• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : حقوق شهروندي
  • نظرات : 5 خصوصي ، 47 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4      >
     
    +

    سلام

    سيد راستي تحصيل تو حوزه سخته يا آسون ميشه هم تو دانشگاه درس خوند هم تو حوزه اصلا راه ميدن يا نه؟

    خدا نگهدار

    يه نيگاهم...

    http://sistaan.parsiblog.com/1232091.htm

    خدانگهدار

    پاسخ

    سلام . مشكل بودن يا آسان بودن تحصيل در حوزه يا دانشگاه به ميزان عشق و انگيزه شما مربوطه . تحصيل توأمان در حوزه و دانشگاه با شرايط خاصي كه در قوانين آنها هست مقدور است ولي من از جزئيات آن اطلاعي ندارم . موفق باشيد .
    +

    بسم الله الرحمن الرحيم/اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم/سلام/سيد اگه بخوام جواب سوالهام رو بگيرم بايد چه كار كنم؟قصد كردم در راه علم ان شا الله هر چي سختي هست تحمل كنم و بشم .....ان شا الله

    خدا نگهدار

    پاسخ

    سلام . اگر به اين آدرس مراجعه كنيد انشاء الله بهتر مي توانيد به مقصدي كه داريد نائل شويد . برايتان آرزوي موفقيت مي كنم . http://www.porsojoo.com/fa
    + مظام مقدس 
    """"شما خيلي عصباني نشويد . ظلم و فقر و بي عدالتي هر كجا كه باشد بد است چه در ايران و چه در يمن . معني حساس بودن به قتل عام شيعيان يمن يا مسلمانان فلسطين و يا هر كجاي ديگر اولويت داشتن آنها نيست و هرگز به اين معني نيست كه بايد از داخل صرف نظر كرد و فقط به خارج پرداخت بلكه به آن معني است كه بايد جامع بود . نه از درد داخل بي تفاوت گذشت و نه بر جنايات خارج چشم پوشيد . مضاف بر اين كه همه ما به حكم مسلماني يك خانواده ايم چه ايراني و چه غير ايراني ، دلسوزي و حساسيت به مظلومان فاجعه يمن دلسوزي براي خارج از خانواده خودمان نيست .""""""


    تا حالا به شخصه نديدم در نوشته هايتان غصه ي مردم ايران را بخوريد اما غزه و فلسطين را چرا زياد ديده ام
    پاسخ

    شما هم زياد نگران نباشيد . آن كس كه بايد ببيند مي بيند .
    + سخن آخر 

    سلام و خسته نباشيد

    من اعتقاد دارم در کليات انتخابات و آشوبهاي بعد از اون خيلي از مسائل روشنه مگر اينکه کسي بخواهد وارد جزئيات بشود که اکثر عامه مردم اينطور نيستند و حتي نياز ندارند و وقتش را هم ندارند.

    اما خواص جامعه و اهل تحقيق بايد در جزئيات مسئله بررسي کنند که حتما مي کنند.

    من اصراري ندارم كه افرادي كه جور ديگري فكر مي كنند را متهم كنم فقط اطمينان دارم كه كليات روشن است و براي يك فرد عادي و منصف در مورد كل انتخابات و حتي تلاش براندازي بعد از آن مسئله روشن است و اينكه عده اي بگويند بسياري از مردم عادي با وجود تحقيق و اطلاعات موجود سوال دارند به نظرم بي احترامي به شعور مردم و بلكه بهانه اي براي باز نگه داشتن بحثهاي انحرافي است. اما در باب جزئيات كه اهل تحقيق به دنبال آن هستند مطمئنا مسائلي وجود دارد كه در آينده روشن خواهد شد.

    اگر كسي به دنبال جواب سوال خود باشد حتما نتيجه مي گيرد و من عامه مردم كشورم را باهوشتر و آزاده تر از آنچه برخي مي پندارند مي دانم و اعتقاد دارم سخن حق بر دل صاف و بي غش مي نشيند و انسان سالم و جوياي حقيقت در پذيرش حق مقاومت نمي كند.

    با احترام

    پاسخ

    برادر يا خواهر بي نام و نشانم سلام . هيچ اشكالي ندارد كه شما چنين مطمئن باشيد و از سر اطمينان بر موضعتان پاي فشاري كنيد اما هميشه يك احتمال كوچك هم بدهيد كه ممكن است طرف مقابلتان درست بگويد . نمي گويم دست از يقينتان بكشيد . مي گويم احتمال بيراه نبودن استدلالات طرف مقابلتان را هم بدهيد . مگر اينكه تمام استدلالات او را شنيده باشيد و براي تك تك آنها با برهان قاطعي پاسخ داشته باشيد . البته با شما هم فكرم كه عامه جامعه چنين دغدغه اي ندارند . فكر مي كنم مسئله در خصوص براندازي و ... آنقدرها هم كه مي فرمائيد روشن نيست لا اقل براي قشر محقق جامعه اينطور نيست وگر نه اين همه مسئله دامنه دار نمي شد . اگر قرار باشد هر نوع طرح سؤالي را بهانه اي براي باز نگه داشتن بحثهاي انحرافي بدانيم آنوقت بايد حكم به بستن همه دهانها كرد ! چيزي كه هرگز در قاموس مباني اساسي نظام ما نمي گنجد هر چند عده اي از هر دو طرف آن را عين مبناي نظام ما مي دانند . به خاطر نمي آورم كسي موضوع قانع نشدن برخي را به بسياري از افراد جامعه نسبت داده باشد . نكته ديگر اين كه قانع نشدن هميشه به معني كودني و نا فهمي نيست تا اهانت به شعور مردم تعبير شود . قانع نشدني كه از سر تكبر و بي منطقي نباشد گاهي از سر تيز بيني و تيز هوشي و نازك انديشي است همانطور كه ممكن است از سر ايراد تراشي هم باشد كه در آن صورت بازگشتش به بي منطقي و تكبر است . با فراز پاياني نوشته تان نيز هم باورم اما با اين كه ما خودمان را حق مطلق بدانيم ! موافق نيستم . زيرا نتيجه چنين تفكري باز هم اين مي شود كه هر كس آنچه ما را قانع كرده او را قانع نكند يا حق جو نيست ! يا دلش صاف و بي غلّ و غشّ نيست و اين خود توهيني آشكار است . با احترام .
    + نيلوفر 

    منظور؟

    خب كه چي؟

    منظور از اون لينك چي بود بايد گريه كنيم حالا

    عکس بچه هاي فقرو

    بچه هايي که وسط همين شهراي خودمون از شدن سرما گريه ميکنه رو هم بذاريد

    هر وقت اونا حل شد مشکلشون بعد بيا جلو گريه کن

    اين لينکم بخونيدhttp://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=73110

    و اين لينکhttp://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=73065

    واسه بچه هاي خودمون گريه كنيم بي زحمت

    پاسخ

    شما خيلي عصباني نشويد . ظلم و فقر و بي عدالتي هر كجا كه باشد بد است چه در ايران و چه در يمن . معني حساس بودن به قتل عام شيعيان يمن يا مسلمانان فلسطين و يا هر كجاي ديگر اولويت داشتن آنها نيست و هرگز به اين معني نيست كه بايد از داخل صرف نظر كرد و فقط به خارج پرداخت بلكه به آن معني است كه بايد جامع بود . نه از درد داخل بي تفاوت گذشت و نه بر جنايات خارج چشم پوشيد . مضاف بر اين كه همه ما به حكم مسلماني يك خانواده ايم چه ايراني و چه غير ايراني ، دلسوزي و حساسيت به مظلومان فاجعه يمن دلسوزي براي خارج از خانواده خودمان نيست .
    + همون بي نام و نشان! 

    با سلام مجدد

    فرموديد: قطعا بخشي از جامعه ما هنوز نسبت به مسئله انتخابات سؤالها و يا حتي ترديد هايي دارد كه اگر پاسخ قانع كننده اي گرفته بود بخش قابل قبولي از آنها قانع مي شدند

    آيا شما خود را جزء‏ همين بخش از جامعه مي دانيد؟

    من از زمانانتخابات تا كنون مقاله و مواضع افراد بسياري را در موضع موافق و مخالف در رسانه هاي مختلف خوانده يا ديده ام (سايت روزنامه صدا و سيما) و البته چراغ روشن در تحليل اين مواضع منويات و روشنگري هاي مقام معظم رهبري بوده است. به نتيج روشني در مورد انتخابات رسيده ام و تعجب مي كنم از كساني كه هنوز مسئله برايشان روشن نيست.

    اگر كسي فقط بي طرفانه به فرمايشات مقام معظم رهبري كه در اين چند ماه بسيار زياد بوده و ايشان به مناسبتهاي گوناگون و در جمع اقشار مختلف بيان داشته اند رجوع كند ذهنش در مورد انتخابات كاملا روشن مي شود.

    ولي در فضاي جامعه فقط يك صدا نيست بلكه جبهه باطل بيكار نيست و شبهه افكنر و سمپاشي ها از سويي و عدم تحقيق و مطالعه از سوي افراد بد گمان به انتخابات موجب مي شود پاسخ نگيرند. به نظرم بعد از چند ماه و اعترافات داخلي و خارجي و روشنگريها و اعلام مواضع افراد، قضيه بايد روشن باشد و اگر افرادي هنوز به طور کلي قانع نشده اند از کم کاري خودشان است. ما که در ميان اقشار معمولي جامعه هستيم آنان را روشن مي بينيم. خدا را شکر

    پاسخ

    دوست عزيز . چرا اصرار داريد مردم را يا همفكر با خودتان بدانيد يا دشمن ؟ كساني در اين ميان هستند كه اگر چه در جهت گيري اساسي شان با شما همراه باشند اما در مواردي نيز ممكن است با شما هم فكر و هم باور نباشند . چرا اصرار داريد كه آنها را از خود ندانيد ؟ خواهش مي كنم كمي دايره نظرتان را وسيع تر بگيريد تا كمتر ناچار به چنين خط كشي هايي بشويد . ضمنا اگر كسي بي آنكه معاند و مخالف و ضد نظام باشد ،‏ با فرمايشات رهبر معظم انقلاب هم كاملا قانع نشد و هنوز برايش سؤالي مطرح بود بايد چه كند ؟ سؤال داشتن را گناه مي دانيد ؟ يا از آن گروهي هستيد كه التزام نظري به ولايت فقيه را هم واجب مي دانند ؟ دوست من ، من خوشحالم كه شما سؤالي برايتان وجود ندارد و همينطور بخش قابل توجهي از مردم ؛ و اينكه كه من شخصا جزو كدام گروه باشم چيز مهمي نيست چرا كه اگر باور داشته باشم كه انتخابات كاملا سالم هم برگزار شده است باز هم معتقدم بايد سؤالات كساني را كه برايشان سؤالاتي باقي است ، بي پيشداوري به خوبي شنيد و سپس پاسخ شفاف و قانع كننده داد. البته بديهي است كه منظور من آن دسته اي نيست كه عرض شد كلا به دنبال جواب نيستند .
    + اين دفعه بي نام و نشان! 

    با سلام و احترام

    1. در اسلام توصيه شده است "اتقوا من مواضع التهم" از قرار گرفتن در موضع تهمت بپرهيزيد. برخي افراد طوري عمل مي کنند که اگر آنها را در موضع اتهام قرار بدهند آن اتهام بيشتر قابل باور است تا قابل رد. در واقع رفتار و عملکردشان تاييد کننده اتهام است.

    2. فرموديد اتهام زني از سوي دارندگان مناسب اجرايي شايسته اعتراض است اما نگفتيد اتهام زني به دستگاه اجرايي كه تمام تلاش خود براي محرومان به كار گرفته چه حكمي دارد؟‏ تكرار اتهامات بي اساس كه نادرستي آن اثبات شده چه معنايي دارد؟ آيا اين درست است كه دولتي دائم مورد تهمت واقع شود ولي اگر به تهمت زنندگان حرفي زده شد عده اي وامصيبتاه سر دهند؟

    در اين رابطه توجه شما را به اين فراز از فرمايشات مقام معظم رهبري جلب مي كنم. ايشان د رهمان خطبه اي كه از اتهام افكني گروهها و افراد به يكديگر توسط روزنامه ها و رسانه ها وديگر دستگاههاي ارتباطي انتقاد كردند فرمودند:

    تهمت زدن به يك شخص گناه است. تهمت زدن به يك نظام اسلامي، به يك مجموعه، گناه بسيار بزرگتري است.

    به نظرم خوب است به اين گناه بزرگتر هم اشاره اي داشته باشيد تا شائبه حمايت شما از اشخاص معلوم الحال پيش نيايد.

    به قول معروف اتقوا من مواضع التهم حاجي تو هم

    پاسخ

    دوست بزرگوارم سلام . قطعا بايد از مواضع تهمت دوري كرد اما آيا اگر كسي از موضع تهمت اجتناب نكرد ما مجاز به تهمت زدن هستيم ؟ هرگونه اتهامي از سوي هر كسي زشت و نارواست و تفاوتي در اين زمينه وجود ندارد . در خصوص مسئله اتهام زدن به نظام اسلامي نيز مسئله همينطور است . اما به خاطر داشته باشيد وقتي ما فضاي اتهام به اشخاص حقيقي را باز مي كنيم بايد منتظر واكنش آن در خصوص افراد حقيقي يا حقوقي ديگر هم باشيم . واكنشي كه گاهي از اصل كنش هم سهمگين تر خواهد بود . اين نكته را هم بايد يادآور شوم كه اگر چه اتهام زدن به نظام اسلامي همانطور كه رهبري معظم انقلاب فرموده اند گناه بسيار بزرگتري است اما نبايد از اين مهم غفلت كرد كه اگر ما دوري از مواضع تهمت را براي افراد حقيقي تجويز مي كنيم و ضروري مي دانيم اين مسئله درباره نظام اسلامي به طريق اولي جاري خواهد بود .
    + نا اميدمان نكنيد. 

    سلام

    فكر كنم اشاره شما به آقازاده ها و آقايان معروف بود.

    آيا فكر كرديد اگر كسي مجرم باشد لزوما در دادگاه محاكمه نمي شود و كسي كه محاكمه نشود لزوما پاك نيست؟ امثال اين افراد را بسيار ديده ايم. آيا معاويه يا طلحه و زبير در هيچ دادگاهي محاكمه شدند؟

    شما از حقوق شهروندي صحبت كرديد اما در گفتار خود بيش از اينكه به شهرونداني بپردازيد كه مورد هجوم و كشتار ساير به اصطلاح شهروندان پرتوقع و آقازاده واقع شدند به به حمايت از آناني پرداختيد كه متهم در هجوم و كشتار هستند و هرگز نتوانسته اند اين اتهام را رد كنند.

    از قانون سخن مي گوييد و وقتي مثال مي زنيد اول مسئولين اجراي قانون به ذهنتان مي رسند كه در مواردي كه سالهاست كسي جرات بروز نداشته است نداي دل مردم را به زبان آوردند و خدا مي داند چه قلبهاي شكسته را كه در اين مرز و بوم اميدوار به اجراي عدالت كردند.

    استنباط من اين است كه تا كي فقط حرف ميزنند و در حد اتهام زني عمل مي كنند خوب است دستگاه قضا افراد را محاكمه كند تا جامعه فضاي سالم و شفاف داشته باشد.

    البته از شما بعيد است كه ندانيد حتي متاسفانه در دستگاه قضا هم افراد همسو با جريانات فاسد مانع تراشي مي نمايند.

    راستي به نظر شما آيا دستگاه اجرايي نبايد در دفاع از حقوق اكثريت شهروندان در مقابل زياده خواهي اقليت قدرت و ثروت موضع بگيرد؟ اگر مسئولين بلند پايه چيزي نگويند -همانند 20 سال گذشته- كه حرف مردم به جايي نمي رسد و مردم همه را به چشم فاسد مي بينند. بالاخره يكي بايد حرفي را كه مي داند بزند كه دادگاهي تشكيل شود.

    در ضمن اگر متهمين بي گناهند شكايت كنند تا اتهام زننده در دادگاه صالحه محكوم شود. چرا برخي آقازاده ها از اتهام هاي كوچك شاكي شده اند ولي از اتهام هاي بسيار بزرگ حتي در حد تكذيب هم برائت نكرده اند؟ آيا همين فرار از شكايت خود عاملي در تاييد درستي اتهام در اذهان عمومي نيست؟

    حاج آقا اي كاش برخي اتهامها از پايه دروغ بود ولي متاسفانه شواهد و دلايل و تاييد كنندگان آن در سطوح مختلف از بالا تا پايين مملكت و از نزديك تا دور آنقدر زياد است كه آدم ياد احاديث متواتر مي افتد.

    الله اعلم

    پاسخ

    برادر يا خواهر بزرگوار سلام . در فضايي كه شايعه ها و دروغها درباره ديگران در بسترهاي آماده اجتماعي به سرعت رشد مي كنند جايي براي تواتر خبر نمي نماند كه شما را به ياد روايات متواتر بياندازد . كاش كمي واضح تر سخن مي گفتيد تا مي شد از بياناتتان برداشتي صريح تر داشت . به هر حال بر اين باورم كه رعايت حقوق شهروندي مردم واجب است و به هيچ دليلي نمي توان آن را ناديده گرفت و علي رقم اينكه منكر نفوذ انسانهاي ناصالح در سيستم قضايي كشورم نيستم اما معتقدم اگر بنا باشد به اين بهانه مرجع قانوني قضا و احكام مرتبط با آن را به هيچ بيانگاريم نتيجه اي جز آنارشسيم قضائي نصيبمان نخواهد شد . ضمن اين كه اگر آقاياني كه چيزي مي دانند (به قول شما ) چيزي مي دانند كه قابل اثبات است و اگر بر فرض به سيستم قضائي اعتماد ندارند ، به رهبري معظم انقلاب كه دسترسي دارند و البته مدعي اعتماد به ايشان هم هستند چرا قبل از آنكه خلاف نص صريح قانون و دستور صريح شرع اتهاماتشان را در فضاي جامعه فرياد بكشند ، مستنداتي كه هرگز ارائه نكرده اند را به خدمت ايشان ارائه نمي دهند ؟ به هر حال تا وقتي من و شما قانون را محترم ندانيم نمي توانيم و اساسا حق نداريم از ديگران بخواهيم به قانون احترام بگذارند .


    با سلام
    کساني هستند در اطراف و همسايه اين ملت که نه تنها از شيعه نفرت و عقده در دل دارند بلکه مي خواهند سر به تن ايران و ايراني نباشد هم ان هايي که 8 سال جنگي خونين را بر ملت ما تحميل کردند امروز با صورت و نقابي جديد براي سلطه بر اين ملت رنج کشيده آمده اند بايد گفت فارق از همه مشکلاتي که در کشورمان وجود دارد خودمان بايد دست به دست هم دهيم و بدون دخالت بيگانه مشکلاتمان را حل کنيم تا روز ظهور آقا امام زمان (عج) که عدل و عدالت جهاني محقق شود انشاالله

    از توجه و مساعدت شما كمال قدرداني را دارم.

    پيشاپيش اول ذيحجه سالروز پيوند فرخنده امام علي (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را به شما تبريك عرض مي نمايم.

    يا حق

    پاسخ

    با سلام . همينطور است كه فرموديد . اميدوارم با رفتار اعتدال گرايانه هر دو طرف نزاع شاهد وحدت دوباره ملت و در نتيجه ثمر بخش بودن ديپلماسي خارجي مان باشيم . من هم روز شهادت امام جواد (ع) و روز پيوند فرخنده حضرت علي (ع) و فاطمه زهرا (س) را خدمتتان تسليت و تبريك عرض مي كنم .
    +

    بسم الله الرحمن الرحيم/اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم/سلام/ آقا سيد

    اين سوال آخريمه ديگه مزاحمتون نميشم

    چرا جواب دوتا پستهاي قبليمو نداديد؟

    يا علي خدا نگهدار

    پاسخ

    دوست عزيز سلام . بعضي از سؤالها ، سوالهايي نيست كه بشه پاسخ اونها رو نوشت . بعضي از سؤالها آنقدر عقبه دارند كه بدون اطلاع از آنها اصلا نمي شود به آنها جواب داد . و البته در ميان اين چنين مسائلي فرصت تنگ و محدود من هم مضاف بر علت شده . به هر حال اگر گاهي نمي رسم به سؤالاتتان جواب بدهم عذر خواهي مي كنم .
    + فقط نگاه كنين 

    كسي چيزي نگه فقط نگه كنين

    http://hamzenejad.blogfa.com/

    چپ و راستي نداره همه نگاه كنن

    پاسخ

    سلام . و البته من عرض مي كنم حتما همه دوستان با هر تفكري كه هستند ببينند و بعد اگر توانستند چيزي نگويند .
    + نظام مقدس 
    تا ديروز منتظري

    از امروز صانعي و هاشمي و حسن خميني

    فردا چه کسي ؟
    + نيلوفر 

    ني كه خيلي حقوق شهرمندي وشهروندي تو شهرو كشورمون خوب رعايت ميشه

    شمام از بس مهربون ودل نگرون بودي اين مطلبو نوشتي كه برادرا يه وقت نتركن از اين همه رعايت حقوق شهروندي ما

    + سميرا م. 

    سلام و عرض ادب

    ممنون از اينكه اين مطلب رو گذاشتين... هم يادآوري به جايي بود حداقل براي من! و هم اولين باره كه با يك مطلب كاملا موافقم :)

    بدون اينكه بخوام به شخص (احتمالا آقاي) نظام مقدس جسارتي بكنم بايد عرض كنم به نظرم تفكراتي مشابه تفكرات ايشون حداقل يكي از عوامل رشدنيافتن جامعه ماست... شايد همون تفكر غالبي يا 0 و1 كه آقاي مخبر در مطلب قبلي اشاره كردن باشه... اما موضوع اينه كه ريشه اين تفكر خيلي قدمت داره و خارج كردنش از روح و انديشه تفكراتمون زحمت بسيار ميخواد... به جناب نظام مقدس و هر بزرگواري كه دوست داره عميقتر و اصولي تر انديشه كنه، پيشنهاد مي كنم كتاب «چرا ايران عقب ماند و غرب پيش رفت» از دكتر كاظم علمداري رو مطالعه كنن...

    پاسخ

    ضمن سلام و تشكر از لطفتان من خيلي تلاش كردم تا با جناب نظام مقدس راهي روشمند و سالم براي گفتگو و تفاهم باز كنم اما افسوس . به هر حال از لطفي كه به من و ايشون كرديد ممنونم .
    + نظام مقدس 
    ببخشيد لينک يادم رفت :
    http://fararei.wordpress.com/
     <      1   2   3   4      >