• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : طيف متفاوت سبزها !
  • نظرات : 4 خصوصي ، 65 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام عليکم سيد.
    بنده نبايد به شما که روحاني هستيد درس ديانت بدهم. ولي خوانده ام و فهميده ام که قرآن و سنت رسول اين نيست که اينک مي بينيم.
    فهميده ام که قتل يک بيگناه مساوي است با قتل تمام انسانها و اين آيه هم تاريخ انقضا ندارد هم مي تواند 14 قرن پيش باشد هم سال 67 هم سال 88.
    قرآن به من اموخت که اولي الامر با خارج شدن از دستورات کتاب خدا و سنت نبي از مقامش ساقط است. حال شما بگو کجاي کتاب خدا گفته است بايد تخلف را در ترازوي خدمت توزين کرد؟
    محمد بن عبدالله به بنده آموخت که اگر بر سرت شکمبه گوسفند هم ريختند تو ناراحت نشو. نگفت بکش و شکنجه بده و اعتراف بگير!
    علي به من آموخت تا بر عليه تو قيام مسلحانه نکردند دست به سلاح نبر. نفرمود مخالفانت را در بازداشتگاه نگه دار تا اجلشان سر آيد!
    من اعتراف گيري را اول بار در سيره مشرکين مکه و عليه عمار خواندم نه سيره محمد! در سيره حجاج عليه کميل بن زياد ديدم نه سيره علي. تو را به خدا سوگند از چه چيز حمايت مي کني؟ چشمانم کور و زبان بريده باد و اي کاش هيچگاه متولد نمي شدم تا اين روزها را ببينم که با نام محمد و علي و به نام خدا مسلمان مي کشند!
    نهج البلاغه مي خوانند و اين گونه مي کنند: «

    بپرهيز از خونها و خونريزيهاي بناحق.زيرا هيچ چيز، بيش از خونريزي بناحق، موجب کيفر خداوند نشود و بازخواستش را سبب نگردد و نعمتش را به زوال نکشد و رشته عمر را نبرد. خداوند سبحان، چون در روز حساب به داوري در ميان مردم‌پردازد، نخستين داوري او درباره خونهايي است که مردم از يکديگر ريخته‌اند.پس‌مباد که حکومت‌خود را با ريختن خون حرام تقويت کني، زيرا ريختن چنان خوني‌نه تنها حکومت را ناتوان و سست‌سازد، بلکه آن را از ميان برمي‌دارد يا به ديگران‌مي‌سپارد.اگر مرتکب قتل عمدي شوي، نه در برابر خدا معذوري، نه در برابر من، زيراقتل عمد موجب قصاص مي‌شود.اگر به خطايي دچار گشتي و کسي را کشتي ياتازيانه‌ات، يا شمشيرت، يا دستت در عقوبت از حد درگذرانيد يا به مشت زدن و يابالاتر از آن، به ناخواسته، مرتکب قتلي شدي، نبايد گردنکشي و غرور قدرت تومانع آيد که خونبهاي مقتول را به خانواده‌اش بپردازي. »

    راستي اين فرزند پيامبر! کشته شده هاي پس از انتخابات در زمره کدام سبزها بودند؟
    ميزان نزديکي شما يا فلاني و فلاني که آنها را با نامهايي مي خوانيد که مرا به ياد القاب پيش از انقلاب انداخت به اسلام و قرآن چقدر است برادر؟
    آري اين علي فرمود: «

    تو واجب آمد که همواره به ياد داشته باشي، آنچه که بر واليان پيش از تو رفته‌است، از حکومت عادلانه‌اي که داشته‌اند يا سنت نيکويي که نهاده‌اند يا چيزي ازپيامبر، (صلي الله عليه و آله)که آورده‌اند يا فريضه‌اي که در کتاب خداست و آن رابرپاي داشته‌اند.پس اقتدا کني به آنچه ما بدان عمل مي‌کرده‌ايم و بکوشي تا از هر چه‌در اين عهدنامه بر عهده تو نهاده‌ام و حجت‌خود در آن بر تو استوار کرده‌ام، پيروي‌کني، تا هنگامي که نفست‌به هوا و هوس شتاب آرد، بهانه‌اي نداشته باشي.و جزخداي کس نيست که از بدي نگهدارد و به نيکي توفيق دهد. »

    اگر قابل دانستيد و پاسخي داديد بنده را در وبلاگم مطلع نماييد شايد يادم رود براي شما مطلبي گذاشته باشم!
    پاسخ

    برادرم سلام . از اين كه چنين دردمند به من سر زدي و برام از دغدغه هايت گفتي ممنونم . از بابت سخن اولتان بايد عرض كنم درس ديانت گرفتن و گفتن هميشه خوب است و من به خاطر اين كه طلبه علوم ديني هستم دليلي ندارم كه خود را بي نياز از آموختن آن بدانم . از اين بابت از شما ممنونم . در باور من حمايت از ساختار نظام جمهوري اسلامي واجب است همان طور كه رصد كردن دائم آن و اصلاح ناسازگاريهايش . نسبت به آنچه در خصوص قتل افراد بي گناه در جريان آشوبها فرموده بوديد بنده هم معترض هستم . من نيز بر اين باورم كه مخالفت سياسي غير از جنگ مسلحانه و اقدام مسلحانه است . من نيز از آنچه نوشتيد سود بردم اما يك نكته را باور دارم و آن اين كه اگر به جاي اعتراض به ناراستي ها و كج روي ها ساختار نظام جمهوري اسلامي را نفي كنم جز اسارت در دست حكومتي كه در آن نام محمد (ص) و علي (ع) را نيز نشنويم آينده اي در انتظار ما نيست و يا اگر نامي بشنويم نسبتش با تاريخ جز تكرار نام محمد (ع) بر زبان يزيد نخواهد بود . من نيز بر اين باورم كه اگر ولي امر از شرايط خود عدول كرد ديگر ولي امر نيست اما شما بگو تا بدانم معيار تشخيص اين عدول كردن چيست ؟ و كيست ؟ اگر معيار گفته هاي ما باشد كه هر كدام حرفي مي زنيم متفاوت از ديگري ! اگر معيار تشخيص ما باشد كه هرگز به نتيجه نخواهيم رسيد چرا كه هر يك تشخيص ديگري داريم . بالاخره معيار چيست ؟ بله من هم قبول دارم كه قتل يك نفر مظلوم مانند قتل يك جهان انسان است اما مگر نه اين كه همان قرآن محمد به ما آموخت كه فتنه از قتل بدتر است ( الفتنة اشد من القتل) ؟ آيا طرح ساختار شكن جمهوري ايراني و به آتش كشيدن اموال عمومي و دامن زدن به شايعاتي كه براي اثباتش سندي در دست نداريم فتنه نيست ؟ كشته ها سند جنايت اند اما مگر فتنه ها نيستند ؟ برادرم من نيز معتقد نيستم كه آنچه انجام مي شود مطابق با سيره محمد (ص) و علي (ع) است اما مگر آنان كه با ساختار نظام اسلامي ساز مخالف مي زنند بر طريق مسلماني اند ؟ اعتراض چيزي است و فتنه چيز ديگر ؟ كدام مسلماني ولو به بهانه اعتراضي به حق بر عليه ظلم و جور حاضر به انهدام اموال عمومي و تخريب بيت المال مي شود ؟ برادرم همان علي (ع) به من آموخته كه عدالت تيغ دو لبي است كه اگر روزي به سود من ببرد دگر روز به زيانم خواهد بريد . چگونه بي عدالتي ديگران را فرياد كنم اما چشم بر بي عدالتي خودم و دوستانم ببندم ؟ من نيز مانند تو دغدغه اجراي همان سيره نوراني مصطفوي و علوي را دارم اما آيا نبايد آن آموزه هاي نوراني را با جامعيتش بخواهيم نه با گزينش آنچه امروز ما را سودمند است ؟ من هم معتقدم به فرمايش علي (ع) جواب حرف يا حرف است يا گذشت ؛ اما برادرم پاسخ سنگ چيست ؟ آيا باز هم گذشت ؟ من اعتراضي به اعتراض معترضين ندارم كه اعتراض را ، هم حق شرعي مي دانم و هم حق قانوني. من مشگلم با اغتشاش است . مشگلم با اين خليفه كشي است كه باب شده است . مشگلم با اين رفتار گره خورده با بي معياري و خود معياريست كه فردا ديگر نمي توان به هيچ بهانه جلويش را گرفت . بر فرض كه امروز حرف من و شما حاكم بر شئون كشور شد ! چرا فردا مخالفان ما با همين رويه اي كه ما برگزيده ايم بر عليه ما دست به شورش نزنند ؟ آيا آنروز هم مثل امروز همين حرفها را خواهيم زد ؟ به هر حال من از عقل دفاع مي كنم ، از ساختار نظام جمهوري اسلامي دفاع مي كنم ،‏از جايگاه حقوقي و ارزشمند ولايت فقيه دفاع مي كنم چرا كه قويا معتقدم اگر اين امانت الهي را به هر نحو ضايع كنيم خودمان زيان خواهيم ديد و در عين حال كه از آنچه گفتم دفاع مي كنم به رفتارهاي بي قاعده و خلاف شرع ، قانون و اخلاق و مسامحه برخي از مسئولين با مسئله برخورد با عوامل جنايتكار حوادث اخير به شدت معترضم . معترضم از اين كه مي بينم برخي خود را مساوي با نظام گرفته اند و هر كس كه به آنها معترض است را ، معترض به نظام مي خوانند . من هم معترضم بسيار هم معترضم اما اجازه نمي دهم آنان كه سالهاست خواب فروپاشي نظام ديني جمهوري اسلامي را ديده اند از نمد اعتراضم براي خويش كلاهي بسازند . من آماده ام كه به تير هم مسلكم و هموطنم كه به او و رفتارش معترضم بميرم اما دشمنان قسم خورده انقلابم را همراهي نكنم . برادرم من از خونهاي هشت ساله دفاعو ده ساله انقلابم حمايت مي كنم و بر ريختن خونهاي بي گناه اين ايام فرياد مي زنم اما هرگز اجازه نمي دهم كه دشمنان تاريخي دين و ميهنم خونخواه خون من و خون خواهران و برادرانم باشد . سر بلند باشي .