• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : شاخ فتنه را بشكنيد
  • نظرات : 4 خصوصي ، 47 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محمد محموديان 

    سلام استاد

    مي بينم كه اين دوست به قول خودش كوماندو، با نام * ز * اومده نظر داده كه كسي ردش رو فعلا تا به قول خودش موقع عمليات نشده ،نزنه ولي من شناختمش، فكر كنم دايي جان ناپلئون هستند ايشون.

    بگذريم ، با تشكر از پاسختون به سئوال بنده، پس احتمالا درست فكر مي كردم كه علي(ع) ، حسن(ع) وحتي حسين (ع) و تمامي امامان ديگرمان در زمان ما، امام مهدي (ع) است، و اين كه عده ي كثيري كه يك فرد غير معصوم را در زمان زندگي امام معصوم، حسين زمان مي خوانند در اشتباهند. اين مطلب را از چند نفر از همين افراد پرسيدم بعضيهاشون كه مرا مرتد خواندند و بعضي اين گونه پاسخ دادند كه منظور از حسين زمان نائب بودن اين فرد غير معصوم است، كه اين امر خود توهين به ساحت مقدس امام حسين (ع) محسوب مي شود چرا كه اولا امام حسين(ع) معصوم بوده نه غير معصوم ثانيا ايشان در زمان خود شخص اول دين بوده نه نائب شخص اول. خدا مارو ببخشد، ما كه به قول چندتا از اين دوستان از دست رفتيم.

    يا حق

    پاسخ

    محمد عزيزم سلام . قطعا حسين زمان ما وجود مبارك امام عصر (ع) است و ولي فقيه از‏آنجا كه نيابت عامه آن حضرت را بر عهده دارد چراغ روشنگر همان مسير است . شايد بهترين تمثيل براي ولي فقيه تمثيل مسلم بن عقيل براي حضرت سيد الشهداء (ع) و مالك اشتر براي علي (ع) است با اين تفاوت كه نيابت آن بزرگواران از امام معصوم نيابت خاصّه بود كه در مرتبه از اوليت ويژه اي برخوردار است ولي نيابت ولي فقيه از امام معصوم نيابت عام است كه البته از نظر مرتبه متأخر از نائب خاص است . اما نكته اي نبايد فراموش كنيم آن است كه همين نيابت عامه و التزام عملي به آن تنها مسير اتصال به ولايت امام زمان ماست و تخطي عملي از آن روا نيست . به عبارت ديگر نه بايد از آن طرف بام بيفتيم و غير معصوم را معصوم بدانيم و نه از اين طرف بام كه كلا نيابت عامه ولي فقيه را هم به هيچ انگاشته و در برابر آن التزام عملي نداشته باشيم . خط ميانه روشن است . موفق باشي .