• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : شاخ فتنه را بشكنيد
  • نظرات : 4 خصوصي ، 47 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمد 
    سلام !
    سخني از مولا آورده ايد و به زعم خود پاسخ فرموده ايد بايد عرض كنم كه با اين پاسختان ياد اين كلام حق افتادم كه مي فرمايد:
    وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ وَنَسُواْ حَظًّا مِّمَّا ذُكِّرُواْ بِهِ.
    (و دلهايشان را سخت گردانيديم کلمات را از معني خود منحرف مي سازند و از آن پند که به ايشان داده شده بود بهره خويش فراموش کرده اند)
    اي عزيز آن كلام مولا معنايش همان است كه شاعر فرموده كه « هر سخن جائي و هر نكته مكاني دارد »
    نه اينكه دستور به نفاق و دروئي داده باشد و بگويد مثلا كسي كه اعتقاد دارد « بنا بر اطلاعات قريب به توثيقي كه دارم برخي افراد كه بسيار ظاهر الصلاح هم هستند كانالهاي خبري رهبري را محدود كرده اند و با ارائه اخبار نادرست موجب بروز برخي تصميمهاي نه چندان مطلوب مي شوند» به دفاع جانانه و صد در صد از تصميمات ايشان بپردازد و هيچ نقدي را بر ايشان تحمل ننمايد.
    البته از حوزه هايي كه در آنها به شاگردانشان ياد ميدهند كه مخالفان فكريتان گوساله و بزغاله هستند محصولاتي بهتر از شما بيرون نمي آيد كه ما را نافهم بخوانيد به جاي آنكه به سوالات مودبانه و منطقي مان با تاسي به كلام حق كه ميفرمايد :« ادْعُ إِلِى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ(مردم را با حکمت و اندرز نيکو به راه پروردگارت بخوان و با بهترين ، شيوه با آنان مجادله کن)» ويا«ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ » و حتي اگر ما را جاهل مي دانيد به حكم«وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا » و دادن جوابهاي منطقي و قانع كننده به كسي كه وجدانن متعهد شده است كه اگر جوابهايتان مقنع بود همين جا به خطا بودن مواضع قبلي اش اقرار نمايد، از جواب دادن طفره رفته و دست به تخريب طرف مقابلتان زده و وي را نافهم بخوانيد.
    جاي تاسف است كه در روزگاري به سر ميبريم كه مردم عادي بايد كلام حق را به به اصطلاح«عالمان دين» يادآور شوند.
    كمي بيانديشيد كه چه طور شده كه بنده كه از اولي كه با شما مباحثه دارم و هيچ گونه توهيني به شما نكردم را به اين سبيل رهنمون شده ايد؟
    با تمام اين تفاصيل بنده هنوز بر سبيل قبل هستم و آماده بحث منطقي
    پاسخ

    سلام ! اطلاق كلام حضرت امير مخالف بر داشتي است كه فرموده ايد . ديگر اين كه معني نفاق را بار ديگر مرور كنيد شايد مطلب دستگيرتان شود . نگفتن نفاق نيست خلاف عقيده گفتن نفاق است . ( والله يشهد ان المنافقين لكاذبون) . بنده هرگز به طور صد در صد از رهبر معظم انقلاب دفاع نكرده ام چرا كه غير معصوم را كلاً صد در صد نمي دانم اما از ولايت فقيه صد در صد دفاع مي كنم زيرا به آن اعتقاد دارم . بنده ولي فقيه را حجت عملي مي دانم نه حجت علمي و آنچه از آن دفاع مي كنم بر اساس حجت عملي است . بنده هرگز به شما (نافهم) نگفته ام . گفتم اگر اهل فهم باشيد همين يك روايت برايتان كفايت است . اين فهم نه فهم متعارف است كه منظور فهم جامع از روايات و آيات و به عبارت ديگر فهم فني است كه البته شما مدعي اش هستيد پس چرا به شما بر مي خورد . شما با كنايه و استفاده نا به جا از آيات قرآني هر چه مي خواهيد نثار طرف مقابلتان مي كنيد و توقع داريد او در برابر اين اهانتها چنان تمكين كند كه گويي در برابر استدلال ايستاده ؟ مرا به نفاق و سوء استفاده و تخريب گري متهم مي كنيد و بعد با مظلوم نمايي كامل مي فرمائيد كه من تخريب گرم ؟ در مورد كلامي كه نه در سرّ بلكه در علانيه نوشته ايد و سؤال مرا در تناقضي كه ديدم حمل بر سوء استفاده مي كنيد اما به راحتي در امانتي كه ميان ما بوده خيانت مي كنيد و هر از گاهي بخشي از آن را در علانيه باز گو مي كنيد و توقع داريد باور كنم كه درد دين داريد ؟ مگر نخوانده ايد كه پيامبر فرمود : لَا إِيمَانَ لِمَنْ لَا أَمَانَةَ لَهُ ؟ جناب احمد آقا از تذكرتان ممنونم و هرگز خودم را برتر ازآن نمي دانم كه موعظه بشوم و هرگز خودم را از خطا هم مبرا نمي دانم .