• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : تا شايد وقتي ديگر ...
  • نظرات : 4 خصوصي ، 31 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3      >
     
    + نظام مقدس 
    بله اقاي محموديان من و امثال من در نظام توتاليتر و ديکتاتوري اسلامي و اسماني و پيامبري و بهشتي و امام زماني شما دچار عقده هاي رواني فراوان شده ايم که البته قابل توجيه است اما انطرفي ها چرا دچار عقده ميشوند نميدانيم لابد چون نميتوانند به همه ي دنيا حکومت کنند اينطوري ميشوند . ماشين نو رديف شد ؟ يک جفت سپر با قيمت 80 تومن تونستي پيدا کني ؟
    + محمد محموديان 

    با سلام

    مي بينيم افرادي هستند كه با اسلام شديدا مشكل دارند، يا بهتر عرض كنم مي خواهند كه اينجوري وانمود كنند، خوب ، از اسلام و خيلي چيزهاي ديگه بدگويي مي كنند، ناسزا مي گويند، ادبيات مشخص و حساب شده اي ندارند، مبنا و ترازوي ثابتي هم ندارند، يعني يه روز اينوري مي گن يه روز اونوري ،تندروي مي كنند، يه روز از روايات و احكام استفاده ابزاري ميكنند يه روز مخالفش هستند و فقط از الفاظ و شنيده ها مي خواهند خودشون و يا گفته هاشون رو ثابت كنن،(اين افراد از نظر روانشناسي به دنبال پرونده جمع كردن هستند تا مثالا اگه يه روزي، يه اتفاقي، يه كم شبيه پرونده ي اونها باشه بگن ديدي من گفتم اينجوري ميشه) ولي بايد بدونن كه بالاخره اين نوع استدلالات مملو از تناقض هست و براي يه بچه هم قابل دركه كه اين حرفها از روي يك نوع گرفت و گير و يا عقده هست و آدم واقعا تعجب مي كنه.

    حالا از اون طرف آدم كسايي رو مي بينه كه با اسلام شديدا موافق هستند ولي در عمل هر جا رو كه به نفعشونه قبول دارن ، اتفاقا اينها هم وجه اشتراكشون با اونها ، ناسزا گفتنه (مثالا به شهيد بهشتي و ...) ، استفاده ي ابزاري از الفاظ و احكام و رواياته ، نتاقض گويي هست، تندروي هست و با يك نگاه تحليلگرانه به راحتي مي توان دريافت كه اينجا هم يك گرفت و گير و عقده وجود داره كه خروجيهاي دو طرف به اينچنين وجه اشتراكاتي ختم مي شه، پس به راحتي اين نتيجه حاصل ميشه كه قبول نداشتن اسلام و يا هوادار دو آتيشه اسلام بودن بهانه است ،چرا كه رفتار و يا گفتار دو طرف در كليات از منطق خاصي پيروي نمي كنه و در ضمن اين دو دسته در ظاهر كاملا مخالف هم ، داراي وجه اشتراكاتي باهم هستند كه به اين وجوه اشتراك اشاره شد، بازم آدم تعجب ميكنه.

    دو عبارت زير رو از دو طرف ماجرا باهم مقايسه كنيد:

    1.در كل اين يك واقعيته كه در جامعه ي امروز ما، هركي ساز خودش رو ميزنه و به هر سازي و هرجور كه دوست داره ميرقصه،

    2.دركل اين يك واقعيته كه در جامعه ي امروز ما، هركي مداحي خودش رو انجام ميده و هر مدلي كه دوست داره سينه ميزنه،

    البته مابين اين دو دسته هم تك و توك پيدا ميشه.

    آب را گل نكنيم، وقتي كه آب گل آلود شود، عده اي به دنبال گرفتن نهنگ از آب گل آلود هستند، وهمينطور كه همه ميدونيم آب كه سر بالا برود، بعضي از قورباغه هاي عزيز ابوعطا ميخوانند، و حتما به اين نكته توجه كنيم كه آب مايه ي حيات است و ماهي رو هم هر وقت از آب بگيريم ميميره،

    از اين ارائض بنده اين جوري برداشت كنيد كه تعادل كلا چيز خوبيه، سكوت هم به جاش چيز خوبيه ولي سكوت كردن هم يه شجاعتي مي خواهد كه من ندارم. البته شكستن سكوت هم درجايي كه لازم باشه واقعا چيز خوبيه، و مطمئن هستم كه تا شايد وقتي ديگر ،اگر براي شكستن سكوت باشد، شما هم هستيد، ما هم براي شنيدن هستيم.

    يا حق.

    + ايراني 
    حضور محترم مقام عظمي اقاي مخبر عليه سلام دامت برکاته و قدس سره ...شريف

    چرا سکوت حاج اقا؟ ديکتاتوري ملا ها داره تموم مي شه و شما ناراحتي؟ بالاخره گهي هم زين به پشت و شما پياده. قدر اين آخرين نفس هاي دين فاشيستي اسلام رو بدونيد چون براي ابد از تاريخ ايران حذف خواهد شد.
    + حسين 

    سلام

    اميدوارم كه حالتون خوب باشه

    فحش هاي اونكه مخالف همه اسلام وانقلابه و فحش هاي اون تندروي مخالف شهيد مظلوم دكتربهشتي مشخص ميشه كه شما نه تندرو هستيد و نه كندرو.

    اگر ازتون دفاع ميكردند بايد تعجب ميكرديم.

    تازه اينا كه چيزي نيست مونده كه بخاطر حفظ دينمان به كوه دماوند يا شهر قم پناه ببريم.

    اوضاعمون از پيامبراسلام (ص) و اهل بيت (عليهم السٌلام )بهتره.

    اما براي تندرو ها و كند روها همين بس كه ما هنوز زنده ايم با بستن يه وبلاگ و امثال آن راه حق بسته نميشود

    التماس دعا

    + از كروبي ياد بگير 
    نظام مقدس
    + نظام مقدس 
    نزديک ميبينم روزي را که حقيقت هولناک تر و دهشتناک تر و بيرحم تر از هميشه و قيامت وار پرده هاي ايمان و عقيده را خواهد دريد . تلاش زيادي کردي عمل مسلمانان را از اصل اسلام جدا کني اما همانطور که گفتم علي رغم اينکه بي فايده است عملي هم نيست و کسي از شما نخواهد پذيرفت . تا کنون فکر کرده اي عواقب سقوط چنين نظامي براي متدينان چه خواهد بود ؟ من متدينان اطرافم را ميبينم بدون اغراق و بدون شوخي و بدون دروغ عده اي ميگفتند اگر چنين شود خودشان را خواهند کشت .

    قيامت کوچک نزديک است !!
    + نظام مقدس 
    اگر داستان شما رو به اتمام است پس شرح اين دوران را ديالوگ دوستانه و گفت و گوي پر فايده و پر چالش و پر معني مينامم . اگر داستان شما رو به اتمام است پس اين دوران را دوران تلاش ميدانم . تلاشي که روزي گفتم انقدر مينويسم تا به ائين من درايي و گفتي انقدر بنويس تا خسته شوي واين تو بودي که خسته شدي و ميدان را بازنده وار ترک گفتي و بدان مقتداي ما تاريخ است و سکولاريسم که روح تاريخ است . بنا بر عقيده ي بنده دين ورزي هيچ نقطه ي برجسته اي در طول حيات بشر نيست و بشر به دين و انهم از نوع توحيدي و انهم از نوع سياسي کمتر از هرچيز ديگري بها داده و جريان غالب بر جوامع بشر در طول تاريخ را گرايش بي تفاوتي به دين ميدانم و از همه کم رونق تر وشکست خورده تر دين سياسي .... چه در شکل کليسايي و چه در شکل اسلامي . تا اينجاي کار که درجه ي صحت ادعاهايم رو به فزوني بوده و از اين به يعد هم خواهد بود .

    من پيشگو هستم و پيشگويي ميکنم دين و اسلام و نظام سياسي منتسب به ان فرو خواهد ريخت و خواهيم پرسيد خون شهدا چه شد ؟ و پاسخ خواهيم شنيد انان کشته هاي جنگ بودند که معدوم شدند و الت دست يک عده قدرت طلب دروغگو قرار گرفتند .
    و سرانجام :

    تاريخ طنز تلخي است
    + نظام مقدس 
    احتمالا گرفتار ابعاد پوپوليستي و فهم عوامانه و پوزيتويستي از سوي افراد حامي نظريه ي ولايت فقيه شده اند . فرياد عليه ظلم که برنمياري و کفن پوش نميشوي از قلم و منبرت هم که کاري ساخته نيست و با دو تا تشر ولشون ميکني وقصد خاموش کردنش را داري. ايا ظلمي وجود ندارد يا اينکه در برابرش سکوت را انتخاب کرده اي ؟ پس فرهنگ عاشورا چه شد ؟ نميخواهم بگويم ادعاهايم در حال اثبات است و شما از ترس بله ترس و ترس و ترس در برابر بيداد سکوت کرده ايد شما ميترسيد و ترسو هستيد و با اينکه ظلم اشکار را ميبينيد فريادي برنمياوريد و گوشه ي سکوت و عزلت را انتخاب کرده ايد شما ترسو هستيد بله ترسو هستيد و بخاطر تشر و تهديدهاي اطرافيانتان نميخواهيد حق را باز گو کنيد ترسو ... ترسو .. عافيت طلب از چي ميترسي ؟ از اتش جهنم بترس . از حق گويي نترس اگر دين نداري لااقل مثل امامت حسين ازاده باش . اهاي ترسو نترس در راه حق شجاع باش ....فرياد اعماق وجدانت را بشنو که فرياد برمياورد که خانه ي نظام مقدس و ولايت فقيه و خميني کبير از پاي بست ويران است . نترس برو جلو ..... ترسو نترس

    شايد تا اخر عمر ديگر چنين فرصتي پيدا نکني که عليه ظلم و طاغوت و دروغ فرياد براوري اگر از اين امتحان سرافکنده بيرون بيايي ديگر از نماز و روزه ات بهشتي فراهم نميشود ...ترازوي خدا ترازوي دوري از افراط و تفريط نيست . ترازوي خدا ترازوي حق و باطل و وجدان است افسوس که همين امتحان رو هم نمره ي قبولي نميگيري ........

    همون بهتر که بري کنج خونه و نماز بخوني و روزه بگيري و پژوهش کني فايده ي عملي نماز و روزه و پژوهش را هم بزار در کوزه .......

    اما ما درست است که مسلمان نيستيم و نظام را از اساسش قبول نداريم انهم فقط بخاطر ديني بودن , اما به حکم انسان بودن و به حکم وجدان شما را از خود نرانده و شما را همچنان دوست خظاب ميکنيم .

    + احمد 
    سلام.
    حاج اقا اميدوارم نظرات ما موجب دلخوري شما نشده باشه.
    البته بنده يك حدسهايي ميزنم كه اگه درست باشه بايد بگويم حاج آقا اين تازه از نتايج سحر است باش تا صبح دولت ولايت فقيه بدمد. هنوز خيلي از الطاف خفيه ولايت فقيه بر ما مكشوف نشده است.
    البته همين كه لطف فرمودند و اجازه نفس كشيدن ميدن از سرمون هم زياد است. ديگه اگه حرف بزنيم كه از پررويي مونه.
    به هر حال بنده سوالاتي از جناب مباركتان به عنوان يك عالم اسلامي مدافع ولايت فقيه داشتم كه اگه لطف كنيد و به هر طريقي جواب بفرماييد مزيد امتنان است.
    موفق باشيد.
    + نظام مقدس 
    مشايي يک انتقادي رو از حضرت نوح کرده که به نظرم شايان توجه هست . گفته چرا در طول عمر 900 ساله نتوانسته عدالت را پياده کند . حالا من ميپرسم اگر پيامبران و امامان شيعه معصوم بودند چرا هيچيک در هرف خود (برپايي حکومت اسلامي و برقراري عدل و توحيد ) موفق نبوده اند و همگي را به امام روازدهم خود واگذار کرده اند ؟ يکي از ابعاد عصمت , عصمت در عمل است يعني اينکه شخصي که معصوم است در انجام اعمال خود دچار اشتباه نميشود در حالي که حضرت علي در انتصاب ان قاضي دچار اشتباه شد و همچنين هيچيک از ائمه به اهداف خود نرسيدند . مگر ميشود اينهمه انسان بري از هرگونه خطا و اشتباه باشند و کوچکترين خبطي در اعمالشان مرتکب نشوند و سرانجام نيز انها به هدفشان نرسند و دشمن به هدفش برسد ؟؟؟ اين درست نيست که بگوييم مثلا هدف امام حسين برملا کردن فساد يزيد بود که به هدفش هم رسيد . هدف اول امامان تا انجا که ما در کتابهاي اقايان شيعه خوانده ايم برقراري حکومت و نظام مبتني بر اسلام بوده که همگي ناکام بوده اند
    + آره 
    خيلي بد شد كه رفتي. موسوي تمام اميدش به تو بود، حالا ديگه هيشكي واسش نموتده. ديگه هيچ گوسفندي نيست كه از اون ببعي طرفداري كنه
    + نظام مقدس 
    ميتونم بگم قطعا از موضع قدرت و پيروزي نيست و اين حرکت اصلا نشانه ي پيروزي نيست . اي بابا پس فرهنگ عاشورا کجا رفت ؟ تقيه ؟ امام حسن ؟
    + ط.مخبر 

    سلام. اميدوارم حالتون خوب باشه.

    نمي دونم چي بگم! چند ماهي مي شه كه فقط خواننده ي وبلاگتونم و تو اين منازعات سياسي شركت نمي كنم، دلايلم هم براي اين كار متعدده ولي اينجا، مجال گفتنش نيست.

    به هر حال خواستم بگم اين سكوت چند ماهه دليل ِ اين نيست كه با اين همه تند خويي و بددهني و بي انصافي - و به قول شما ترازوي دوگانه -و گاهي تهمت و نسبت ناروا موافق باشم، بلكه ترجيح دادم شما خودتون با اون صبر هميشگي و سعه ي صدر فراوانتون، مجالي براي هدايتشون و تفكر منصفانه ترشون باز كنيد.

    ولي امروز پشيمونم، شايد اگر من هم هر بار با هر نوشته ي به جا و عميقتون، حداقل يه تشكر مي نوشتم، اين همه دلگير نمي شديد كه اين فضاي آزاد بيان عقيده رو به زماني ديگه موكول كنيد يا اصلاً تعطيل!

    گرچه اهداف شما از نوشتن خيلي بزرگتر از اين حرف هاست كه به تشكر كردن يا نكردن من و امثال من نيازي داشته باشه.

    به هر حال من به سهم خودم، به عنوان يه خواننده ي كوچك وبلاگتون از تمام تلاش ها و صبرهاتون تشكر مي كنم و اميدوارم كه خودتون هميشه سلامت، و قلمتون در راه دين روشنگري پاينده باشه.

    بيشتر از هميشه : التماس دعا

    در پناه حق

    + عارفه خانم 

    مرگ بر بهشتي

    كسي كه نمي تواند بچه اشو تربيت كند بهتره ..

    بهشتي با بدعت گزاري هاي فراوانش در اسلام وقرآن اسلام امريكايي و عافيت جويانه اي كه ثمره اش 16 سال دوران سلطنت هاشمي وخاتمي را بود موجب شد

    بهشتي همونيه كه وقتي همه روي زمين مي نشتند لم ميداد روي تخت نرم تر از شاه وآلماني بلغور ميكرد ونقشه بدبخت كردن مردم كه نه رعيتو مي كشيد و به همرا زن راننده اش فرش قرمز پهن ميكرد.

    پايه گذار اصلاح طلبي ودين ستيزي واقازاده گي و مردم ستيزي دست دادن خاتمي با زنان ايتالياي وهمه حركات موسوي معتاد ( موسس رانت خواري)همين بهشتي است كه نه لايق شهادت كه است نه مظلوميت

    در زمان هاي قديم كساني كه با جادوي بيان كه نه دروغ در كتب مقدس بدعت ميگذاشتند را زنده زنده مي سوزانند

    آقاي غير محترم رنگ عاشورا بده به اينجا با بهشتي بهشتي كردن تاج روشنفكري نساز با شريعتي شريعتي كردن فكر نكيند روشنفكر هستيد ومنتقدانشان متحجر

    حالا عليرضا بهشتي کيه تابع ولايت هاشمي مثل همه آقا زاده هاي ديگر

    مردي به اصلاح دکتر البته با مدرکي از جنس همه آقا زاده ها از جنس تقلب وتزوير وتفرعن

    خودخواهو خود شيفته و عافيت طلبي از جنس پسر مطهري و نوه هاي خميني و بچه هاي هاشمي

    سوابقش چيه چه جايگاهي داره منهاي فاميلش کسي برايش آيا اهميتي قائل که واسه خودش دکون دستگاه ودفتر دستک باز کرده

    حالا شماها چرا حلوا حلواشون ميکنيد

    وبراي چي ازش ياد ميکني به همون دلايل بالا چون او هم درهمان مسير انحرا في دين ستيزانه مردم ستيزانه اصلاح طلبان حرکت کرده

    زندانيان ضد امنيتي بايد شلاق بخورند تبعيد شوند با اعمال شاقه خلع علمي خلع لباس و درنهايت اعدام

    اين حق مردم است وخداوند زمين را ارث مستضعفين قرار داد.و

    لعنت کرد بدعت گزاران ومفسدين في الارض را .

    + محسن 

    سلام

    حاجاقا وبلاگ رو يه وقتي تعطيل نکنين!

    من كه به شخصه خيلي استفاده ميكنم از مطالب شما...

    فقط حيف كه بعضي از دوستان ادب بحث رو رعايت نميكنن و يه عده از دوستان به اصطلاح حزب اللهي هم كه طاقت ديدن يه فضاي آزاد فكري رو ندارن و تا چهارتا آراي مخالف فكر و يا حتي سليقه ي خودشون ميبينن شروع ميكنن به طعنه زدن به شما و از همه بدتر قضاوت كردن در مورد شخصيت و تفكرات...

    انصافا اين هزينه اي كه شما به عنوان يه روحاني براي حفظ فضاي آزاد فكري اين وبلاگ پرداخت ميكنين دست مريضاد داره...

    حاجي ميخوام ازت تعريف كنم و اونم اينكه ادب و متانت و سعه ي صدري كه شما داري نعمت بزرگيه...

    من خودم شخصا ممكنه حالا با بعضي نظرات شما موافق نباشم ولي به قول قديمي تر ها: غلام ادبتم...

    همچنان منتظر مطالب سودمند شما هستم.

     <      1   2   3      >