داده ايد ويرانه نيست . كاش كمي آزاده منش تر بوديد و در تصاويري تهران 30 سال پيش را با تهران امروز و بلكه ايران 30 سال پيش را با ايران امروز مقايسه مي كرديد تا زحمات 30 ساله اين مردم و نظامشان را هم مي ديد. البته من كلا اين روش را قبول ندارم . اگر قرار است مقايسه درستي بكنيد بايد تصاوير يك مكان را در بازه هاي زماني مختلف مقايسه كنيد نه اين كه مكانهايي كه دوست داريد را انتخاب كنيد و با مكانهاي ديگري كه دوست نداريد مقايسه كنيد . به هر صورت ممنونم كه خواستيد من هم نظر شما را بدانم و اميدوارم شما هم تحمل نظر من را داشته باشيد .

    سلام عليكم حاج آقا مخبر عزيز

    ديدم بروز فرموده ايد گفتم استفاده كنم و حظ خود را از آن ببرم ، كه اين از آن منست و دليل بر من ، مثل ديني كه من دريافته ام و بر له و عليه من همين است .

    البته در عمل و گرنه من كجا و دين او !

    پاسخ

    و عليكم السلام برادر بزرگوار و عزيزم جناب آقاي يزدي . همواره لطف شما شامل حال من بوده است . اميدوارم همچنان مورد لطف و راهنمائي تان قرار بگيرم .
    + يه نفر 

    بسم الله الرحمن الرحيم

    اللهم صل علي محمد و ال محمد وعجل فرجهم

    سلام آقا سيد

    آقا سيد قرآني كه گفتيد تو اينترنت تو يه سايت فروش كتاب پيدا كردم

    اما حيف كه صفحه مربوط به خريدش باز نميشد بايد برم تو شهر ببينم پيداش ميكنم يا نه راستي كدوم قطع اون برا من بهتره اگه بتونين راهنمايي كنين عالي

    اين نوشته جديدتون هم خوب بود

    سيد سر نمازتون هم ما را دعا كنين

    خدا نگهدار

    پاسخ

    به نام خدا و با سلام . قطع قرآن بسته به كاربري هست كه از اون مي خواين . اگر مي خواييد كه هميشه همراهتون باشه قطع كوچك يا به اصطلاح پالتويي براتون مناسب تره . اميدوارم بتونيد قرآن مورد نظر رو پيدا كنيد .
    + جادوگر سياه 
    http://haqaeq.blogfa.com/post-26.aspx
    + جادوگر سياه 
    شکاکان به نيروي انتظامي از اسلام خارجند

    http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=68006

    ديگه نميدونم چي بگم .. شرک -- کفر تحجر --طالبانيسم --- دروغ --- ريا ---حکومت حرامزادگان .....
    واقعا چي ميشه گفت ؟

    البته باز هم جاي سوال ندارد چون قطعا اشکال از مسلماني ماست ...

    حالا گفتن اينکه اشکال از مسلماني ماست چه سودي داره من نفهميدم
    پاسخ

    جاي سؤال داشتن يك چيزه و خلط همه چيز با همه چيز يك چيز ديگه . قطعا من هم نمي تونم بفههم اين بابا بر چه اساسي خودش رو در اين جايگاه ديده كه خدا را پليس معرفي كرده و بعد هم چنين نتايجي گرفته اما مخالفت قطعي من با اين حرفها موجب نمي شه كه فكر كنم چنين حرفهايي دستور دين يا حتي محصول تفكر ديني باشه . اگر شما هم تلاش كني كه بين مصاديق و مفاهيم كلّي را از هم تفكيك كني آنوقت شايد بتوني بفهمي كه گفتن هر عيب كه هست از مسلماني ماست چه سودي داره .
    + جادوگر سياه 
    البته اشکال از مسلماني ماست :

    http://nedayeiranzamin.blogspot.com/2009/10/blog-post_7253.html
    + جادوگر سياه 
    خوشم مياد خودت غير مستقيم به همه چي اعتراف ميکني
    پاسخ

    خوشم مياد كه شما هم مستقيم تلاش مي كني از هر آبي ماهي خودت را صيد كني ولو اين كه در آن آب اصلا ماهي نباشد .
    + جادوگر سياه 

    """""اسلام به ذات خود ندارد عيبي

    هر عيب که هست از مسلماني ماست!"""""""""""


    پس تا وقتي که قرار است اسلام بين چنين انسااهايي اجرا شود نبايد توقع رسيدن به ان جامعه ي ارماني را داشت با اين حرفي که شما زديد نتيجه گرفتيم اساسا اسلام براي جوامع بشري فرستاده نشده زيرا چنين نقائصي جزء جدا نشدني رفتار جوامع انساني است به شخصه معتقدم يکي از اساسي ترين اشکالات اسلام همين است که فکر نقص بشر و اشتباهاتش را در اجراي يک ايدئولوژي نکرده است . اين دين قرار نيست براي يک جامعه ي فرشته خو ساخته شده باشد که لازمه ي نتيجه گرفتنش اجراي کامل و بي نقصش باشد اصولا چنين ديني که فکر نقص بشر را نکرده است خود ناقص است . اينجا بار ديگر به دام مبارک تفکر ات مادي و تجربه گرا ميرسيم.


    اگر انگونه که شما ميگوييد باشد ديگر چه فرقي ميکند اسلام باشد يا نباشد


    پاسخ

    اين دين قرار نيست براي يك جامعه فرشته خو ساخته شده باشه بلكه قراره انسانهاي عادي را فرشته خو كند ، حالا اين طبيعت هر قانون و فرايند دستوري است كه اگر به مقتضاي آن عمل نشود محصولش هم به دست نخواهد آمد . باز هم به دام التقاط اطلاعات آشفته ذهنت گرفتار آمدي عزيز .
    + جادوگر سياه 
    ديدي حاج آقا باز هم رد پاي تجربه باوري و اصالت رفتار انسان اينجا باز هم خودش رو نشون داده و معيار قرار گرفته . قرائت دين از منظر گاه شخصي و نظريه ي شريعت صامت به اشکال گوناگون خودش رو نشون ميده
    پاسخ

    ديدي عزيز دلم باز هم خلط معنا مي كني ! عرض كردم اول تشريف ببريد منطق ذهني تان را منظم كنيد بعد بنده در خدمتتان هستم .
    + نگين 

    سلام

    يكم سوال داشتم شايد کليشه اي وبي ربط به اين پست اما مهم براي من:

    چرا انقدر به صبر وگذشت در قرآن ودين( در دين مسيح هم بسيار توصيه شده يا در عرفان ومثلا بوداكه مي گن افراطي بوده ) توصيه شده من از قرآن اگر يک چيز فهيمدم تاکيد بسيارش درباره صبر وخودداري بود

    مشکل من اينکه هروقت خودداري مي کنم مثلا در پاسخ يک توهين يا بي ادبي عمدي بعدش غمگين ميشم واحساس حقارت و اينکه چرا گذاشتم بهم توهين بشه دست ميده از طرفي دين به ما گفته جواب بدي را با خوبي بدين شايد به خاطر اينکه من آدم بسيار حساسي هستم يعني اينطوري مادرم بهم ميگه که زيادي حساسي

    خلاصه تکليفم روشن نيست وقتي صبر وگذشت مي کنم اولش احساس خوبي دارم واما مدتي بعد احساس افسردگي مي کنم و كينه اي ميشم كلا احساسات متناقص بهم دست ميده و ميگن اصلا چرا من بايد گذشت كنم همش. از طرفي دلم ميخواد آدم آرام وصبور خوددار و با اخلاقي باشم. و احساساتمو كنترل كنم در همه حال دلم نمي خواد دچار غليان احساسات بشم.خيلي برام مهمه اين موضوع.

    نمي دونم واضح سوالمو پرسيدم يا نه

    شما تا حالا اين احساس لذت صبر وگذشت وبعد احساس افسردگي تلخ بهتون دست داده؟

    در ضمن خواهرم قبلا در وب شما کامنت ميگذاشت وبتونو ايشون معرفي کرد. فعلا...........

    پاسخ

    خواهرم سلام . از شما ممنونم كه به اينجا آمديد و از خواهرتون هم متشكرم كه منو به شما معرفي كرد. اجازه بدهيد كه اول يك نكته رو تذكر بدم . گاهي ما احساساتمون رو سركوب مي كنيم و فكر مي كنيم سركوب احساس ، همان صبر يا گذشت يا فروخوردن عصبانيته در حالي كه بين صبر با سركوب احساس تفاوتهاي جدي وجود داره . در سركوب احساس ما سعي مي كنيم احساسمون رو ناديده بگيريم و حتي بهش اجازه نديم كه در وجود خودمان هم خودش رو نشون بده به همين دليل هم بعد از چنين رفتاري غالبا از اين كه به احساسات خودمون اجازه ظهور نداديم احساس سرخوردگي مي كنيم . اما در صبر با قبول و پذيرش احساسمون و با ميل و اراده خودمون مسير ظهور بيروني آن را تغيير مي دهيم . به همين دليل هم بعد از آن هرگز احساس تحقير شدگي يا سرخوردگي نمي كنيم بلكه از اين كه توانسته ايم جريان احساساتمون ( يا به قول روانشناس ها هيجانات كودك درونمون ) را با اراده و انتخاب خودمون ( يا به قول روانشناس ها با بالغ مون ) كنترل كنيم احساس خوبي هم خواهيم داشت . نكته ديگه اين كه صبر يك مبارزه آرام و هدفمنده نه يك عقب نشيني . به همين دليل هم در روايات موضوع صبر به همراهي صبر و پيروزي تاكيد شده است . اما من ، هر وقت خودم رو سركوب مي كنم احساس افسردگي و سرخوردگي هم بهم دست مي ده اما وقتي صبر پيشه مي كنم تنها شادي و احساس پيروزيه كه به سراغم مي آيد . شايد وقتي ديگه در اين موضوع نكات بيشتري نوشتم .
    + س 

    72شب مانده كمر خم بشود

    72 عاشق ز زمين كم بشود

    72 ميدان بلا در راه است

    72 شب مانده محرم بشود

    يا حسين

    پاسخ

    من به فكر اين نيستم كه چقدر تا محرم مانده است .به اين فكر مي كنم كه محرم چه چيزهايي را مي خواست بياموزاند و من چه چيزهايي از آن آموخته ام . به اين فكر مي كنم كه حضرت سيد الشهدا قيام كرد تا چه بكند و من و ما اين قيام بزرگ را به چه ورطه اي در غلطانده و چگونه از حسين به تشنگي و زخمهايش بسنده كرده ايم . يا حسين !
    + س 

    اسلام به ذات خود ندارد عيبي

    هر عيب که هست از مسلماني ماست!

    پاسخ

    آري ، از مسلماني ماست .