• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : ما گنهكار نيستيم (قسمت دوم)
  • نظرات : 1 خصوصي ، 16 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مشتاق 

    عرض سلام و احترام محضر استاد عزيز

    منم معتقدم همانطور كه خودتون فرموديد گفتگوي شما و خانم آسيه باصري باغسيه به جاهاي خيلي خوب و به نقطه محبت حق به هممون رسيده به نقطه اوج ...

    من به ايشون حق ميدم تا حدودي!! و مي خوام و دوست دارم بدونم چطور و از كي و اصلا چي شد كه خدا را اينطوري شناخت ؟

    بهت حق مي دم چون ما يه وجود محدوديم كه نمي تونيم اون وجود نا محدود را بشناسيم اگر خودش، خودش را برامون معرفي نكنه!!

    ولي متعجبم كه از اينهمه آيات رحمت اِنُّي اَنَا الغَفُورُ الرَّحيم ، اِنَّكَ اَنتَ التَّوَّابُ الرَّحيم و.... شما مطلقاً (و نه در كنار ديگر آيات) فقط جلوه عدل خدا را ديديد و آن را تعبير به سخت گيري كرديد چي فكر كرديد و چگونه تصور كرديد كه دريافت دقيقاً آنچه كه انجام داديم را كه عين عدل و عدالت است را سخت گيري و شدت، تصور و برداشت كرديد؟ و هزاران سوال ديگه كه جاش نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    راستش با خواندن پيام ايشون بغض سنگيني چنان گلوم را مي فشرد كه دردش را احساس مي كردم و چشمام پر از اشك شد و واقعا دلم شكست كه چرا بايد خدا را اينطوري بشناسيم ؟؟؟!!!!!!!!

    كي مسوول اينهمه دل و ديده است؟ اينهمه روح تشنه كه علي رغم نياز شديدشون به اين محبوب عزيز نمي تونن باهاش ارتباط بر قرار كنن و فقط مثل برده ها از ترس آن را مي پرستن !!!! چه پرستشي !!!!

    كي خدا را اينطوري معرفي كرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    گرچه من ادعا ندارم كه خدا را مثل آزاده ها مي پرستم، هرگز و اصلاً ادعا ندارم كه خدا را ميشناسم ولي حداقل بايد اعتراف كنم كه شديداً و فوق العاده دوسش دارم نه مثل دوست داشتن آدماي ديگه، محبتي كه توصيف كردني نيست و تا حالا حتي يك لحظه نشده كه خدائي كه مي پرستم را خدائي انتقام جو و سخت گير و ... ببينم يا به عبارتي فرض كنم و اين نه از جانب من حقير باشه، كه من چيزي از آن وسعت بي انتها نمي دونستم ولي به لطف محبوب و از روي همان محبتي كه به همه بندگانش داره و تو همه اين سالها لحظه به لحظه و آن به آن غرق محبتم كرده، محبتي كه نه لايقش بودم و نه مي دونستم از كجا برام حاصل شده، اين تصوير بر گرفته از هر چي كه هست منو مشتاق و دلداده اش بار آورده تا جائي كه كمتر تو ارتباطم واسطه قرار دادم تا باهاش حرف بزنم چون خودش طعم و اِذا ساَلَكَ عِبادي عَنِي فاِني قَريب را به روح نا لايقم چشاند.

    فقط به آسيه خانم عرض مي كنم كه آخه چطور امكان داره خالق رحمةللعالمين و اسوةٌ حسنه انتقام جو و سخت گير باشه؟؟!! آن خدائي كه هر چيزي را بهانه مي كنه(شبهاي جمعه- ماه رمضان- روز عرفه و ....) واسه اينكه دل سياه و سخت ما را نرم كنه و مي فرمايد تو بيا من ميبخشم، خدائي كه فرموده هر گناهي را جز شرك با توبه مي بخشد، كجاش سخت گيره؟ چطور چشمت را به روي اينهمه رحمت بستي، آنوقت آيه مباركه اي را كه نشان از عدالت آن ساحت قدس است را و بازتاب كرده خودمون هست را سخت گيري و غير قابل رحم فرض ميكني؟؟؟؟؟؟؟

    آن هم خدائي كه حضرت اميرالمومنين(ع) اينگونه در موردش بيان مي فرمايد: اَللّهُمَّ اِنِّي اَساَلُكَ بِرَحمَتِكَ الَّتي وَسِعَت كُلَ شَيئ و حتماً مي دوني كه كلام معصوم حجت است و از روي هوا و هوس و گمراهي نيست،اگر به كلام استاد خورده مي گيري!! گرچه آن نيز بر گرفته از كلام معصوم بود اگر توجه مي كردي!!!

    در هر حال اميدوارم اين جسارتتان شما را به محبت محبوب نائل كند و باعث بشه با غور و تفكر بيشتر در همان آياتي كه قبولشان داريد و بهشان استناد كرديد به آنچه حق است دست پيدا كنيد. راستي يه توصيه دوستانه :و قُولُوا للنَّاس حُسنَا

    ببخشيد زياد صحبت کردم درس پس دادم محضرتان.

    خدا اِن شاءَاللَّه همه مونو هدايت کند

    پاسخ

    بسم الله الرحمن الرحيم

    خواهر بزرگوارم سلام

    مقدمتان گرامي باد .

    نوشته خوبتان را خواندم و از اين كه وقت گذاشتيد و با خواهرمان سخني دلپذير داشتيد ممنونم.

    در پناه مهربان عالم سر بلند باشيد .

    يا حق