• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : حقوق شهروندي
  • نظرات : 5 خصوصي ، 47 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3   4      >
     

    سلام استاد

    نمي شه كامنت گذاشت؟ اخطار مياد كه درج بيش از 8000 حرف امكانپذير نيست در صورتي كه كامنت من كلا به 1000 حرف نمي رسه!

    + پاسخ احمد به براي احمد آقا 
    سلام
    1- نه كه تو بحثهاي شما خيلي منطق بود! منم با منطق جواب دادم. البته اگه درست بخوني منطقش هم ميفهمي(انشالا)
    2-حسرت خوردنت به عموحسين و ديگه نميدونم چي بگم! و اينكه ميگي تحليلاي عمو حسين مستدل و خوبه رو فقط ميتونم تاييد كنم!!!
    2-1- بنده خودم را مقيد كردم تا روزنامه ها ، سايتها و منابع خبري همه جناهها را بخونم و بهتره بدوني كه مثلا سخنراني آقاي خامنه اي را مقيدم كه حتما گوش كنم و اگر نتونستم حتما از تو سايتش ميخونم! تا مثل اون داستاني كه توي كتاباي دبستان هستش حتي يه بچه هم نفهمه كه يك چشمم كور بوده چون فقط علفاي يه طرف باغچه رو خوردم!
    3- در مورد شبيه بودن به هركسي"انذر الي ما قال ولا تنذر الي من قال" در ضمن خودم هم تصديق ميكنم كه در بخش ايرادات به نظام و حكومت با "نظام مقدس" مشتركات زيادي دارم اما در منتسب كردن آنها به اصل دين كاملا مخالفم و معتقدم "هر عيب كه هست از مسلماني ماست" .
    4- در مورد زن مصري: آخه پسر خوب من خواهش كردم يه كم فكر كني! گيريم يه دادگاه هم عمدا خلاف كرده آخه تو با چه منطق و صغرا كبرايي كل نظام قضايي و كل غرب رو متهم ميكني و زير سوال ميبري؟ همين جا منطق من و بي منطقي شما معلوم ميشه. اگه منطق شما اينه پس چرا با همين منطق به دليل كشته شدن محسن روح الاميني(براي اين ايشونو مثال ميزنم كه ديگه خواجه حافظ هم ميدونه كه مرحوم، بسيجي و از چه خونواده اي بوده وگرنه موارد خيلي بيشتري هست! اميدوارم انكار نكني چون اونوقت بايد به اين سوال جواب بدي كه چرا همه سران نظام به پدرش تسليت گفتن؟ ) و وقايع كهريزك كه خود رهبرتون هم اونو جنايت خوند كل نظام امنيتي و قضائي كشور رو زير سوال نميبري؟ و ميگي "قابل قياس با جاهاي ديگه دنيا نيست".
    5-در مورد بسيجي هاي شهيد:اگه بخوام منطقي بهت جواب بدم . جواب خودت به من رو بهت يادآوري ميكنم "3. آنچه در اينترنت مي بينيد لزوما صحت نداره"
    5-2- اما پاسخ بي منطق من : در مورد ترانه موسوي هم فيلمي از ص.س پخش شد و با خانوادش مصاحبه كردند و بعد كاشف به عمل اومد كه خانواده همسر طائب بوده!!!.
    6- در مورد گفته هات در باره انتخابات آمريكا هم بهتره بري با همون دانش آموزايي كه ميگي ميدونن بحث كني! واقعا حرفت انقدر آبكيه كه به درد ستون خوانندگان كيهان ميخوره!
    7 - در مورد اهانت به رهبر: اينم مثل اتهامهايي هست كه به همه مخالفان ميزنين. آخه مومن! ، من كجا به كسي توهين كردم. اگه منظورت اينه كه حتما بايد بگم "مقام معظم رهبري" بايد بگويم هرگز(رهبري آنهم به احترام قانون، فقط يك مسئوليت است و نه مقام و نه معظم). همين هم دليلي بر صلاحيت نداشتن ايشان براي اين مسئوليت است چرا كه اگه يه كم با تاريخ اسلام آشنايي داشته باشي ميدوني كه فقط لقب "امير المومنين" از جانب خداوند به علي عليه السلام داده شده و حتي به امامان بعد از ايشان هم تعلق نميگيرد و اگر كمي دقت كني ميبيني كه هر جا مثلا حديثي نقل شده و روايتي آمده گفته شده يا علي، عن علي ابن ابي طالب يا گفته شده ... و هيچ جا در محاورات مردم انزمان به علي "مقام معظم رهبري حضرت ايت الله... "گفته نميشده . نمونه سخيفترش اين 3 تا صلواتي هست كه بعد از آوردن اسم ايشون يا آقاي خميني ميفرستين خداييش اينو از كجاي دين درآوردين!. آخه آيه صلوات كه جزئ نص قرانه و احتياج به تفسير هم نداره!!
    7-2- فكر كنم در نهج البلاغه باشه كه حضرت علي به مالك ميفرمايند: جوري نباش كه مردم همانطوري كه با ستمگران حرف ميزنند با تو هم حرف بزنن. خداييش القابي كه براي شاه ميچيدن بيشتر بوده يا القاب رهبر فعلي؟!
    7-2- در مورد كروبي و موسوي : هيچ مقامي تو كشور جرئتشو نداره بازداشتشون كنه1- به خاطر مردمي بودنشون 2- به خاطر آتوهايي كه از آقايون دارند.
    8- من خودم را بالا نگرفتم اينا رو گفتم(با اكراه) تا شما سطح مخاطبت رو بدوني و مثلا از اخبار تلويزيون براي حرفات مستند نياري خوبه شما هم اين كارو بكني تا ما هم بدونيم سطح مخاطبمون كجاست.
    8-1 در مورد اينكه تحصيلات به شعور آدم اضافه نميكنه با شما موافقم و معتقدم آدمي كه قدرت تحليل و دركش پائين باشه هرچي بيشتر تحصيل كنه احمقتر ميشه. ولي اين دليل نميشه كه يه آدم بيسواد رو با يه تحصيل كرده مقايسه كنيم به حكم آيه"هل يستوي الذين يعلمون لا يعلمون" البته شما با همين حربه منتظري و كروبي و رفسنجاني رو متهم به بي بصيرتي و فريب خوردن ميكنين و يه چوپون كه توي كوه داره بز ميچرونه رو اگه به احمدي نژاد راي داده باشه با بصيرت ميدونين!!!
    9- اگه برام دعا كني ازت ممنون ميشم چون هيچ وقت خودم را از دعاي خير هيچ كسي حتي شما! بي نياز نميدونم.الهم اشفع كل مريض
    10- لطفا يه كم بيشتر فكر كن!!!

    سلام عليكم استاد

    انشاالله حالتون خوب باشه.

    خدا رو شكر مي بينم كه بازار ابراز احساسات و افكار متفاوت در وبلاگه شما داغه داغه.

    من خيلي احساس خوبي دارم، وقتي تو وبلاگه شما نظر ميدم و به نظرم، خيلي ها به هنگام نظر دادن تو اين وبلاگ از اين احساس خوب بهره مند مي شن،اين مطلب براي شما جاي تبريك داره.

    اين كه بعضي از دوستان شما رو به توجيه كردن متهم مي كنند هم جاي تامل داره ها،(البته اگه بيان اين مطلب از روي احساسات نبوده باشه)

    بالاخره اينجا ايران است و همانطور كه همه دوستان مي دونند، با همه جاي دنيا فرق داره و به نظر بنده با هيچ كشوري قابل مقايسه نيست چون مردمش هم با هيچ مردمي قابل مقايسه نيستند و در نظر نگرفتن همين موضوع بسيار ناچيز اولين جرقه در به انحراف كشيده شدن كليه معادلات داره.

    موفق و پيروز باشيد.

    شديدا التماس دعا.

    پاسخ

    محمد عزيز سلام . به هر حال هر كس اينجا چيزي مي نويسد تلاش مي كند تا نظرش رو براي من و ساير خوانندگان مطرح كند و از اين بابت من هم خيلي خوشحالم . اگر چه برخي از دوستان چنان سخن مي گويند كه گويا نقل نظر نمي كنند بلكه مي خواهند نظرشان را به ديگران ديكته كنند . با اين وجود گله اي نيست . نكته خوبي هم كه در اخر اشاره كرديد البته قابل توجه است . شديدا محتاجيم به دعا .
    + نظام مقدس 
    اخرين لينکي که گذاشتيد مربوط به خبر گزاري مهر هست و عنوانش رو به انتخاب خودتون تغيير داديد اگه بالاترين بود يک منفي تيتر نامناسب نثارت ميکردم
    بگذريم :
    شما فکر ميکنيد رفتار کنوني مردم ايران غير دموکراتيک تر از مردم در سال 57 است ؟ چرا وقتي مردم در جهت افکار ما حرکت ميکنند ازاديخواه و استکبار ستيز هستند و وقتي در جهت افکار خودشون حرکت ميکنند دموکرات نيستند ؟ ايا منش و عمل امام خميني درزمان انقلاب و يا سالهاي بعد از ان دموکراتيک بود ؟ چرا با واژ ه ي دموکرات پز ميدي ؟ من نميدونم توي اخوند چه علاقه اي به عبارات و مفاهيم غربي داري ؟ شمابايد بنويسيد رفتار هيچ يک از گروهها "مردمسالاري ديني تر از بقيه نيست " يا بنويسي رفتار هيچکدوم ولايت فقيهي تر از بيقه نيست
    + براي آميز مويز 

    جناب آميز مويز در مورد نسبت شيخ علي تهراني و رهبر معظم انقلاب در حد اشاره ميگم كه:

    1. حضرت نوح پيامبر بزرگ الهي بود ولي همسر و فرزندش از كفار بودند. و خداوند به واسطه علم ازلي و ابدي اش مي دانست كه همسر و فرزند نوح به او كافر مي شوند ولي اين مانع از انتخاب نوح از جانب خدا به عنوان نبي نشد. همين طور پس از كفر آنها خداوند مقاوم نبوت را از حضرت نوح نگرفت و حتي نوح به عنوان يكي از پنج پيامبر اولوالعزم بود.

    2. حضرت لوط پيامبر بزرگ الهي بود و همسرش با دشمنان او همراه بود.

    3. آزر پدر خوانده حضرت ابراهيم از بت پرستان بود در حالي كه خود ابراهيم (ع) به مقام خليل الله (دوست خدا) رسيد.

    4. نبي مكرم اسلام صلي الله عليه و آله خاتم پيامبران و اشرف مخلوقات هستند در حالي كه عموي ايشان ابولهب و همسرش (زن ابولهب) مشرك بودند و در قرآن مورد نفرين و برائت خداوند واقع شدند0

    5. آسيه همسر خداپرست فرعون بود در حالي كه فرعون ادعاي خدايي مي كرد..

    6. همينطور به موارد نسبت عموي امام زمان (عج) و ادعاي امامت او و نسبت امام حسن (ع) و همسرشان جعده (قاتل حضرت) و يا امام جواد (ع) و همسرشان ام فضل (دختر مامون و قاتل حضرت) و از اين قبيل مي توان اشاره نمود.

    از اين نمونه ها در تاريخ بشريت و تاريخ اسلام و تاريخ انقلاب بسيار است. درس قرآن و تاريخ به ما اين است كه هيچ كس گناه ديگري را به دوش نمي كشد و به واسطه خطاي يك فرد شايستگي هاي برجسته منسوبين او را نبايد ناديده گرفت. از اين جهت نقد بر انتخاب رهبري ايران وارد نيست.

    طبعا در بكارگيري افراد هم اگر به اين نكات توجه شود ظلمي نمي شود. همچنان كه در بين مردم عادي بسيار مي بينيم افرادي در مناصبي مشغول هستند ولي بعضا نزديكترين كسانشان با آنها موافق نيستند ولي اين موجب بيكار شدن آنها نشده است من شاغلم و از اين موارد بسيار است.

    + نظام مقدس 
    ايم کسي که با نام "براي احمد اقا " نوشته :

    من از حرفهاي شما اينطور استنباط کردم که ايران گل سر سبد کشورهاي دنياست و همه چيزش توپ و عاليه و هيچ نقصي نداره عوضش اين کشورهاي در پيت غربي خيلي درب داغون هستند و استبداد بيداد ميکنه و اصلا ويرانه هستند
    من هر حرفي بخواهم ميزنم احتياج ندارم خودم رو بجاي کس ديگه اي جا بزنم
    + سلام حاج آقا 

    انصافا اين سه تا آميز مويز و نظام مقس و احمد به نظرتون خيلي شبيه هم نيستند؟!

    كذالك قال الذين من قبلهم مثل قولهم تشابهت قلوبهم

    + براي احمد آقا 

    سلام

    از نوشته اول شما فهميدم مشكلت كوچيك نيست و گفتم كه به شرح و بسط نياز داره ولي انصافا از اين نظر بعدي ات فهميدم كارت از منطق و استدلال گذشته. اميدوارم اين آقا سيد وقت داشته باشه با شما بحث كنه وگرنه من كه اميدي به هدايت شما با صحبت منطقي ندارم .

    واقعا من از حرفهاي مدير مسئول كيهان ميزنم؟!‏ من كجا و او كجا؟! خيلي وقته كه كيهان نخوندم ممنون كه يادم انداختي! ولي تيزهوشي مدير مسئولش قابل تحسينه و الحق خيلي جاها مستدل و راهگشا حرف ميزنه اگرچه برخي تندروي تلقي كنند.

    راستي يه نفر فكر مي كنه شما همون نظام مقدسي!

    در مورد اون خانم باردار محجبه شهيده يعني چي كه ضارب به حبس ابد محكوم شد؟! اصل ضرب و جرح زن باردار در مقابل چشمان قاضي و حضور پليس و جلوگيري از دفاع همسرش از او مطرح است وگرنه چه فايده اي داره كه حتي متهم اعدام هم بشه؟ ‏مسئله همكاري دستگاه قضايي و پليس اون كشور با متهم هست. كمي فكر كن!

    در مورد برخي بسيجي هاي شهيد و يا مجروح اخبارش در سايتها منتشر شد و با خانواده هاشون مصاحبه شد عجيبه شما با اين همه تحصيلات مرتبط خبردار نشدين؟!

    در مورد انتخابات آمريكا بايد كمي فكر كني و سادگي نكني! چرا كه اونا حاضرند حتي يه مدعي روحاني شيعه اثني عشري را هم رئيس جمهور كنن به شرطي كه با رويه استكباري و استعماري اونا و تجاوز و قتل و غارت به ملتها و به خصوص با اسرائيل هيچ خصومتي نداشته باشه. در ضمن الان ديگه دانش آموزان هم مي دونن كه در آمريكا رئيس جمهور جز مترسكي در دست احزاب (اونم فقط حداكثر دو حزب و به نوبت!) بيش نيست اينو از تناقض در حرفها و وعده هاي اوباما قبل و بعد از انتخابات آمريكا به سادگي مي شه فهميد.

    در مورد اهانتت به رهبر معظم انقلاب بايد بگم فقط خودت رو كوچيك كردي طلا كه پاكه چه منتش به خاكه؟ ايشون و نظام اسلامي نشون دادن كه در مقابل قدرتهاي داخلي و خارجي و پرمدعا تر از كروبي اش هم ايستادن و به زانو و التماس درشون آوردن منتها تحمل كردن خيانتهاي كروبي اتفاقا نشانه عظمت نظام و رهبري است كه بيدي نيستند كه با اين بادا بلرزن و اين حوادث و بانيانش نمي تونن اونا را سست كنند. اينجا كه آمريكا نيست كه فرقه ديويديه به دليل اعتراض زنده زنده سوزانده بشن.

    در ضمن اين قدر خودت را بالا ندون و از روي عصبانيت نيمچه پاسخ را با آقاي نيمچه اشتباه نگير! همين طور تحصيلات خودت را به رخ ديگران نكش من اگرچه در اين مورد مي تونم سرم را با افتخار بالا بگيرم ولي اعتقاد دارم آدم با تحصيلات آكادميك بصيرت و فهم پيدا نمي كنه و به حقيقت نمي رسه بلكه بايد با هوشياري و صد البته خلوص نيت در پي حق باشه تا بهش برسه.

    قسم دادي يه كم فكر كنم؟ باشه فكر مي كنم بايد براي شما دعا كرد.

    + آ ميز مويز 
    سلام سيد!
    آخر توجيهي به خدا!
    آره اون حديث قال الخودمه ولي عزيز من از همون اول هم در مورد رهبر شدن بحث ميكردم و كاري به رياست جمهوري ندارم . در ضمن با زيركي خاصي داري ديگه از توجيه كردن هم فرار ميكني. اين يكي ديگه هيچ توجيهي نداره.
    به خدا توجيهات يه روز تموم ميشه!
    + احمد 
    آقاي نيمچه:
    1- اولا اينكه ميگي علما اظهار ناراحتي ميكنن مستندي نداره ولي اينكه اكثرشون براي معالجه به همون بلاد كفر ميرن و بعضي هاشون همونجا فوت كردن و حكومت هم براي ابروداري چيزي نگفته يه واقعيته.
    2-ادبيات شما خيلي به روزنامه كيهان و عمو حسينش شبيهه! كه البته پاسخ دادن به كسي كه مستنداتش روزنامه هاي دولتي و صدا و سيماي ميلي باشه مثل كوبيدن ميخ در سنگ ميباشد با اين حال "و ما علينا الا البلاغ"
    3- در مورد "سوپاپ اطمينان" اولا اونا مثل ما نظام ندارن و شايد تنها نظامشون دموكراسي هست. ميتوني تاريخ انگلستان و براي نومنه ماجراي كرامول رو بخوني و ببيني كه با اين حال مجسمه كرامول هنوز توي خيابوناشونه و خيلي هم محترمه. يا مثلا در مورد آمريكا، هنوز 40 سال از زماني كه سياها براي حقوق برابر ميجنگيدن و ترور مارتين لوتر كينگ نگذشته كه يه سياه پوست خارجي الاصل كه پدرش هم اول مسلمون بوده در رقابت با سفيد پوستاي آمريكايي الاصل پيروز و محبوب ترين رئيس جمهور با بالاترين راي ميشه! كدوم نظام؟؟! نظام تو كشور ما هست كه حالا بعد 30 سال كسايي مثل رفسنجاني و كروبي ومنتظري و... كه تئورسين و بنيانگذار و سياستگذار و كارگذار بودن رو خائن ميدونه و حتي صلاحيت خطبه خوندن هم بهشون نميده. بله عزيز نظام مال سيستماي ايده ئولوژيك متعصبي مثل كشور ما عرباي در تاريخ پوسيده هست. و اما در مورد سوپاپ. اولا تو از كجا فهميدي كه سوپاپه دوما مطالعات و تحقيقات بنده در روابط بين الملل و رسانه تخصصي و در سطح كارشناسي ارشد هست (البته نه از اون نوع كارشناسي ارشدا!!!) اگر هم خودم را به منگلي بزنم و حرف شما رو هم قبول كنم بازم به اين نتيجه ميرسم كه يه عادم عاقل براي نظامش سوپاپ ميذاره تا منفجر نشه!
    3- در مورد "انچه در اينترنت"
    3-1-از توضيحتون ممنون واقعا خيلي به من لطف كردين چون من تا امروز فكر ميكردم هر چي توي اينترنت و دنياي مجازي هست واقعي هستش! اي خدا من چقدر هالو بودم! منو ببخش!
    3-2- اما در مورد كروبي! آقاي نيمچه عزيز! تمام حرف كروبي اين بود اين بود كه گزارشهايي هست بررسي كنيد ، بعد هم مستنداتش رو داد اون پسره هم كه فيلمش رو اينترنت هشت يكي از مشتندات كروبيه كه به خاطر تهديدهاي آقايان مجبور به خروج از كشور شده . در مورد اينكه ميگي سند نداشته و گفته عصباني شدم و اينها هم اينجاhttp://www.ayandenews.com/news/13748/ رو ببين . من نميدونم چرا تو اين مملكت فقط اگه كسي اعتراف كنه كه من به نظام ظلم كردم حرفش قبوله ولي اگه بگه نظام به من ظلم كرده ديگه حرفش مستند نيست.
    4- در مورد "كي گفته كروبي اعدام ميشه"
    من گفتم نظام دلش ميخواد اين كارو بكنه ولي بهت ميگم "نظام و رهبرتون و ريئيس جمهورتون حتي جرئتشو ندارن ايشونو بازداشت كنن"
    5- در مورد زن مصري! واقعا دلم به حال ملتي كه فقط كانال خبريشون تلويزيون ايرانه ميسوزه! با يه تحقيق كوچولو تو اينترنت و رسانه هاي خبري ديگه ميبيني كه اصل ماجرا اين بوده اون خانوم مصري از يه مرد روسي الاصل به خاطر اينكه به اون توهين ميكرده و بهش تروريست ميگفته شكايت ميكنه و در دادگاه بدوي به نفع متهم(مرد) راي داده ميشه اما توي تجديد نظر حكم لغو ميشه و داشتن مجددا به اتهام مرد رسيدگي ميكردن و آخرش هم ديدي كه به حبس ابد محكوم شد. ولي تلويزيون ايران چي به خورد مردمش ميده! واقعا تاسف باره. در ضمن بارها تو همين بيدادگاههاي ايران شده كه يه نفر قاضي و شاكي و شهود رو به گلوله بسته و كشته.
    5-2- مطالعات بنده در مورد جنايات غربي ها و شرقيها در جهان خيلي بيشتر از شماست كه فقط گزارشهاي ايران در مورد غزه رو ميبينيد و فقط فكر ميكني توي دنيا ايران و امريكا و غزه وجود داره در مورد امپزياليسم خبري و ارتباطات بين الملل هم تحقيقهاي اكادميك دارم.
    6- در مورد 6 تون هم كه نديگه نميدونم چي بگم . در اين كه خيلي با جاهاي ديگه جهان فرق ميكنه و قابل مقايسه نيست كاملا موافقم چون فقط با رفتار دولت چين در مبدان تين انمن ميشه مقايسه كرد و اصولا در هيچ كشور متمدني حكومت با معترضين به انتخابات اينطور رفتار نميكنه حتي توي افغانستان! در مورد كشته شدن نظامي ها هم آخه يه كم فكر كن: چرا حتي اسم و رسم يكي از اون بسيجيهاي كشته شده اعلام نميشه!! در مورد اعترافها هم كه گفتم: چرا دادگاه نبوي و تاجزاده و ديگراني كه اعتراف نكردن پخش نميشه؟؟؟ تو را به خدا يه كم فكر كن.
    در مورد توضيحات آخرتون هم كه ديگه مطمئنم كه خود حسين شرعيتمداري هستي! چون فقط اونه كه اين اطلاعات سري و پشت پرده رو داره.
    + نظام مقدس 
    اين محرم و صفر است که جنبش سبز را زنده نگه داشته

    منتظر برنامه ريزي جنبش سبز براي محرم و صفر باشيد .

    16آذر
    محرم و صفر
    22 بهمن
    + نظام مقدس 
    حاجي حتما از اعتصابات و تظاهرانهاي مردم غيور کرد در کردستان و همچنين فشارهايي که به اهل سنت در سنندج وارد شده با خبري و همچنين بازداشت چند روز پيش اما جمعه ي سني سنندج به نظرم مقدمات يک سرنگوني کامل داره فراهم ميشه البته ما با سرنگوني موافق نيستيم هدف ما اصلاحات عميق است ولي همه چيز بستگي به رفتار حکومت داره اگه کنار بياد به اصلاح بسنده ميکنيم و اگه کنار نياد مقدمات براندازي به اون شکلي که در بالا گفتم در حال فراهم امدن است مردم کردستان مردم تهران نيستند که راهپيمايي سکوت برگزار کنند شمشير ميگيرن دستشون ميرن فرمانداري رو ميگيرند
    + آ ميز مويز 
    خانوم همسر علي
    1- اون چيزي كه من گفتم مستند هست و من استدلال كردم منطقش هم ميتونيد از صغرا كبراش بفهمين ولي شما چي؟
    1-1- همانطور كه "نظام مقدس" گفته اين حرفتون بي ربطه مگر از محافظان و اندروني آقا باشيد.
    1-2- از كجا ميدونيد زندگي خوبتون از صدقه سري آقا و نماز شب هست درضمن اين نوع بركات كه ميگويييد قرب و بعد مكاني ندارند مگه آنتن موبايله كه مثلا چند متر بيشتر برد نداشته باشه؟!
    1-3- خيلي ها كه شايد بي دين و ايمون هم باشند و همسايه هاي بدتر ازخودشون دارند زندگي خوبي دارن. اونا از صدقه سر چيه؟
    1-4- اقا نياز به دلسوزي نداره نياز به دفاع منطقي و مودبانه داره!
    1-5- اگه يه كم بركات آقا بهتون رسيده بود ادب را بيشتر رعايت ميكردين شايد هم بركاتش همينقدر بيشتر كاربرد نداره!
    اما سيد عزيز!
    ماجراي آقاي تهراني مال قبل از رهبر شدن آقا هست (64) و در ضمن هركس صلاحيت رياست جمهوري داشته باشه كه صلاحيت رهبري نداره. پس توجيهت بلاوجه است و اين خيلي مثال خوبيه.
    تازه گيريم پاسخ شما در مورد خود ايشان درست! به نظرت بچه هاي يه همچين آدمي رو تو همين كشور براي مستخدمي استخدام ميكنن!(ميدونم بچه هاي ايشون به توصيه خود ايشون "ظاهرن" پست دولتي و اجرايي ندارن كه به نظر من همين هم غلطه چون اگه راست ميگن بايد وارد كار بشن ولي آلوده نشن)
    خسته نميشي اين همه توجيه ميكني؟؟
    **يك حديثي هست كه ميگه : خدا انسان را آفريد و انسان توجيه را
    موفق باشي!
    پاسخ

    آميز مويز عزيز سلام . همين كه قبول كرديد كه ماجراي آقاي تهراني براي زمان قبل از رهبري است يك قدم جلو آمديد . بله تحقيقا هر كس صلاحيت رياست جمهوري داشته باشد لياقت رهبري ندارد اما تشخيص اين لياقت شرعا و قانونا در مورد رهبري با خبرگان است نه با من و شما ، پس پاسخ شما وجهي ندارد . ضمنا اين حديث قال آميز مويز است ديگر ؟ نه ؟
    سلام حاجي جون

    با کمال افتخار و بعد از ديدن کامنتتون در وبلاگ شارح لينکتون کردم

    دمت گرم
    پاسخ

    هويزه عزيز سلام . لطف كرديد . من هم متقابلا انجام وظيفه مي كنم . لطفت زياد .
    + نظام مقدس 
    """""براي مظلوميتش دلم ميسوزه كه هركسي مثل اميز مويز و نظام مقدس در مورد اقا نظر ميده نظر كه نه ببخشيدا چرتو پرت ميگه"""""""

    حتي اگه خود خدا هم بياد بگه معظم له ادم خوبيه من ميگم خوب يا بدش به درد من نميخوره سياستهايش به ضرر کشورم بود و همين براي طردش کافي است


    من تعجب ميکنم يعني حفاظت بيت رهبري انقدر ضعيفه که يک نفر که همسايه ي ديوار به ديوارش هست ميفهمه معظم له چي کار ميکنه ؟ فکر ميکنم حداقل تا چند ده متر اطرافش خونه ي ادمهاي شخصي نباشه و يا اگر هم باشه اونقدر حفاظت بيت ضعيف نيست که شما بفهميد تو خونه چي ميگذره اگه ميفهميد که نماز شب ميحونه پس احيانا بايد از صحبتهاي سري هم به همين طريق با خبر بشيد به نظر من که اين حرف شما خيلي عجيب بود
       1   2   3   4      >