• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : غزه به ما چه مربوط ؟؟!!!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 29 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    + سلمان 

    سلام برادر.خسته نباشيد.عرض موعود صحيحه يا ارض موعود؟

    پاسخ

    با عرض سلام ، حق با شماست؛ ارض موعود صحيح است. ضمن تشکر از تذکر ارزشمندتان مطلب مذکور را اصلاح خواهم کرد .
    + شيعه 
    دير يا زود بابت اين هتاکي بزرگ که به ساحت حضرت امام حسين(ع) و اصحاب بزرگوارشان کردي سيلي جانانه اي دريافت خواهي کرد
    دنيا اينقدرها هم بي حساب و کتاب نيست که نواصب بدتر از يهود را با سيد شباب اهل جنت يکي کني و هيچ به هيچ
    واي بر مدافعان اولاد ملعنان علي(ع) بر منابر فلسطين و دمشق
    + خداداد 
    باز هم سلام
    ببخشيد ظاهرا اشتباه شده من ميخواستم يک لينک بزارم در رابطه با مسئله غزه که ظاهرا موفق نشدم و برادرم مخبر فکر کردند منظور من برنامه 90 هست.
    در هر حال يک بار ديگه سعي ميکنم لينک رو بزارم
    باز هم اقاي مخبر دوست دارم نظرتان را بدانم
    http://www.newiraqnews.com/fa/pages/?cid=1642
    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم

    برادر عزيزم سلام

    مقدمتان را گرامي ميدارم.

    مطلب مورد نظرتان را خواندم . اتفاقا چندي پيش هم در سايت تابناك تكذيبيه همين مطلب را از سوي نماينده حماس در تهران ديدم اما فارغ از اين كه آنچه نوشته بودند يا انكار كردند صحيح باشد يا نه ، به نظر من سيره عملي ما با حماس را سيره رهبر معظم انقلاب ( دام ظله ) مشخص مي كند ، قطعا ايشان از همه ما بر چند و چون ماجرا بيشتر آگاهي دارند . فرض بر صحت خبر هم كه بگذاريم سيره عملي رهبري معظم انقلاب ( دام ظله ) نشان مي دهد صلاح اسلام و مسلمين امروز دفاع از مردم غزه و پشتيباني از حماس به عنوان نماد مقاومت مردم فلسطين در برابر غاصبان اسرائيلي است .

    يادمان باشد اختلاف و اختلاف افكني در شرايط موجود و دامن زدن به نزاع‏هايي از اين دست كه سايت مورد نظر به انجام آن پرداخته، به هر بهانه كه باشد ولو به بهانه دفاع از اهل بيت (ع) ، آگاهانه يا ناآگاهانه ، آب به آسياب دشمنان قرآن و نبوت ختميه رسول الله (ص) ريختن است .

    اگر چه هنوز براي من معلوم نيست كه انگيزه سايت مزبور در چنين اقدامي واقعا خير خواهي براي مكتب حقّه تشيع باشد اما علي فرض هم كه چنين باشد بنا به شرايط موجود دنياي اسلام عملكردي غير عاقلانه و دور از تيز هوشي و زيركي پيروان عترت طاهره (س) است . جائي كه علي (ع) فرزندانش را براي دفاع و حراست از كاخ عثمان گسيل مي كند تا خليفه كشي باب نشود آيا تكليف امروز ما روشن نيست ؟

    در پناه خداوند مهربان سر بلند باشيد .

    يا حق

    + خداداد 
    به همگي سلام عرض ميکنم
    برادر مخبر ميتوانم نظر شما را راجع به اين مطلب بدانم
    اگر نظرتان را بگوييد خوشحال ميشوم
    باتشکر
    يا حق
    پاسخ

    دوست من سلام . من واقعا از ابتدا تا الان يک بار هم برنامه 90 رو نديدم و اصولا علاقه اي به برنامه هايي از اين دست ندارم و چون نمي دونم ماجرا چي بوده قطعا نمي تونم قضاوتي هم داشته باشم . در هر صورت به اين مسئله واقفم که آستانه تحمل بسياري از مسئولين ما متاسفانه پائينه و همين مسئله از همه جهت مشکل ساز خواهد بود .
    + سرباز وطن 
    اقا اخه چه ربطي داره برنامه 90 به غزه
    ولي جداي از شوخي سايت 90 رو حک کردن فکر کنم توسط ايادي دولت عدالت طلب اين عمليات عدالت طلبانه انجام شده
    ولي اگه به ما باشه که ميگيم
    کار کار انگليسي هاست
    پاسخ

    عجب پس برنامه 90 سايت مستقل هم داشته ؟ من بي خبر بودم خدائيش !
    + رضايي 
    سلامعليکم:
    اقاي اخوند شما که داعيه ي اسلام و عدالت داريد و حکومت اسلامي و از اينجور چيزا ميبينيد که در امريکا به لطف ازادي يک سياه پوست رئيس جمهور ميشود اما در ايران برنامه 90 عادل فردوسي پور که يک انتقاد ساده است چه بلايي سرش مياد لعنت به شما ها که مارو فريب داديد لعنت به شما ها که ازادي ماررو ازمون گرفتيد لعنت به شما ها که دين رو ابزار حکومت کردن قرار داديد هيچ غلطي هم نکرديد
    پاسخ

    عليکم السلام . حکايت ماست و دروازه شده ها !!!!

    سلام

    خسته نباشيد .

    الهم صل عل محمد وآْل محمد و عجل فرجهم.

    من هم يه كارايي تو وبلاگم كردم شايد خيلي ها اولش متوجه نشن ولي خدا مي دونه پشت 0 و 1 چيه ؟ !

    http://onlingamedanger.blogfa.com

    وبلاگ شما هم قشنگ و پر محتواست .

    ياحق

    + سعيد 
    اقاي مخبر شما دلتان به حال بچه هاي فلسطيني ميسوزد؟
    يک سوال دارم
    شما تا بحال نظاميان حماس را ديده ايد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    من جواب خودمو ميگم:
    نه من نديده ام چرا؟ چون اونها از داخل شهرهاي فلسطين با اسرائيل ميجنگند و تلويزيون ايران هيچوقت انها را نشان نميدهد.
    چرا؟ براي اينکه اسرائيل هم مجبور باشد شهرها را بزند و بچه ها بميرند و از اين طريق مظلوم نمايي کند
    چرا نظاميان حماس نميروند و در مرز با اسرائيل نميجنگند چرا موشک انداز هايشان را لب مرز با اسرائيل نميگذارند ؟
    چرا چرا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خون بچه هاي فلسطين به گردن يک نفر است و ان هم کسي جز حماس نيست.
    پاسخ

    ‏سلام

    دوست من ، دشمن مردم فلسطين و حماس توي خانه آنهاست ، چنين دشمني مرز ندارد تا شما لب مرز با او بجنگيد . تمام فلسطين خانه فلسطيني هاست . اسرائيل اگر راست مي گويد اول بگويد مرزش كجاست تا آنوقت رزمندگان مقاومت فلسطين بروند لب همان مرز و با او بجنگند .

    يا مفهوم اشغال شدن خانه را نمي دانيد يا نمي دانيد جنگيدن يعني چي !!!

    جالب اينجاست كه همان حرفهاي نخ نمايي را مي زنيد كه تا كنون صدها بار از زبان مقامات ارشد دولت جعلي اسرائيل و سردمداران خود فروخته برخي كشورهاي عربي شنيده ايم و به منطق وارونه آنها خنديده ايم . جالب تر اين كه در گذشته فقط ما اين حرفها را مضحك مي دانستيم و الان حتي مردم واشنكتن هم به اين استدلالات بي معني پوزخند مي زنند .

    + جمالي 
    نميدونم تا حالا دقت کرديد يا نه اما اکثر تظاهرات هاي ايران به نفع غزه توسط نهادهاي دولتي يا نهادهايي که وابستگي بيشتري به نظام دارند يا وابسته به تشکل خاصي هستاند انجام شده و حرکتهاي خود جوش مردمي کم بوده اما در کشورهاي ديگر دقيقا بر عکسش بوده اين يعني ايراني جماعت با فلسطين مشکل داره تو کت مردم ايران نميره کاسه داغتر از اش بشيم وقتي خود رهبرانشون فکري نميکنند ما چرا خودمون رو قاتي کنيم
    پاسخ

    ‏سلام

    اول اين كه اين كه اكثراً تظاهراتها توسط نهادها ساماندهي شده اند با اين كه نهاد ها به صورت فرمايشي و به جبر مردم را به خيابان ها كشيده باشند تفاوت عميقي دارد .

    دوم اين كه بر خلاف آنچه شما نوشته ايد اكثر اين تظاهراتها با حضور داوطلبانه خود مردم سر و سامان گرفته است و در طول اين سي سال اين هميشه نهادهاي دولتي بوده اند كه در اين گونه امور تابع و پيرو مردم بوده اند .

    سوم اين كه نوشته شما نشان مي دهد يا در ايزان زندگي نمي كنيد يا ماهواره شما فقط روي امواج خبري بيگانه قفل شده است كه چنين اطلاعات غلطي به دستتان داده اند .

    مردم ايران حتي اگر از نظام گله‏مند هم باشند نسبت به جريان فلسطين بي تفاوت نيستند . كاش مي فهميدم منظورتان از ملتي كه دفاع از فلسطين توي كتش نمي رود چند نفر است .

    بسم رب شهدا

    با سلام خدمت برادر عزيزم .

    ميدانم از انتقادات بي رحمانه و بدون لطف تعداد كمي از دوستان دل آزرده نمي شوي اما توصيه من به ايشان بازنگري به مسائل مربوط به اسلام از صدر تا به حال است . واقعا اگر هر كس فقط به موضوعات پيرامون خود بنگرد پس نام مسلمان را براي چه بدنبال خود يدك مي كشد؟ وقتي در شبهاي محرم با نام حسين(ع) اشكها بر ديدها جاري مي شود و با گذشت قرنها به ياد آوردن آن صحنه ها دل انسان را بدرد مي آورد چطور مي توان چشمهايمان را در برابر اين جنگ نا برابر ببنديم و دم نزنيم و خود را مسلمان بناميم . در حالي كه مردم كل دنيا به صدا در آمده اند ما ايرانيان مفتخر به تشيع و پيروان دوازده امامي ، سر به بالين بي‏خيالي بسپاريم و دم بر نياوريم ! چطور مي‏توان در برابر مهدي زهرا سر بلند كنيم و مطمئن باشيم كه دل او را بدرد نمي آوريم . اگر هم كاري از ما بجز مخالفت با اينگونه اعمال شيطاني بر نمي آيد با سخنان بيهوده اعمال خود را زير سوال نبريم .

    و من ا... توفيق

    + فاطمه 

    با سلام

    من به تازگي با سايت شما (وقتي درباه مسئله گناه جستجو مي كردم) آشنا شدم مطلب من مربوط به مقاله سه قسمتي شما درباره گناه است .

    مي خواستم بدانم اينكه بنده گنهكاري حالا از هرنوع طيفش ناگهان به فكر توبه مي افتد آيادر اثر گفتگوي دروني خدا با او است يا اتفاقي صورت گرفته ؟؟؟

    كتابي 3 جلدي به نام گفتگو با خدا كه نويسنده اش مسيحي است خواندم كه مترجم چند جا از اشعار قمشه اي هم استفاده كرده بود نمي دانم اين كتاب چقدر منطبق با كتاب آسماني است اما در انجا گفته خدا با همه بنده هايش حتي گنهكارانش صحبت مي كند شما چه نظري در اين باره داريد؟؟؟؟ اصلا گفتگوي خدا با بندها يعني چه من نمي فهمم؟؟؟ خيلي تحت تاثير كتاب قرار گرفتم اما باور نكردم !!!!

    البته نمي دانم اين كتاب را شما خوانده ايد يا نه .

    خيلي ممنون

    سلام عليکم
    مقاله جالبي بود. در جريانات اخير غزه اين قدر جو زدگي در وبلاگستان فارسي بود که کم تر از اين دست مقالات را مي ديديم. اما خدا را شکر مقاله شما مسئله را با عقلانيت پيش برده است. اما دو سئوال:
    1.با توجه به فرمايش شما درباره عدم مهم بودن مرزهاي جغرافيايي براي اسلام، آيا مي توان برداشت کرد که اسلام به "دهکده جهاني" نظر مثبت دارد؟
    2.خيلي ها اتحاد شيعه و سني را برنمي تابند. حرفشان هم اين است که چرا شيعه بايد دائم کوتاه بيايد و سني ها هر چه دلشان مي خواهد بگويند و هر کار دلشان مي خواهد بکنند. معتقدند که اين اتحاد فقط و فقط به ضرر شيعه است و بس. در اين باره چه نظري داريد؟
    اگر اين عقيده قبول باشد، کل دفاع ما از غزه زير سئوال مي رود. چون برادران فلسطيني جزو دشمنان رده يک شيعه هستند و ضمنا با ايراني ها هم رابطه خيلي جالبي ندارند.
    پيشاپيش بابت پاسخ سپاسگزارم.
    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم

    برادر عزيزم سلام

    مقدمتان را گرامي ميدارم و حسن ظنتان به برادراتان را سپاس مي گويم .

    اما پاسخ هاي مختصري كه مي توان در مقابل پرسشهاي ارزشمندتان مطرح ساخت :

    1- در خصوص مسئله جهاني سازي، اسلام با توجه به جهان شمول بودن آموزه هايش ، ديني است كه اين مسئله را قرنها پيش از اين مطرح كرده است . اما آنچه اسلام به عنوان طرح جهان شمول خود مطرح مي كند با آنچه امروزه تحت عنوان جهاني سازي مطرح است در بسياري از زوايا فاصله عميقي دارد . به عبارت ديگر مي توان گفت آنچه اسلام به عنوان جهاني سازي مطرح مي كند و آنچه امروزه در دنيا و توسط قدرتهاي بزرگ مطرح مي شود در بسياري از موارد تنها اشتراك لفظي دارند .

    2- اتحاد شيعه و سنّي هرگز به معني كوتاه آمدن و ضعف نشان دادن نيست . آنان كه اتحاد را به معني كوتاه آمدن از عقايد حقّه تشيع مي دانند تحقيقاً فهم روشني از مفهوم اتحاد ندارند . مسئله اين است كه ما چه سنّي و چه شيعه در دامن پر مهر اسلام به كلمه طيبه لااله الا الله و محمد رسول الله باور داريم اگر چه در اعتقاد به لوازم اين كلمات نوراني باهم اختلاف نظرهايي داشته باشيم . همين وحدت اصولي كافي است تا ما را در برابر آناني كه با ريشه اعتقادات ما يعني باور به توحيد و رسالت سر ناسازگاري و جنگ دارند بدل به خانواده‏ي واحدي كند كه پشت در پشت يكديگر از معتقدات مشترك و اساسي‏مان دفاع كنيم .

    به نظرم كساني كه افتراق را به جاي اتحاد ترويج مي كنند ولو انگيزه هاي مذهبي هم داشته باشند خواسته يا ناخواسته در مسير انهدام جامعه واحد اسلامي و به تبع آن انديشه عقلاني و وحياني شيعه اثني عشري ( كثر الله امثالهم ) مي كوشند و چون كسي هستند كه بر سر بن نشسته و شاخ مي برد .

    اضافه مي كنم كه گفتگوهاي روشنگرانه و عالمانه و از سر تعهد به حقانيّت اعتقادات شيعي اماميه و نه تعصب به حزب يا گروه يا مذهب ، نه فقط لازم بلكه در بسياري از موارد واجب است اما كساني كه دانش لازم را ندارند و يا از عقلانيت و اخلاق لازم برخوردار نيستند روا نيست كه پا در اين ميدان نهند چرا كه يقينا به دام تعصب افتاه به جاي احتجاج از لجاج سر بر خواهند آورد .چه خوب است كه به سنت علمي و عملي بزرگاني چون مرحوم آيت الله سيد عبدالحسين شرف الدين ، مرحوم آيت الله علامه سيد مرتضي عسگري ، مرحوم ايت الله اميني و ... در دفاع عالمانه و بي تعصب از حريم اعتقادي مدرسه عترت طاهره (س) تمسك كنيم كه آنان خود متمسكين به عروة الوثقاي نبوي (ص) و علوي (ع) بودند .

    در پناه خداوند مهربان سر بلند باشيد .

    يا حق

    سلام ...

    ممنون از نوشته هايي كه خيلي ها بهش نياز داشتن ...

    خدا بر توفيقاتتون بيفزايد ...

    يا علي ...

    اعوذ بالله من النفس الاماره و الشيطان الرجيم...

    بسم الله النور...

    يا((الله))(ج)...يا ائمة الهدي(س)...

    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم و النصر فان حزب الله هم الغالبون فان حزب الله هم المفلحون...

    السلام عليکم و رحمة الله و برکاته...

    وبلاگ بنده و متن مسايل مربوط به غزه به سه زبان فارسي...عربي...انگليسي...(ب.ه.ع.ا)...

    حتماً مراجعه و نظر هم بديد...ممنونم...هرگونه برداشت و کپي کردن متن مشکل شرعي داره چون راضي نيستم...اگرم خواستيد ميتونيد لينک وبلاگ و يا مطلب رو بزنيد که مراجعه بشه...

    http://smelg14la.parsiblog.com/800569.htm

    يا حق با حق تا حق...

     <      1   2