سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرای اندیشه

گه گاهی که بلند بلند فکر می کنم در این صفحه منعکس می شود .

زمان: 28 شهریور 1367/ 7 صفر 1409

مکان: تهران، جماران‏

موضوع: ابراز علاقه و تأکید بر وحدت و برادرى‏

مخاطب: ناطق نورى، على اکبر (نماینده مجلس شوراى اسلامى)

 [بسمه تعالى. محضر مقدس رهبر عظیم الشأن انقلاب، حضرت امام- مد ظله العالى‏

با تقدیم سلام و آرزوى طول عمر براى آن وجود مبارک، احتراماً معروض مى‏دارد، همان طورى که مستحضر هستید در رابطه با رأى اعتماد به اعضاى محترم دولت از حضرت عالى راجع به حجت الاسلام جناب آقاى محتشمى، وزیر محترم کشور سؤالى شد که پاسخ آن، روز رأى‏گیرى بین نمایندگان پخش و از تریبون مجلس خوانده شد و ایشان مجدداً به عنوان وزیر کشور انتخاب شدند لکن بعضى در سطح مجلس حتى از تریبون مجلس چنین منعکس نمودند: کسانى که به آقاى محتشمى رأى مثبت ندادند مخالفت با فرمان شما کردند. چنانچه مصلحت بدانید بیان فرمایید آیا نظر مبارک رأى مثبت دادن به ایشان بود؟ و کسانى که رأى ندادند خداى ناکرده خلاف فرمان حضرت عالى که قهراً خلاف شرع هم هست عمل نمودند یا خیر؟

24/ 6/ 67- مقلد کوچک شما: على اکبر ناطق نورى‏].

بسمه تعالى‏

جناب حجت الاسلام آقاى ناطق نورى- دامت افاضاته‏

با سلام، در جمهورى اسلامى جز در مواردى نادر که اسلام و حیثیت نظام در خطر باشد، آن هم با تشخیص موضوع از طرف کارشناسان دانا، هیچ کس نمى‏تواند رأى خود را بر دیگرى تحمیل کند؛ و خدا آن روز را هم نیاورد. من تمام سعى خود را مى‏نمایم که با نسبت مطلبى به من، کسى مظلوم نگردد. من شما را هم فردى متدین، متعهد، مبارز و داراى هوش سیاسى مى‏دانم. براى من شما و آقاى محتشمى فرقى ندارد. من هر دوى‏ شما و همین طور همه دست‏اندرکاران صدیق نظام و تمامى افرادى که چون شما قلبشان براى اسلام و ایران مى‏تپد را فرزندان اسلام و انقلاب مى‏دانم. همه باید سعى کنیم تا روح وحدت و پاکى را بر محیط کارمان حاکم گردانیم، تا بتوانیم تمامى قدرتها و ابرقدرتها را به زانو درآوریم. باید تلاش کنیم زهد و قدس اسلام ناب محمدى را از زنگارهاى مآبى و تحجرگرایى اسلام امریکایى جدا کرده و به مردم مستضعفمان نشان دهیم. ما اگر توانستیم نظامى بر پایه‏هاى نه شرقى نه غربى واقعى و اسلام پاک منزه از ریا و خدعه و فریب را معرفى نماییم، انقلاب پیروز شده است. توفیق جنابعالى را از خداوند متعال خواستارم. و السلام علیکم و رحمة اللَّه.

28/ 6/ 67

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

صحیفه امام، ج‏21، ص: 142-143

-----------------------------------------------------------------------

پ . ن . 1 = در جمله (باید تلاش کنیم زهد و قدس اسلام ناب محمدى را از زنگارهاى مآبى و تحجرگرایى اسلام امریکایى جدا کرده ) ترکیب - زنگارهای مقدس مآبی - صحیح به نظر می رسد که چون در اصل نامه هم از قلم مبارک حضرت امام افتاده بود ترجیح دادم در پانویس آن را توضیح دهم .