• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : ولنتاين ، نه ؛ چه چيز آري ؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 17 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام

    بالبته منظور اين نيست كه وظيفه و رصد كردن و برنامه و ..... را بگذاريم كناري وبه غفلت برويم ! آنچه كوزه اجتماع از خود ميتراود از خود اوست اگر جوانان والنتاين ميگيرند نه اينكه ما الگو نداريم بلكه از اين روست كه خود به دست خود اسطوره ها را گل گرفته ايم و براي روئيتشان بليط به موزه ميدهيم و آنها فرهنگ خود را رايگان و حتي گاه به ثمن بخس به خود ما ميفروشند به جاي پرداختن به معنويات جوانان را مشغول به امر ديگر كرده ايم پس براي او كنكور و تفرح و پول و موسيقي ارزش است براي همين هم تا دلتان بخواهد كلاسهاي كنكور( محلي براي اشتغال آنهاست كه فارغ از تحصيل شده اند و بيكار ) تا دلتان بخواهد كلاس موسيقي و پول نهايت همه چيز .....

    جوانان امروز ما آينه انديشه هاي ديروز مايند

    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم

    دوست خوب من سلام

    اسطوره هاي هر ملّتي نا خودآگاه جمعي هر ملّتي را تحت تأثير قرار مي دهد و به آن جهت مي دهد. هر چند نقش اسوه ها از اسطوره ها والاتر است اما اين به معني فراموش كردن و متروك ساختن اسطوره ها نيست حالا اگر اسطوره هاي فرهنگ بزرگي مانند فرهنگ غني اسلامي و ايراني ما آينه اي از آموزه هاي اسوه هاي آن جامعه باشد كه ديگر پرداختن و بها دادن به آن ضرورت و كارايي بيشتري پيدا مي كند .

    وقتي اسطوره هاي ما به بهانه هاي مختلف بي رنگ مي شوند و اسوه هاي ما به جاي اسوه بودن فقط تقديس مي شوند تا آنجا كه نقش الگويي و عيني خود را هم از دست مي دهند آن وقت راه براي تغيير ارزشها و دگرگوني انديشه ها باز مي شود و فرهنگ ما در برابر آنچه ديگران دارند سپر مي اندازد .

    از دقت و توجه شما ممنون و سپاسگذارم .

    در پناه مهربان عالم سربلند باشيد .

    يا حق