• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : به ياد شهيد عباس گودرزي
  • نظرات : 2 خصوصي ، 25 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + يك خانم 

    سلام حاج آقا

    ممنون از اينكه از اين شهيد عزيز ياد كرديد.

    من در اردوي دانشجويي جنوب دانشگاه شريف با آقاي گودرزي آشنا شدم. اصلا باورم نمي شد كه ايشان هم شهيد شدند و از طريق كسي كه تصادفا تصوير ايشان را در تلويزيون ديده بودند مطلع شدم.

    متاسفانه صدا و سيما در انعكاس فرهنگ شهيد و دفاع مقدس كوتاهي مي كند اين مسئله اتفاقا از دغدغه هاي شهيد گودرزي در دوران حياتشان هم بود.

    چرا در حالي كه شهيد گودرزي از عوامل توليد صدا و سيما آنهم در حيطه دفاع مقدس و نيز و داراي سوابق جبهه اي بوده اند با اين حال ما از سيما برنامه اي در خور ايشان نديديم و به يك خبر خشك و خالي بسنده شد؟ اين در حالي است كه در پي سقوط هواپيماي مربوط به يكي از مانورها و كشته شدن ع.ا خبرنگار همين صدا و سيما، جه ها نكردند در قطعه اصحاب رسانه مراسم ها گرفتند برنامه ها و مصاحبه هاي متعدد در سيما ترتيب دادند و بارها در بخش خبري و غير خبري اين خبرنگار جوان را كه شايد حتي جنگ را هم نديده بود حلوا حلوا كردند و هنوز هم سالگرد او را با شكوه و تبليغات فراوان و پوسترهاي بزرگ برگزار مي كنند كه البته خدا رحمتش كند ولي انصافا شهيد گودرزي كه همواره در ركاب جنگ و جبهه خون دل خورده و اكثر بازديد كنندگان مناطق جنگي ايشان را مي شناخته و از دغدغه هاي به جاي ايشان در حوزه دفاع مقدس آگاهند و با نقشه و حمله دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب شهيد شد و در خون خود غلطيد در حد يك خبرنگار گمنام هم نبود؟

    واقعا خون اين شهيد بزرگوار، مظلوميت دفاع مقدس و مدافعان فرهنگ آن را در اين سازمان عريض و طويل بيشتر آشكار نمود. خيلي از اين مسئله غصه دارم در خبرها حتي اشاره به اين نشد كه ايشان فيلمساز عرصه دفاع مقدس بوده اند. آيا سوابق دفاع مقدس مايه ننگ است يا اينكه عده اي در اين سازمان حتي بعد از شهادت اين عزيز چشم ديدن تصوير او و تحمل شنيدن صداي او را ندارند و اين راوي صادق و زنده جبهه هاي جنوب را غريب و گمنام مي پندارند؟ در حالي كه به فرموده رهبر كبير انقلاب شهدا زنده اند و در قهقه مستانه شان و شادي وصولشان عند ربهم يرزقونند؟

    آيا كسي هست تا دوربين افتاده اين شهيد را به دست گيرد و تا از يادها نرفته _كه نمي رود_ در دانشگاهها و مراكزي كه حضور داشته دوره بيفتد و از اين شهيد بزرگوار تصوير بگيرد و يا تصاوير داشته را آرشيو نمايد؟ آيا كسي هست تا فيلمها و تلاشها و دغدغه هاي اين شهيد عزيز را در حيطه دفاع مقدس بازنمايي كند؟ آيا كسي هست تا غربت اين عزيز را در رسانه ملي از جاي ديگري جبران كند؟

    برخيز كه ماندن و گريستن شايسته نيست آنچه حسينيان را خشنود مي كند رفتار زينب گونه است.

    پاسخ

    خواهرم سلام . از لطفتون و ابراز نظر درباره شهيد عزيزمان ممنونم . دوستان هنرمند باقي مانده از گروه آن شهيد بزرگوار متعهدند تا پرچم به زمين افتاده اش را دوباره بلند كنند همانطور كه عباس عزيز تلاش مي كرد تا پرچم دار ياران پر كشيده اش باشد .