• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : طيف متفاوت سبزها !
  • نظرات : 4 خصوصي ، 65 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام عليكم
    ممنون از پاسخ‌تان. كم و بيش با شما موافقم؛ اگر همين عرايض شما از سوي مديران كشور جدي گرفته مي‌شد ما امروز به مراتب مشكلات كمتري داشتيم.
    دغدغه‌هاي شما را قبول دارم و درك مي‌كنم. البته در بحث نگاه به نظام متفاوت از شما مي‌انديشم. يعني احساس مي‌كنم كه شما بسيار به تركيب فعلي نظام تعصب ويژه‌اي داريد؛ در حالي كه من اينگونه نيستم. فكر مي‌كنم اين نظام سياسي با اين قانون اساسي مولود عقلانيت جمعي از علاقه‌مندان به دين و ميهن در سي ساله گذشته بوده است كه امروز مي‌تواند به روز شود و با باورهاي امروز جامعه ما كه همچنان علاقه‌مند به دين و ميهن و توسعه و رشد و تعالي كشور است، از نو سازماندهي شود. البته اين بازسازي حتما بايد از يك مسير اصلاحي و تدريجي طي شود و اين هم مشروط به اين است كه ما ابتدا نگاه مطلق‌گرايانه به نظام سياسي خود را كنار بگذاريم و بدانيم كه اين نظام هم كامل و بي‌نقص نيست چون يك دستاورد بشري در جهت ايجاد سازماني براي دستيابي به يك جامعه انساني بوده است، پس اين نظام اصل نيست، و نبايد آن را مثل بت پرستش كنيم؛ و تنها موجود مطلق و كامل خداست و نبايد براي او شريكي دست و پا كنيم.
    حفظ امنيت و ثبات و آرامش در جامعه بسيار مهم است، اما اين مهم تنها با باز گذاشتن راه اصلاح در همه ابعاد نظام سياسي كه مهمترين نهاد جامعه است، ميسر خواهد بود.
    موفق باشيد
    پاسخ

    و عليكم السلام . قطعا من نيز قانون اساسي فعلي نظام جمهوري اسلامي را از جهت قانون آنچنان مقدس نمي دانم كه هر گونه تغيير رو به رشدي كه منجر به سهل تر شدن وصول به اهداف عاليه انقلاب اسلامي ملت ايران را به ارمغان بياورد را نفي كنم و نه من بلكه خود قانون اساسي نيز در فصل بازنگري ، باب اصلاح و به روز شدن قانون را نمي بندد چيزي كه هست بنده معتقدم در حال حاضر اولين مطالبه بايد بر روي اجراي بدون تنازل قانون اساسي متمركز شود چرا كه معتقدم همين قانون آتقدر ظرفيتهاي معطل مانده دارد كه اگر به مرحله اجرا برسد درصد قابل توجهي از مشكلات و مسائل روز كشور را حل خواهد كرد . از حضور گرم و نقّادانه تان بي نهايت ممنونم .