• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : عاشوراي غزه
  • نظرات : 1 خصوصي ، 34 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + حسين 

    اي ولا خواهر فاطمه نصرتي دمت گرم بابا دمت گرم تا حالا کجا بودي؟

    ديدي اقا مخبر يکي ديگه حرفهاي ما رو تاييد کرد

    اره اصلا اگه وضع دنيا اينجوريه چه فرقي ميکنه خدا مهربون باشه يا نباشه اصلا مهربون بودن ونبودن خدا چه فرقي داره وقتي وضع فلسطين اينه

    ديدي پوزيتيويسم در ضمير نا خود اگاه جوانها نفوذ كرده فكر كنم جزيي از فطرت انسانهاست

    يك علت جامعه شناسي ور روانشناسيش اينه كه اصولا جوانان خواستار تفكرات و موضعگيري هاي روشن هستند در صورتي كه پاسخگويي هاي ديني علما بر عكسشه مثلا اگه من بپرسم چرا دعام مستجاب نشد شما چي ميگي يا ميگي به صلاحت نبوده -دلت پاك نبوده -لباست نجس بوده- اخلاصت كم بوده -نذر نكردي و .......

    اين همون ابهامي كه ذهن جوان ازش گريزانه

    پاسخ

    باز هم سلام نگفته شما را پاسخ مي دهم ، سلام حسين آقا

    در اين كه اين روزها انديشه پزيتويسمي اغلب افكار برخي جوانان را اشغال كرده است به شما حق مي دهم چرا كه متاسفانه مسئولين فرهنگي كشور ما هم اغلب خودشان درس آموخته فرهنگي هستند كه به دلائل مختلف تاريخي و فرهنگي براي رهائي شان از پلوراليسم عميقي كه به آن مبتلا شده اند چاره اي جز پناه بردن به دامن پزيتويسم نداشته اند و اكنون مي بينيم كه برنامه ريزان فكري و فرهنگي جامعه ما خواسته يا ناخواسته ، دانسته يا ندانسته آب را به آسياب ديگران مي ريزند و محصول آموزشهاي آنان جز درغلطيدن انديشه جوانان ما به دامن پزيتويسم نيست . عمل گرايي افراطي كه امروز فرياد برخي از دانشمندان غرب نشين را هم در آورده است .

    اما تفاوتي كه به دنبال آن مي گرديد در تفسيري است كه ما از اوضاع دنياي خودمان به دست مي آوريم و به دست مي دهيم . قطعا براي من كه به مهرباني خداوند معتقد هستم و ديگري كه هيچ اعتقادي به آن ندارد دنياي تكوين به يك مدار خواهد گشت و دست انسان بنا به اختيار و توانائي كه دارد آثار خود را در تكوين خواهد گذاشت اما ميان تفسيري كه من از مجموعه اين رفتارها ، نتايج آنها و نيز وجودات عيني و تكويني دارم و تفسيري كه آن ديگري خواهد داشت فاصله عميقي است كه نتيجه اين تفسير نيز خود را در حوزه نظر و عمل به وضوح نشان خواهد داد.

    اما درباره سؤالي كه به عنوان نمونه پرسيده بوديد كاش سه سال پيش ، نيمه شبهاي ماه مبارك رمضان در جلسه دعاي اباحمزه و شرح آن شركت كرده بوديد تا به جاي اين كه امروز از نزد خودتان رطب و يابسي به هم به بافيد و به عنوان جواب من فرض كنيد و از پيش خودتان بر آن حكم برانيد پاسخ سؤالتان را به همان وضوحي كه مدعي مطالبه اش هستيد دريافته بوديد . شما كه از ما دور نبوديد !!!!!!!!