سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرای اندیشه

گه گاهی که بلند بلند فکر می کنم در این صفحه منعکس می شود .

آقای حجت الاسلام محتشمی پور

گفتگوی امروزتان را در خصوص گزارش مذاکراتتان خواندم . اگر چه من هم جناب مهندس میر حسین موسوی را شایسته ترین فرد برای اداره کشور می دیدم و به همین دلیل هم به ایشان رأی دادم اما دلیلی نمی بینم با همه آن چیزهایی که شما می فرمائید موافقت کنم .

توقع این بود که در این مصاحبه روند کار را برای شنوندگانی که دل در گرو راهکارهای قانونی بسته اند به درستی توضیح دهید و بگوئید تا کنون چه کاری توانسته اید انجام دهید . متأسفانه آنچه من دیدم تنها اشاره ای کوتاه به دو پیشنهاد بود که با شورای محترم نگهبان مطرح شده بود و ما بقی کلمات شما تکرار حرفهایی بود که یا قبلا گفته بودید یا همه ما می دانستیم . شما فرمودید : شورای نگهبان علاقه­مند است تا روند فعلی را حفظ کند ! من نمی­خواهم نفیاً و اثباتاً در این زمینه حرفی بزنم اما می­خواهم از شما بپرسم بیان چنین حرفهایی چه کمکی به حل ابهامات مردم می کند ؟ ما اعتراض داریم اما جنگ ، نه ! فکر نمی کنید این فرمایشات شما احساسات برخی هواداران کم طاقت و افراطی را تحریک کند و آنان را آماده کند تا در اثر کوچکترین تحریکی از سوی بد خواهان نظام ناخواسته وارد اغتشاشات خیابانی شوند ؟

از امام نکته ای گفته اید که فکر می کنم نقل به مضمون نموده باشید چون به هر نحوی در صحیفه نورانی امام راحل جستجو کردم اثری از آن نیافتم . جناب آقای محتشمی ،‌یکی از اموری که در دوره تبلیغات انتخاباتی به شدت با آن مبارزه می کردم ، همین نحو بیان ها و سخنان منسوب به امام راحل (رض) بود که در مذمت جناب آقای موسوی ساخته و منتشر می شد و اینجانب با جستجو در صحیفه نورانی امام راحل(رض) و یا وصیتنامه امام عزیز عدم صحت انتساب آنها به امام را مشخص و منتشر می کردم . چه دلیلی دارد که اگر شما چنین خطایی را مرتکب شدید سکوت کنم و چیزی نگویم ؟ من خویش را در درجه اول شاگرد مکتب امام راحل (رض) می دانم و بعد به امید اجرای بهتر آموزه های آن مرد الهی هوادار مهندس موسوی ، پس دلیلی ندارد چون گوینده چنین عبارتی شما هستید ، دهان در بندم و زبان در کام کشم که این بی انصافی را نه دین به من می آموزاند و نه امام راحل(رض) آموخت و نه به خاطرش در پیشگاه الهی و وجدان خویش و برابر ولی امرم حضرت آیت الله خامنه ای (دام ظله) پاسخی خواهم داشت .

جناب آقای محتشمی پور

تردیدی ندارم که شما از سابقین انقلاب و یاران دیرین امام هستید اما این افتخار به شما مجوز نمی دهد تا چیزی را که ممکن است در پس ذهن خود داشته باشید به نقل از امام راحل عنوان کنید بدون این که بتوان صحت انتساب آن کلام به امام راحل را اثبات کرد . به خاطر داشته باشید که همه شما بزرگواران به خاطر امام راحل (رض) برای ملّت ایران عزیز هستید همانطور که امام را به خاطر خدائی بودنشان دوست می داشتیم و می داریم .

جناب محتشمی پور

در آخر وصیت نامه امام  راحل (رض) صفحه 93در تذکرات ایشان می خوانیم : « اکنون که من حاضرم، بعض نسبتهاى بى‏واقعیت به من داده مى‏شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض مى‏کنم آنچه به من نسبت داده شده یا مى‏شود مورد تصدیق نیست، مگر آنکه صداى من یا خط و امضاى من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیماى جمهورى اسلامى چیزى گفته باشم.»

از ما نخواهید با تمام احترامی که به شما به عنوان فردی که مجاهدات طولانی داشته اید و از یاران امام راحل بوده اید  وعضوی از اعضاء ستاد آقای مهندس موسوی هستید قائلیم  انتساب کلامتان به امام راحل (رض)  را بپذیریم  بی آن که لااقل کلامی به این مضمون در صحیفه یا وصیتنامه آن جناب بیابیم.و البته خوشحال می شویم اگر خودتان ما را اهنمایی کنید .

این تنها سخن من نیست بلکه بسیاری از کسانی که هوادار مهندس موسوی بودند با من همفکر هستند . اگر قرار باشد شما هم راهی را بروید که دیگران رفتند و با انتساب مضامینی که یافتن اصل آنها و یا کلماتی نزدیک به آنها در اسناد قابل اعتماد ( یعنی صحیفه امام و وصیتنامه ) امکان نداشته باشد در پی اثبات خود باشید، سکوت نخواهیم کرد و پاسداشت سخنان امام راحل (رض) را به هواداری از شما نخواهیم فروخت .

پ . ن . 1 = این جمعه ، نماز جمعه تهران به امامت رهبر فرزانه انقلاب بهترین نقطه برای تنها گذاشتن بد خواهان و اعلام حضور همه علاقه مندان به نظام جمهوری اسلامی است . انشاء الله بار دیگر دشمن را نا امید خواهیم کرد .