• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : كلاً بدون شرح !
  • نظرات : 0 خصوصي ، 8 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    اصليت ما را تو اگر مي پرسي
    از کوفه ولي مقيم تهران هستيم

    + شاب 
    دلم براي امام تنگ شده!
    پاسخ

    اخوك مثلك يا ( منم همينطور ) خودمون .

    سلام استاد.

    شهادت امام جعفر صادق رو به عموم شيعيان تسليت عرض مي كنم.

    غالب جديد وبلاگتون هم مبارك باشه استاد. سرعت بالا اومدن وبلاگتون خيلي بهتر شده، انشاالله كه از مطالب آموزنده وبلاگتون در غالب جديد بيشتر استفاده كنيم.

    پاسخ

    محمد عزيزم سلام . ممنون از لطفت . سربلند باشي .
    + شاگرد 

    باز هم سلام استاد

    ديگه با اجازه تون بيننده پروپاقرص وبلاگتون شدم

    كاش اين مطلب رو خيلي از بزرگ مردان سياسي و مذهبي مي خوندند و با اينكه اين حقيقت رو مي دونن اون رو انكار نمي كردن همون هايي كه حرف رييس جمهور را حرف رهبر و حرف رهبر را حرف امام زمان و حرف امام زمان را حرف خدا مي دانند

    حتما اين را ميدونيد كه در جلسه راي اعتماد دولت دهم آقاي لاريجاني در جلسه غير علني پيام رهبر مبني بر اينكه به دولت راي اعتماد بدهيد قرائت شد و بعد جلسه علني شدو فقط 3 وزير راي نياوردند كه اين خود موجب شگفتي شد.متاسفانه در حال حاضر به قدري اختلاف و دو دستگي بين مردم افتاده كه خود را به احمدي نژادي و غير احمدي نژادي تقسيم مي كنند و حتي درخواست آقاي هاشمي هم مبني بر اينكه آشتي ملي ايجاد كنيم موافقت نمي شود

    واقعا مقصر اين اختلاف كيست؟آيا غير از افراط و تفريط است؟

    اميد وارم خون شهداي انقلاب خانواده هاي ما و زحمات پدرو مادر ما به هدر نرود.

    پاسخ

    دوست بزرگوارم سلام . اين كه افتخار بدهيد و مطالبي را كه درج مي كنم مطالعه كنيد برايم موجب خرسندي است . اما درباره مطلبي كه فرموديد من هم معتقدم در مسئله ولايت فقيه تفكري سخت افراطي سالها تلاش كرده و در پوششي از مقدس مآبي توانسته بخش قابل توجهي از افكار عمومي انسانهاي متدين و علاقه مند به ولايت را با خود همراه كند . جرياني كه اگر زيانش براي ركن ركين ولايت فقيه بيشتر از معاندين نباشد كمتر هم نيست . دو دستگي هاي فعلي هم به اعتقاد من بيش از آن كه محصول انديشه ها باشد محصول اهواء و انگيزه هاست . در هر دو سوي نزاع اشتباهات فروان موجب شده دلسوزان نظام احساس نگراني كنند . بازگشت همه امور به عدالت و اعتدال از خداي بزرگ خواهانم و دعاي خوبتان را آمين مي گويم .
    + يه نفر 

    بسم الله الرحمن الرحيم

    اللهم صل علي محمد وآل محمد و عجل فرجهم

    امام صادق(ع)مي فرمايند: خداوند خطاب به پيامبرش فرمود(لولاك لما خلقت الافلاك و لولا علي لما خلقتك و لولا فاطمه لما خلقتكما)اگر تو نبودي موجودات را نمي آفريدم و اگر علي(ع)نبود تو را نمي آفريدم و آگر فاطمه نبود شما دو نفر را (پيامبر(ص) و علي (ع))را نمي آفريدم.

    شهادت امام جعفر صادق عليه السلام را به شما و شيعيان امت آن حضرت تسليت مي گويم

    نوشته جديدتون خوب بود

    خدانگهدار

    پاسخ

    با عرض سلام . من هم سالروز شهادت جانسوز آن حضرت را به پيشگاه شما و همه دوستداران حضرتش تسليت عرض مي كنم .اين پست نوشته من نيست بلكه كپي شده متن نامه اي از امام راحل است كه چون براي خودم درسهاي فراواني داشت خواستم دوستان هم استفاده كنند .
    + جادوگر سياه 
    با اينکه طنزه اما به نظر من حقايق مهمي رو بيان ميکنه . نظر شما چيه ؟

    http://www.itanz.net/multimedia/2009/10/post_107.php

    سلام عليكم

    مطلب گويا و بقول شما نيازي هم به شرح ندارد .

    پاسخ

    و عليكم السلام جناب آقاي يزدي عزيز . براي من هم به همين ميزان جذاب بود . گويا و روشن . ما اكثر العبر و اقل الاعتبار .

    سلام دوست محترم و گرامي !

    مطلب بسيار عالي و آموزنده بود ولي من زنگار هاي مقدس مآبي را خوب درك نمي كنم اگر با يك مثال ويا در صورت امكان چند مثال توضيح دهيد ممنون ميشوم . اول تر از همه زنگار راتوضيح دهيد كه چه معني دارد و بعداً اگر لطف نموده بيشتر توضيح بدهيد عين لطف و مرحمت تان خواهد بود

    ممنون شما

    پاسخ

    دوست محترم سلام . اگر چه احساس مي كنم شكسته نفسي كرده ايد اما در جواب به آنچه مرقوم فرموده ايد عرض مي كنم كه زنگار عبارت از هر چيزيست كه چهره چيز ديگري را مشوّه كرده و آلوده مي كند . امام راحل انديشه ها و رفتارهاي مقدس مآبانه را كه موجب پوشيده شدن چهره جامع اسلام مي شود را زنگار مي خواند . همانند آنچه با نام ولايت امير المؤمنين علي (ع) توسط برخي ترويج مي شود در حالي كه با همين شعار شقاق بين مسلمين را دامن زده و بر خلاف مسيري كه خود آن حضرت مي پيموده اند رفتار مي كنند . قطعا ارادت به ساحت علوي (ع) و دفاع از حق رفتاري صحيح است اما وقتي اين حقيقت تابناك به شكل شعاري تند ، غير عقلاني و بي محتوا بدل مي شود نه تنها در مسير حقيقت ولايت علوي (ع) حركت نمي كند بلكه راهي در جهت عكس در پي مي گيرد . دور كردن دين از عرصه هاي سياسي به بهانه حفظ تقدس دين و تنزه آن از اشكالاتي كه در عرصه اجرا پيش مي آيد نيز يكي ديگر از اين تلقي هاي مقدس مآبانه است و نمونه هاي ديگري از اين دست كه مجال بيان آنها نيست . موفق باشيد .