• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : حقوق شهروندي
  • نظرات : 5 خصوصي ، 47 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + براي آميز مويز 

    جناب آميز مويز در مورد نسبت شيخ علي تهراني و رهبر معظم انقلاب در حد اشاره ميگم كه:

    1. حضرت نوح پيامبر بزرگ الهي بود ولي همسر و فرزندش از كفار بودند. و خداوند به واسطه علم ازلي و ابدي اش مي دانست كه همسر و فرزند نوح به او كافر مي شوند ولي اين مانع از انتخاب نوح از جانب خدا به عنوان نبي نشد. همين طور پس از كفر آنها خداوند مقاوم نبوت را از حضرت نوح نگرفت و حتي نوح به عنوان يكي از پنج پيامبر اولوالعزم بود.

    2. حضرت لوط پيامبر بزرگ الهي بود و همسرش با دشمنان او همراه بود.

    3. آزر پدر خوانده حضرت ابراهيم از بت پرستان بود در حالي كه خود ابراهيم (ع) به مقام خليل الله (دوست خدا) رسيد.

    4. نبي مكرم اسلام صلي الله عليه و آله خاتم پيامبران و اشرف مخلوقات هستند در حالي كه عموي ايشان ابولهب و همسرش (زن ابولهب) مشرك بودند و در قرآن مورد نفرين و برائت خداوند واقع شدند0

    5. آسيه همسر خداپرست فرعون بود در حالي كه فرعون ادعاي خدايي مي كرد..

    6. همينطور به موارد نسبت عموي امام زمان (عج) و ادعاي امامت او و نسبت امام حسن (ع) و همسرشان جعده (قاتل حضرت) و يا امام جواد (ع) و همسرشان ام فضل (دختر مامون و قاتل حضرت) و از اين قبيل مي توان اشاره نمود.

    از اين نمونه ها در تاريخ بشريت و تاريخ اسلام و تاريخ انقلاب بسيار است. درس قرآن و تاريخ به ما اين است كه هيچ كس گناه ديگري را به دوش نمي كشد و به واسطه خطاي يك فرد شايستگي هاي برجسته منسوبين او را نبايد ناديده گرفت. از اين جهت نقد بر انتخاب رهبري ايران وارد نيست.

    طبعا در بكارگيري افراد هم اگر به اين نكات توجه شود ظلمي نمي شود. همچنان كه در بين مردم عادي بسيار مي بينيم افرادي در مناصبي مشغول هستند ولي بعضا نزديكترين كسانشان با آنها موافق نيستند ولي اين موجب بيكار شدن آنها نشده است من شاغلم و از اين موارد بسيار است.