• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : از ولايت فقيه تا ولايت كبري
  • نظرات : 1 خصوصي ، 16 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمد 
    سلام
    بزرگي آقا
    هدف بنده از طرح اين موضوعات در درجه اول گرفتن پاسخ براي پرسشهاي خودم است و دوم اينكه ميدانم خيلي از افراد متدين و خوبي كه باهاشون سرو كار دارم نيز همين سوالاتو دارند ولي زير سيبيلي رد ميكنند. و اينكه معتقدم شما هم هدفتان روشنگري و تعامل فكري است و نه لجاج و القاي تفكرات خودتون.
    از اينكه وقت ميذاريد و جواب ميديد هم سپاسگذارم. هرچي باشه ما شيعه مولايي هستيم كه فرموده من خداي ناديده را نمي پرستم.
    البته فضا واقعا بده مثلا وبلاگ اون شخصي كه به اسم آقاي رضايي يه بار اينجا كامنت گذاشته بود رو فيلتر كردن! واقعا با اينكارا راه به جايي نميبريم. آخه اگه ما قبول داريم كه به فرموده حضرت پروردگار فطرت انسانها فطرت الهي است و معتقد باشيم كه حرف ما حرف حق است و خدايي، كه نبايد نگران حرف زدن ديگران باشيم .
    از بقيه دوستان هم خواهش ميكنم جدل و جنگ لفظي نكنند چون واقعا فايده اي ندارد جز سوق دادن طرف مقابل به لجاجت. آنچه جواب ميدهد، هم براي خودمان و هم طرف مقابل و هم طرفهاي ثالث استدلال منطقي و مودبانه است. متشكرم
    **راستي ميخواستم اين سوال هم بپرسم ازتون كه اين گزاره ي حفظ نظام از اوجب واجبات است. آيا مبناي فقهي دارد؟ ، وگرنه از نظر سياسي كه همه حكومتها، اين را الفباي سياستشان ميدانند.
    پاينده باشيد.

    پاسخ

    احمد آقاي عزيزم باز هم سلام . متأسفانه برخي با چنين دفاع هايي كه به زعم خودشان براي حراست از باورهاي ديني يا انقلابي اجام مي دهند در حقيقت بهترين ضد تبليغ ها را بر عليه آنچه به آن اعتقاد دارند مرتكب مي شوند . به هر حال از اينكه به اين برادتان اظهار لطف مي كنيد ممنونم . در پاسخ به سؤال آخر هم اجازه مي خواهم كمي بيشتر بيانديشم . حقيقتا اين روزها خيلي مشغول شده ام و كمتر فرصت انديشيدن دارم و از طرفي نمي خواهم تا با پاسخي بي ربط به شما و سؤالتان اهانت كرده باشم . سربلند باشيد .