• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : آقايان سبز از امام زاويه نگيريد .
  • نظرات : 14 خصوصي ، 45 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + شاگرد 

    سلام استاد

    فقط شما نيستيد كه صحيفه امام مي خونيد.اگر نامه 6/1امام رو خونديد نامه 7/1آيت الله منتظري رو هم بخونيد و بعد هم نامه 8/1امام در پاسخ به ايشان را هم.

    اين اخلاق امام بود كه گاهي بسيار تند حرف مي زدند.لابد نامه اقاي خامنه اي را در رابطه با معني ولايت مطلقه خوانده ايد كه امام چقدر تند پاسخ ايشان را دادند.(متاسفانه در شهر خودم نيستم كه با منبع حرف بزنم)كه پس از آن آقاي خامنه اي هم نامه اي به امام دادند با اين مضمون كه نظر شما درباره من چيست؟كه امام از لفظ خورشيد درخشان انقلاب استفاده كردند.حال شما استفاده ابزاري مي كنيد يا آنها؟شما كه اگر مرجع تقليدي به نفع شما حرف زد در بوق و كرنا مي كنيد و اگر عليه شما گفت او را مرجع امريكايي مي خوانيد و منافق خطابش مي كنيد و حتي در اجتهادش شبهه ايجاد مي كنيد.

    پاسخ

    با سلام .قطعا من تنها كسي نيستم كه صحيفه امام مي خوانم نامه هاي مذكور را نيز نه تنها خوانده ام بلكه در همين نوشته به آنها استناد كرده ام . قبول دارم كه امام نيز گاهي تند مي شدند اما اگر اهل مطالعه سيره امام راحل باشيد مي بينيد كه تندي ايشان در حد اقل و رأفت ايشان در حد اكثر بود . ضمن اين كه در كجاي اين نوشته به جانبداري از آقاي منتظري يا عدم برخورد با ايشان پرداخته ام كه شما چنين مرقومه اي نگاشته ايد ؟ متوجه منظورتان از استفاده ابزاري نمي شوم ؟ همانطور كه منظورتان را از اين اتهاماتي كه هرگز قادر به اثباتش نخواهيد بود و يقينا من در روز دادخواهي خداوند كريم از شما اثباتش را خواهم خواست : ( شما كه اگر مرجع تقليدي به نفع شما حرف زد در بوق و كرنا مي كنيد و اگر عليه شما گفت او را مرجع امريكايي مي خوانيد و منافق خطابش مي كنيد و حتي در اجتهادش شبهه ايجاد مي كنيد.) گويا اصلا مطلبي را كه نوشته ام نخوانده ايد . از اينها كه بگذريم خوب است بدانيد مقام معظم رهبري نامه اي درباره معني ولايت فقيه براي امام ننوشته بودند بلكه امام راحل در برابر خطبه اي كه در آن زمان ايشان در نمار جمعه خوانده بودند برايشان نامه اي نوشتند و در آن نامه خطابهايي داشتند و ضمنا مقام معظم رهبري هم براي امام نامه ننوشتند كه بگوئيد نظرتان درباره من چيست بلكه ايشان با بررسي مباني ولايت فقيه به اصلاح نظرشان پرداختند و طي نامه اي به امام راحل از گفته هاي قبلي عذر خواهي كرده و باور نوينشان را در مسئله ولايت فقيه به اطلاع امام راحل رساندند و امام نيز در پاسخ به آن نامه اين جمله معروف را مرقوم فرمودند كه : من شما را در ميان دوستان از معدود افرادي مي دانم كه چون خورشيد مي درخشيد و به جد از مباني ولايت مطلقه فقيه جانبداري مي كنيد . اين را هم اضافه كنم كه در هنگام نگارش جواب شما ، من نيز به منبع دسترسي ندارم تا آدرس دقيق خدمتتان ارائه كنم . سر آخر اين كه آنچه نوشته ايد چه ربطي داشت به موضوعي كه من مطرح كرده بودم ؟ گويا اصلا مطلب را نخوانده ايد و همينطور في البداهه اراده فرموده ايد كه اظهار نظري كرده باشيد و بد و بيراهي گفته باشيد ! منعي نيست اگر اين كار خوشحالتان مي كند باز هم مرتكب شويد . و يك خواهش و آن اين كه ديگر مرا استاد نخوانيد تا براي خوانندگان توهم نشود كه من به شاگردانم تندي كردن با آنان كه سليقه اي متفاوت دارند و تهمت زدن به كساني كه متفاوت فكر مي كنند را آموخته ام خصوصا اين كه وقتي نامتان را ( شاگرد ) ثبت مي كنيد اين توهم تقويت مي شود .