• وبلاگ : سراي انديشه
  • يادداشت : به ياد شهيد عباس گودرزي
  • نظرات : 2 خصوصي ، 25 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + يه آشنا 
    سلام به همه
    منم تسليت ميگم به خصوص به بچه هاي ايشون

    zaza
    + مصطفي داننده 

    سلام

    شايد باور كردني نبود خبر درگذشت عباس آقاي گودرزي . محرم هاي پر شور مسجد الزهرا و شب هاي عاشورا و زيارت ناحيه .

    خدايش رحمت كند .

    خوشحالم از اينكه با وبتون آشنا شدم .

    پاسخ

    مصطفاي عزيز سلام . ممنون از لطفتون . منم خوشحالم كه در اين خانه مجازي اثري از دوستي حقيقي مي بينم .
    + محمد محموديان 

    سلام حاج آقا

    انشاالله كه حالتون خوب هست.

    با عرض معذرت مي خواستم بگم در پاسخ دوستمون كه آدرس خاكسپاري شهيد گودرزي رو ميواست به جاي عدد يك ، 9 رو تايپ كرديد.

    يا حق.

    پاسخ

    محمد عزيزم ممنون . اصلاح شد .
    + يه تفاوت 
    حاج آقا شما چرا به آقاي هاشمي، آيت الله ميگوييد؟
    پاسخ

    چرا نگويم ؟
    + بياييد با هم عهد ببنديم 

    من در يكي از اردوهاي جنوب از شهيد گودرزي پرسيدم كه چطور مي توانيم درخواست كنيم از صدا و سيما كه پخش برنامه هاي دفاع مقدس را افزايش دهد؟

    ايشان پاسخ دادند بعد از پخش يك برنامه مرتبط با دفاع مقدس با سيما تماس بگيريد و ضمن تشكر از آنان بخواهيد پخش اين برنامه ها را بيشتر كنند و در صورتي كه پخش كم است زنگ بزنيد و درخواست پخش برنامه هايي در اين زمينه ها كنيد.

    من اين رويه را از دو سال پيش تا به حال تا توانسته ام اجرا نمودم. واقعا وقتي كه عده اي از مردم بابت برنامه هاي طنز و خالي از محتوا يا فيلمهاي كره اي و ژاپني اظهار نظرهاي آن چناني مي كنند و تازه خود مسئولان سيما هم انواع برنامه هاي دعوت و مصاحبه و مستند و تشكر و .... برايشان ترتيب مي دهند و به تماسهاي انبوه! و استقبال مردم به عنوان دليل موفق بودن آن برنامه ها استناد مي كنند،‏در چنين فضايي اين توصيه شهيد گودرزي حداقل كاري است كه مي توانيم انجام دهيم و در همه حال انجامش ممكن است.

    پس از امروز با شهيد گودرزي پيمان ببنديم كه با ديدن هر برنامه،‏كليپ، سرود،‏مستند،‏فيلم سينمايي،‏خبر و هر چيز مثبت يا منفي در باره دفاع مقدس يا مسائل معنوي يا مهم و مربوط به جهان اسلام سعي كنيم حتما با سيما كه ارتباطات مردمي اش 162 است تماس بگيريم و نظرمان را ارسال كنيم تا اگر معيار مسئولان اين سازمان در توفيق و تاثيرگذاري يك برنامه فقط استقبال مردمي است برنامه هاي مثبت در اين معيار كم نياورند.

    شادي روح شهيد گودرزي و همه شهداي اسلام صلوات

    پاسخ

    اللهم صل علي محمد و آل محمد .
    + يك خانم 

    شهيد گودرزي يادم نمي رود وقتي روز 29 خرداد 88 بعد از خطبه هاي رهبر فرزانه مان با دوربينت در ميدان انقلاب ايستاده بودي و با مردم مصاحبه مي كردي وقتي جلو آمدم و سلام و عليك كردم با آن علاقه ولايي ات مي گفتي ديگر حجت بر همه تمام شد و به خيابانها ريختن و راهپيمايي معنايي ندارد وقتي ولي امر مسلمين بر پيگيري از طريق قانون تاكيد كردند.

    آه اصلا فكر نمي كردم شهيد مي شوي

    حالا اعتراف مي كنم كه خيلي بيش از آنجه مي دانستيم لياقت داشتي
    براي کسي که با بصيرت بر خلاف بسياري از دوربين و قلم به دست هاي مزدور با گوش جان، کلام ولي زمان خود را مي شنود و براي اعلام آن تلاش و تکاپو مي کند شهادت شايسته است آري عاقبت به خيري بي دليل نيست

    هنوز باور نمي كنم

    هنوز فكر مي كنم روزي در خياباني مراسمي تو را با دوربينت خواهم ديد

    باور كن امروز در گوگل نامت را سرچ كردم گفتم شايد يك نفر ديگر باشد چقدر اسمت كمياب بود تا به اين وبلاگ رسيدم و عكست را ديدم و تلاش مي كنم دانستنم را باور كنم.
    برايمان دعا کن

    حاج آقا لطفا محل دفن ايشان را هم بفرماييد مشتاق زيارتيم.

    پاسخ

    شهيد عزيزمان را در بهشت زهراي تهران ، قطعه 50 ويژه خبرنگاران شهيد ، كمي با فاصله از شهداي c130در كنار همكار شهيدش شهيد فرهاني به خاك سپرده ايم . با تشكر از محمد محموديان عزيزم كه اشتباه مرا در آدرسي كه دادم اصلاح فرمودند .
    + يك خانم 

    سلام حاج آقا

    ممنون از اينكه از اين شهيد عزيز ياد كرديد.

    من در اردوي دانشجويي جنوب دانشگاه شريف با آقاي گودرزي آشنا شدم. اصلا باورم نمي شد كه ايشان هم شهيد شدند و از طريق كسي كه تصادفا تصوير ايشان را در تلويزيون ديده بودند مطلع شدم.

    متاسفانه صدا و سيما در انعكاس فرهنگ شهيد و دفاع مقدس كوتاهي مي كند اين مسئله اتفاقا از دغدغه هاي شهيد گودرزي در دوران حياتشان هم بود.

    چرا در حالي كه شهيد گودرزي از عوامل توليد صدا و سيما آنهم در حيطه دفاع مقدس و نيز و داراي سوابق جبهه اي بوده اند با اين حال ما از سيما برنامه اي در خور ايشان نديديم و به يك خبر خشك و خالي بسنده شد؟ اين در حالي است كه در پي سقوط هواپيماي مربوط به يكي از مانورها و كشته شدن ع.ا خبرنگار همين صدا و سيما، جه ها نكردند در قطعه اصحاب رسانه مراسم ها گرفتند برنامه ها و مصاحبه هاي متعدد در سيما ترتيب دادند و بارها در بخش خبري و غير خبري اين خبرنگار جوان را كه شايد حتي جنگ را هم نديده بود حلوا حلوا كردند و هنوز هم سالگرد او را با شكوه و تبليغات فراوان و پوسترهاي بزرگ برگزار مي كنند كه البته خدا رحمتش كند ولي انصافا شهيد گودرزي كه همواره در ركاب جنگ و جبهه خون دل خورده و اكثر بازديد كنندگان مناطق جنگي ايشان را مي شناخته و از دغدغه هاي به جاي ايشان در حوزه دفاع مقدس آگاهند و با نقشه و حمله دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب شهيد شد و در خون خود غلطيد در حد يك خبرنگار گمنام هم نبود؟

    واقعا خون اين شهيد بزرگوار، مظلوميت دفاع مقدس و مدافعان فرهنگ آن را در اين سازمان عريض و طويل بيشتر آشكار نمود. خيلي از اين مسئله غصه دارم در خبرها حتي اشاره به اين نشد كه ايشان فيلمساز عرصه دفاع مقدس بوده اند. آيا سوابق دفاع مقدس مايه ننگ است يا اينكه عده اي در اين سازمان حتي بعد از شهادت اين عزيز چشم ديدن تصوير او و تحمل شنيدن صداي او را ندارند و اين راوي صادق و زنده جبهه هاي جنوب را غريب و گمنام مي پندارند؟ در حالي كه به فرموده رهبر كبير انقلاب شهدا زنده اند و در قهقه مستانه شان و شادي وصولشان عند ربهم يرزقونند؟

    آيا كسي هست تا دوربين افتاده اين شهيد را به دست گيرد و تا از يادها نرفته _كه نمي رود_ در دانشگاهها و مراكزي كه حضور داشته دوره بيفتد و از اين شهيد بزرگوار تصوير بگيرد و يا تصاوير داشته را آرشيو نمايد؟ آيا كسي هست تا فيلمها و تلاشها و دغدغه هاي اين شهيد عزيز را در حيطه دفاع مقدس بازنمايي كند؟ آيا كسي هست تا غربت اين عزيز را در رسانه ملي از جاي ديگري جبران كند؟

    برخيز كه ماندن و گريستن شايسته نيست آنچه حسينيان را خشنود مي كند رفتار زينب گونه است.

    پاسخ

    خواهرم سلام . از لطفتون و ابراز نظر درباره شهيد عزيزمان ممنونم . دوستان هنرمند باقي مانده از گروه آن شهيد بزرگوار متعهدند تا پرچم به زمين افتاده اش را دوباره بلند كنند همانطور كه عباس عزيز تلاش مي كرد تا پرچم دار ياران پر كشيده اش باشد .

    برادر بزرگوارم سلام

    آري ،شهادت هنر مردان خداست

    شهادت اين شهيد گرانقدر را هم تبريك مي گويم هم تسليت ؛تسليت

    به خانواده داغدارش و شما كه از دوستان صميمي شان بوديد و

    تسليت به مايي كه از انديشه اش بي بهره مانده ايم و تبريك به خود

    شهيد كه چنين نظر كرد به وجه الله...

    خدا شهات در راهش را نصيب همه ما بفرمايد

    آن شراب طهور را كه شنيده اي تنها تشنگان راز را مينوشانند و ساقي اش حسين(ع) است !

    حسين(ع) از دست يار مينوشد و ما از دست حسين(ع) !

    پس اي دل شتاب كن تا خود را به كربلا برسانيم ..............

    شهيد سيد مرتضي آويني

    + س54ل 

    بسم الله الرحمن الرحيم

    شهيد سيد مرتضي آويني : الهي اگر جز سوختگان را به ضيافت عنداللهي نمي‌خواني، ما را بسوز آنچنان که هيچ‌کس را آنگونه نسوخته باشي.............شهادت ذروه بلند تکامل انساني است و خون شهيد سبزينه حيات طيبه اخروي و تربت او دارالشفاي آزادگان، شهدا در جوار رحمت حق شاهدان محفل انس‌اند.......................شهادت پايان نيست، آغاز است، تولدي ديگر است در جهاني فراتر از آنکه عقل زميني به ساحت قدس آن راه يابد. تولد ستاره‌اي است که پرتو نورش عرصه زمان را در مي‌نوردد و زمين را به نور رب‌الارباب اشراق مي‌بخشد.............شهادت قلبي است که خون حيات را در شريان‌هاي سپاه حق مي‌دواند و آن را زنده نگه مي‌دارد....................شهادت، جانمايه انقلاب اسلامي است و قوام و حيات نهضت ما در خون شهيد است

    آقا سيد تسليت

    سلام هر كي خالص شد و صداقتش رو با عملش نشون داد هميشه در بروش بازه

    تسليت ميگم

    هنيئا له و اللهم الرزقتا .

    سلام.وقتي ديشب از تلويزيون فهميدم آقاي گودرزي شهيد شده كلي گريه كردم.آخه تو اردهاي جهادي زياز سال قبل اومده بود.و درست يادمه هنگام مصاحبه گفت از شهدا جنگ جا موندم اما الان افتخار ميكنم با بسيجي هاي جهادي هستم.يادش بخير دوروزي كه فقط با ايشون بودم كلي از غصه خوردنش براي مردم محروم ديدم و عصبانيت هاي بحق.

    روحش شاد

    پاسخ

    دوست جهادي من سلام . مقدمتان را گرامي مي دارم . بزرگترين دغدغه شهيد عزيز ما مسئله دفاع مقدس و اهداف رزمندگان و شهيدان بود . محروميت ديگران او را به رنج مي اورد چرا كه خودش درد محروميت را خوب چشيده بود و رفع آن را از اهداف همرزمان شهيدش مي دانست . سربلند باشيد . يا حق .
    + مصطفي 

    خوشا آنان که با اخلاص و ايمان

    حريم دوست بوسيدند و رفتند

    ز کالاهاي اين آشفته بازار

    محبت را پسنديدند و رفتند

    خوشا آنان که در اين صحنه خاک

    چو خورشيدي در خشيدند و رفتند

    خوشا آنان که بار دوستي را

    کشيدند و نرنجيدند و رفتند

    ز تقوي جامه در بر کن که ياران

    ز تقوي جامه پوشيدند و رفتند

    کاش ما در خيل منتظران شهادت باشيم.

    پاسخ

    كاش
    + مصطفي 

    سلام برادر

    درد جانكاهي است درد از دست دادن دوست

    دقايقي رو به دور از هياهو و شلوغي دارم سپري ميكنم

    احساس مي كنم تا الان داغ بودم نفهميدم چي شده

    همينجور خاطراتش داره برام تداعي ميشه از مسجد، هيئت، محل كار و لحظاتي رو كه باهاش بودم.

    به دغدغه اي كه داشت پيوست، همه ي فكر و ذكرش تو كار و زندگي، شهيد بود و زنده نگاه داشت ياد شهيد.

    تو اين مدت بيشر اوغات رو با خانواده داغدارش سپري كردم

    ميبينم چه بر حسين ميگذره و دم بر نمياره، شده سنگ صبور خانواده.

    خدا به خانم اون شهيد بزرگوار صبر بده كه البته با همون وقار و طمانينه و آرامش هميشگي تو جمع حاضر ميشه.

    هر موقع ابو الفضل رو ميبينم سرش پائينه و داره فكر ميكنه

    ديروز سيد مهدي با محدثه صحبت ميكرد بچه دائما سراغ پدر شهيدش رو ميگرفت دلم داشت آتيش ميگرفت. از پيش خدا رفتن پدر شهيدش ميگفت، ميگفت از اين به بعد پدرت هميشه و همه جا همراهته.

    آقا مجتبي مثل پروانه دور خانواده ميگرده تا كم و كسري نباشه.

    باقي اقوام هم هر كسي به كاري مشغول و دنبال برگزاري مراسمات و تشييع پيكر پاك اون شهيد بزرگوار هستند.

    عباس كه ان شا الله -عند ربهم يرزقون - شد.

    دعا كنيد تا خدا به خانواده داغدارش صبر عنايت كنه و ان شاالله روز قيامت شهدا شفاعتمون كنند.

    پاسخ

    مصطفي عزيزم سلام . خدا مي دونه كه دلم پر مي كشه براي بودن در جمع شما . ديشب وقتي حسين از كنار جسم خون آلود عباس باهام تماس گرفته بود دلم آب مي شد و دم بر نمي آوردم . خدا رو شكر كه شماها هستيد . امشب به فضل خدا به شما خواهم پيوست . ديگه طاقتم تمام شده . چي بگم وقتي كلمات هم در ذهنم به عزا نشسته اند و بناي بيرون آمده ندارند .
    + يه نفر 

    بسم الله الرحمن الرحيم

    اللهم صل لي محمد و آل محمد وعجل فرجهم

    سلام

    آقا سيد ششهادت دوست بزرگوارتان را تسليت ميگويم اما خوشا به حالش از پس امتحانات بر آمدو رفت خوشا به حاش واي برمن با اشتباهاتم و گناهانم

    آقا سيد رفتم دانشگاه فكر نميكردم اصلا اينجوري باشه با اينكه خيلي از اسلام نميدونم اما مثل اينكه اسلام واژگون شده پسرها غيرت بر باد رفته دخترها حيا ندارند استاد آرايش كرده سر كلاس حاضر ميشه حالا اگه شيطون هم همكار بشه ديگه هيچي

    من امروز كلاس داشتيم نرفتم گفتم اگه قراره برم دانشگاه و ....

    آخه جواب خدا را چي بدم اين عمل به عهدي كه با خدا بستم چه جوري از ائمه طلب شفاعت كنم از شهدا دارند ميرند تا ما آدم بشيم اما هر روز پست ر پست ر تو زيارت عاشورا هر شب تجديد عهد ميكنم و بهش عمل نكنم نميدونم چه كنم به خدا ،خدا خودت كمك كن

    آقا سيد شما از ما پاكتريد ما رو هم دعا كنيد

    خدا نگهدار

    پاسخ

    به نام خدا. دوست گرامي سلام . ا اين كه به دانشگاه رفتيد خوشحالم . اگر چه برخي از دانشجويان و اساتيد آنچنان هستند كه شما مي گوئيد اما اگر قرار باشد بچه هاي معتقد و مسلمان با يك چنين چيزهايي از ميدان به در بروند و جا خالي كنند 10 سال ديگه چه بلائي سرمون خواهد آمد ؟أ 10 سال ديگه هم همه متخصص هاي ما از اون دست بچه ها خواهند بود و بچه مسلمون ها فاقد تحصيلاتي كه جامعه اسلامي به آنها نيازمنده . آنوقت كار بقيه بچه هاي مسلمون هم مي افته به دست همونهايي كه از آنها مي ناليد . اگر چه در دانشگاه ها بچه هاي مسلمان و معتقد هم كم نيستند . البته بايد سعه صدر داشت و تحمل را بالابرد و در برخورد با ديگران اخلاق و ادب اسلامي را حفظ كرد . به هر حال اميدوارم خداوند در مسير تحصيل و خدمت به بندگانش توفيق شما را مضاعف كند . ضمنا از اين خيالها هم نكن كه كي از كي پاك تره . خدا از همه ما به حال هم ما آگاه تره .
       1   2      >