• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : طيف متفاوت سبزها !
  • نظرات : 4 خصوصي ، 65 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمد 
    سلام به جناب مخبر و همگي
    جناب مخبر! هر خواننده اي كه محاجه شما و آقاي رضايي راببيند انصافا استدلالات ايشان قويتر از استدلالتي است كه شما انجام داده ايد.
    اما نظر من :
    شما همه جا از ساختار حرف زده ايد. جناب! يك ساختار درست عملكردش هم بايد درست باشد. ببينيد اين ساختار در طول 30 سال چكار كرده كه ما كه خود از خانواده هاي انقلابي و خون داده در انقلاب و جنگ هستيم و تقريبا فرزندان تمام سرداران بزرگ جنگ و خانواده هايشان امروز جزو همان به قول شما سبزهاي معترض هستيم.البته همفكران شما جز قصه پسر نوح جوابي ندارند. و فرزند شهيد همت چه زيبا جوابشان را داده است.
    القصه مشكل اصلي همين ساختار غلط و به قول شما نظام است. چرا كه اين ساختار بر پايه حكومت ديكتاتوري فردي بنا شده و راه هر گونه اصلاح و انعطاف را بسته است كه اين جز به انفجار و نابودي نخواهد انجاميد.
    دلايل نظري و شواهد عملي براي رد تئوري ولايت وفقيه زياد است . بنده را تكفير نكنيد چرا كه خود آقاي خامنه اي هم در فتوايشان ميگويند هركس با استدلال به رد ولايت فقيه برسد معذور است. خوب من هم رسيده ام. اما چيزي كه من ميخواهم اينجا بگويم. ميخواهم با فرض پذيرش همين سيستم قانوني بررسي كنيم كه فتنه از كجا شروع شد.
    رهبري و شما همه اصرار بر پيگيري مطالبات معترضان بر روال قانون داريد خوب
    1- از بي قانونيهاي كه احمدي نژاد در طول تبليغات انتخاباتش كرد نظير حيف و ميل بيتالمال كه رهبري هم هيچ نگفت كه بگذريم. اولين بي قانوني را احمدي نژاد در مناظراتش در تلويزيون كرد كه تهمتهاي فراواني را به اشخاص مختلف زد و فكر كنم كسي نباشد كه كليد خوردن فتنه را از همانجا قبول نداشته باشد.
    2- دومين بي قانوني را تلويزيون تحت نظارت رهبر انجام داد كه برخلاف درخواست كساني كه به آنها اتهام زده شده بود به آنها فرصت دفاع نداد.
    3- ممكن است مصاحبه موسوي در شب انتخابات را نادرست دانست اما خلاف قانون نيست چه رسانه هاي رسمي دولتي نيز همان كار را كردند با اين تفاوت كه مصاحبه موسوي را كسي پخش نكرد ولي رسانه هاي دولتي پخش كردند.
    4- در فرداي انتخابات اولين تخلف را رهبري كرد كه قبل از وزارت كشور و قبل از مهلت قانوني اعتراض و شوراي نگهبان احمدي نژاد را پيروز و انتخابات را تاييد كرد.
    5- اعتراض خياباني معترضين در فرداي انتخابات طبق اصل 27 قانون اساسي غير قانوني نيست.
    7- وزارت كشور، نيروهاي امنيتي و انتظامي با به خشونت كشيدن تظاهرات موجب آشئب شدند(فيلمهايش موجود است)
    8- اشتباه رهبري درنماز جمعه بعد از راي گيري باعث شد كه مخالفان دولت و نتيجه انتخابات متوجه رهبري و نظام شود با ان دفاع جانانه و صريح از احمدي نژاد(كه به نظر من همين مورد براي اثبات بيتدبيري و عدم صلاحيت رهبري داشتن ايشان كافيست)
    9- اينم يادم رفت مجوز ندادن به درخواست معترضان براي تجمع و ايجاد تجمع به نفع احمدي و اون توهين ايشون به معترضان
    فكر كنم همين مقدار كافيه. تا شما هي بر قانون اصرار نكنيد .
    پاسخ

    سلام عليكم . كاش نوشته هاي قبلي مرا (مانند چشم و چراغي كه بود ) و ... را هم مرور مي فرموديد تا اول با تفكر سياسي من آشنا بشويد بعد مرا به همفكري با برخي از كساني كه من هم بعضا به آنها معترض هستم متهم مي كرديد . در خصوص قبول نكردن مسئله ولايت فقيه من مشكلي ندارم و هرگز هم تكفيرتان نمي كنم چون اساسا بر اين باور نيستم كه اگر كسي ولايت فقيه را قبول نداشته باشد خداي نكرده كافر است . در هر حال من در مقاله (قانون يگانه راه اتحاد ) عنوشتم كه ولايت فقيه اكنون نه يك نظريه علمي كه قانون است و اگر دموكراتيك هم فكر كنيم قانون اساسي ما بواسطه رأي اكثري مردم قانون رسمي است و اقليت نمي تواند به خاطر قبول نداشتن بندهايي از قانون يا تمام آن از قانون تخلف كند . اما در خصوص اشكالاتي كه مطرح فرموديد بايد عرض كنم برخي مشكلاتي كه اشاره كرديد همان چيزهايي است كه بنده نيز شخصا به آنها معترضم . اما اين كه كساني از صريح قانون تخلف كنند موجب نفي متخلفين است نه نفي ساختار .