• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : طيف متفاوت سبزها !
  • نظرات : 4 خصوصي ، 65 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + حسين 

    سلام عليكم

    من با نظر شما در مورد وجود دسته هاي مختلف در سبز ها موافقم. همانطور كه در سال 57 هم مخالفين شاه از دسته هاي مختلف و گاه مخالف بودند.

    اما به نظر من سبزها چند دسته اند:

    1-عده اي از مردم ايران كه متاسفانه، كلا به حكومت ديني بدبين شده اند و با توجه به خرافاتي كه در اين سال ها به جاي دين به خورد آن ها داده شده است و علي الخصوص بحث ^ولايت فقيه با اين اختيارات^ (كه بزرگان مراجع تقليد تاريخ شيعه اعم از حضرات آيات خويي و بروجردي با اصل آن مخالف بودند)، ديگر هيچ اميدي به حكومت ديني ندارند و مي خواهند دايره دين را از سياست جدا كنند.

    2-عده عظيمي از كساني كه به حكومت ديني و اصل رهبري اعتقاد دارند ولي رهبر فعلي را ابدا شايسته اين سمت نمي دانند و او را به سوء استفاده از قدرت و ايجاد حكومت تماميت خواه متهم مي كنند. اين عده معتقدند كه بايد رهبر عوض شده و به خصوص قانون اساسي در اين رابطه اصلاح شود تا رهبر نتواند ديكتاتوري ايجاد كند. به عقيده اين عده ممكن است حتي در آينده امثال يزيد بر جامعه ما حاكم شوند و كسي نتواند آنها را با اين همه قدرت پايين بكشد. اين عده رفتار حكومت اسلامي امروز ما را ضد اسلامي ارزيابي مي كنند.

    3-كساني كه به حكومت اسلامي اعتقاد دارند و به همين قانون اساسي هم اعتقاد دارند ولي در نظر آن ها در انتخابات تقلب آشكاري رخ داده است يا حداقل در اين زمينه روشنگري نشده است. اين عده كه بسيار اندكند، معتقدند كه آقاي خامنه اي هم قرباني جرياناتي مثل احمدي نژاد و ... است.

    4-كساني كه از ابتدا سبز نبوده اند و حتي در انتخابات راي هم نداده اند. اين عده هم بسيار اندكند. حاميان گروهك منافقين و بسياري از توطيه گران خارجي در اين شمارند كه صدالبته نيت آن ها براندازي مي باشد و قصد دارند حكومت خودشان را حاكم كنند.

    *به نظر من حكومت سعي دارد تا كل جنبش سبز را به دسته چهارم نسبت دهد كه دقيقا مثل تهمت هم دستي علي(ع) با امپراطور روم شرقي است كه از طرف معاويه مطرح شد.

    *اساسا تنها راه نجات حكومت اسلامي، پيروزي دسته دوم است. آن ها مي توانند ظرف مدت كوتاهي با اصلاحات مد نظرشان، دسته اول را هم به خود ملحق كنند و جامعه يكدستي را ايجاد كنند. زيرا به نظر من دو دسته اول اكثريت قاطع جامعه ما را تشكيل مي دهند.